Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sandhemn?
-
Sandhemn?
Publicerad av anonym-anvandare på 14 maj, 2004 vid 15:44Johan!! svarade 21 år, 10 månader sedan 1 Medlem · 4 Svar -
4 Svar
-
borde inte det funka för att windsurfa och så kan alla vi som inte har bil ta båt dit på morgonen och dra tillbaka på kvällen, det är ju så långt ut som man kan komma( där vindpilen ligger på tv4 väder) nån som windsurfat eller vet om det äns finns nånstans att rigga segel där ön är ju skitliten va jag kommer ihåg
-
Johan!!
Gäst14 maj, 2004 vid 19:36Jag antar att du menar Sandhamn eller?
Själva ön heter sandön och jag har aldrig provat vindsurfa där.
Jag kan tänka mig att S och SO sidan av ön skulle fungera ganska bra.
Härliga sandstränder att rigga på och det lär finnas stora sandbankar ute i vattnet.Det är nog en bit att släpa utrustningen dock
/Johan
-
syd till ost bör funka och då är det riktigt öppet, man kan ta sig dit med färja på morgonen och tillbaka på kvällen, tror båten går från lidingö, den är billigare än att köra långt med bilen och det är säkerligen en av de bästa ställerna vid den vindriktningen, funtar på att dra dit nästa gång det blåser rätt kan ge en rapport om hur det var.
-
Johan!!
Gäst15 maj, 2004 vid 22:46Jo det vore kul att prova någon gång.
Speciellt lågtrycksvindar borde fungera bra.
Jag är tveksam om det blir några stora vågor, det ligger ju trots allt en del
små kobbar och skär utanför sandön.Fast å andra sidan så har ju faktiskt östersjöns största vågor uppmätts vid Almagrundet.
Man kanske kan surfa ut åt det hållet?Ser fram emot din rapport.
Logga in för att svara.