Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SAWa bilder från ABAY 10/6

  • surfmeister

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 17:58

    @Fnassel 474195 wrote:

    Personligen gillar jag 3:e bilden från slutet! Länge sedan jag såg en så fin tabletop! Vem vill ta åt sig äran?

    Kan bara instämma. Klart det vackraste och läckraste kortet. Fin höjd och lite Robby-känsla på tabletoppen. Grymt gjort (både seglare och fotograf)!

  • surfslusken

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 19:49

    @FJ69 474239 wrote:

    Såg dig inte dessvärre då jag stod vid John`s P men fina bilder du tog i a f skickar nåra egna, lustigt nog fick vi med samma………………

    Ses nästa gång.

    BTW detta är väl inte första gången Ila är ute i blåsväder;-)

    F

    Haaa…vilken pajas man e! Eller kanske rent av en entertainer?? :/

    Observera att ja iaf aldrig släppte bakfoten, eller så va de så att ja inte lyckades ruska den ur stroppen, kommer inte riktigt ihåg;)

  • robrox

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 20:05

    OK Andreas var det ja Sorry för att jag inte hade koll på dig 🙁 du brukar ju ladda på fett alltid kul att följa dina hopp i abay 🙂

    Ska memorera namnet till nästa gång

    Ahh misstänkte att du stod där Fredrik snygg kombination av samma entertainer 😉

  • fj69

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 20:10

    Vilket som, det var i alla fall kul att se, har du gjort dig av med Proofplankorna nu, i så fall har du helt tappat konceptet som salat ihop till Fanatic!? unbegrippebel….Fanatic?

    Grymt i går – ûbergrymt i morse, nu måste kroppen få vila sig lite, hur va kvällen i apel, någon? 5.2 4.7?

    F

  • gurra1978

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 20:22

    Kvällen sög! Jag körde från 18:30-20:30 med dåligt tryck i 5.3 och ingen vinkel. En lite större bräda hade räddat dagen men fan att jag inte gick på ursprungsplanen att segla på morgonen. Jag var för trött från gårdagen helt enkelt. Kom inte upp ur sängen.

  • surfslusken

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 20:32

    @FJ69 474327 wrote:

    Vilket som, det var i alla fall kul att se, har du gjort dig av med Proofplankorna nu, i så fall har du helt tappat konceptet som salat ihop till Fanatic!? unbegrippebel….Fanatic?

    Grymt i går – ûbergrymt i morse, nu måste kroppen få vila sig lite, hur va kvällen i apel, någon? 5.2 4.7?

    F

    Proofplankorna e som Yngwie Malmsteen vinyler, inget man gör sej av med!! Inte att förväxla me min sveda vid vattenkastning som ja inte tycks kunna bli av med:(

    Näe, måste erkänna att ja trivs utmärkt på den Fanaticen i Apel. Körde på mkt på en prototyp till den i SA i vintras o fick aningen motvilligt erkänna att ja gilla den skarpt, som ett komplement till den lilla Proofen iaf, o så fick ja en deal på den som va svår o motstå.

  • foxsurfer

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 20:32
    surfslusken;473971 wrote:
    http://www.stoneandwater.nu/pics.aspx?id=apelviken080610-21.jpg

    JÄVVLAR!! va den small till i revbenen:(

    haha du kan inte flyga!!! 😀

  • fj69

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 20:35

    Ok va synd, tyckte det fläktade en del under kvällen, men vinkeln såg väl efter morgonen lite tråkig ut….. Har man dessutom ingen 95 liters freestylewave får man skylla sig själv;-)

    F´resten denna bild togs på morgonen och suger i största allmänhet men kolla sizen som möter upp Rehnen, på väg ut den bara väntar på å tubtugga honom. Det var rätt maffigt faktiskt.

    Apropå inget – dagens manöver verkar vara avstigning mitt i movet………vad for månne genom Bolmingers? hjärna här…..

    F

  • gurra1978

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 16:16
    Fnassel;474195 wrote:
    Härligt fett ladd grabbar!
    Personligen gillar jag 3:e bilden från slutet! Länge sedan jag såg en så fin tabletop! Vem vill ta åt sig äran?

    Nu är det mode att ladda på så låga tabletops som möjligt och där tror jag mig ta en bra placering. Eller?? 😀

  • rrd

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 18:34

    På em igår mellan 14-16 var det helt OK med 5,0 och 75l våg för min del. Efter lunch så la sig vinden och förmiddagspasset drog hem. När man kämpat på o jobbat på fm kändes det segt. Men prognosen var för bra för att vinden redan skulle lägga sig. Och mycket riktigt…den kom tillbaka!

    Riktigt fin Väst och så gott som ensam ute, cleana vågor, sen ökade det och vred till SV.

    För övrigt så lurade min fru vindgudarna och fick någon timme fin segling på tisdagsmorgonen innan tjänsteresan till sydligare europa väntade med ett inslag där hon skulle få se landslagets träning…men surfingen var såklart i en helt annan klass!

  • frippe75

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 19:28

    @Jesper_B 474184 wrote:

    Finfina bilder, kul att det blev nåt. Jag skrev visst i en annan tråd (Torö) att i Apelviken kan vem som helst segla omkring…. men när jag ser bilden på Slusk.. tja kanske inte vem som helst?

    Äsch skojade bara, bra ladd och kul bild!

    /JB

    Fan vad jag garvade……

    Värt att notera att den är den andra bilden på slusken någonsin.. Sista var det en bild när han fick smaka en feltime:ad läppsmack och fick PISK…

    Är det rena trakaserier att han bara kommer med på fjasko bilder eller är det så att det bara existerar såna….

    Bra höftskott!!

  • rrd

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 19:33

    Riktigt fina bilder! Hur många tog du totalt, är detta en tiondel, dvs de mest lyckade?

    Synd att jag var helt slut o färdigseglad vid denna photosession det är alltid kul att se sig själv på surfbild, nåja iallafall ibland!

  • robrox

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 05:22

    Hahahaha roligt tråd. RRD tjau det är ungefär så likte mer dock tror jag tog runt 300 bilder och 50 går ut på sidan det är väl helt ok tycker jag. Men man får ha i åtanken att det blir många fler fina bilder då jag följer en seglare och kanske tar 5-10 bilder på en vågridning t.exså jag tar 1-2 bilder av de så att säga. Så jag har ett litet lager med bilder som aldrig kommer ut. Tror jag fick runt 60 bilder bara på Gurra men vem fan vill se så många bilder på honom han e med mycket nog ändå 😉

    SeeYaa Robert

    Här kommer en i mängden 😉 S88 käkar flugor ??

  • raggi-man

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 06:44
    surfslusken;473971 wrote:
    http://www.stoneandwater.nu/pics.aspx?id=apelviken080610-21.jpg

    JÄVVLAR!! va den small till i revbenen:(

    men det var det väl värt med tanke på en cool bild

  • jesper_b

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 06:48

    Jag tycker INTE bilderna på Surfslusk är fiasko. Tvärt om är de dramatiska och vackra. Dessutom tycker jag de avspeglar vår “sport” på ett mer ärligt vis än om det enbart var bilder på när vi sätter grejor eller precis före det går åt pipan.

    När jag seglar tillsammans med andra är väl en av de roligaste ingridienserna när man både jag själv och kompisarna börjar ladda på över sin förmåga. En bra krasch är väl minst lika glädjespridande som när man sätter något, åtminstone om det inte är första gången någon lyckas med något, då är det ju sjukt kul.

    Mer ladd, mer krasch, mer bilder!

    /JB

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SAWa bilder från ABAY 10/6

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.