• johan-s-2

    Medlem
    22 december, 1999 vid 10:56

    Det var en väldig massa race snack, hur blir det med vår freestyle & wave cup???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 december, 1999 vid 11:03

    “SBF har för avsikt att fortsätta och utöka satsningen
    på Svenska Cupen i Freestyle, vid sidan om Svenska
    Cupen i Racing.”

    Sen är ju frågan vad som menas med det…

  • palle-kuling

    Medlem
    22 december, 1999 vid 11:33

    Varför inte satsa mer på Freestyle/wave???
    Inte ett ord om det på årsmötetsidan…togs det upp överhuvettaget?
    Jag tycker förbundet ska satsa på det på allvar, Det är betydligt mer publikvänligt än racing, och det är ju nåt som både publik och press tycker är kul att titta på.
    Jag har tävlat mycket själv i både racing och freestyle och vet att racing INTE är kul att titta på för dom som inte kan nåt om windsurfing, däremot freestyle/wave är skoj för alla.
    Dessutom Är det fler tävlande i freestyle/wave, tex i Wave Classic var det ca 50 st tävlande. Så många har det inte varit i racing på många år och freestyle är nytt sen två år tillbaka.
    Formula 42 kommer säkert öka tävlingsdeltagandet i racing rejält, jag tycker det är ett jättebra med den nya klassen som begränsar utrustningen, fler har råd och tävla.

    Men det blir fortfarande inte roligare att titta på för åskådarna. Vilket gör att det är svårt att få uppmärksamhet och bredda sporten.

    Allt jag vill ha sagt är att man inte ska strunta i Freestyle/wave som dom gör nu. Just nu är det ju större än racing och därför borde det ju prioretaras mer än nu…

    Tack för ordet

    Surfs up, dude!!

  • wisco

    Medlem
    22 december, 1999 vid 12:24

    det är nog många som håller med!

  • johan-s-2

    Medlem
    22 december, 1999 vid 16:56

    Håller helt och hållet med dig.
    För att antalet utövare inte skall fortsätta att minska krävs det att förbundet satsar på det som drar utövare, åskådare och media.
    FREESTYLE/WAVE

  • fredrik-b

    Medlem
    22 december, 1999 vid 18:11

    Det stog att de skulle ta upp frågan; hur ska vi göra för att attrahera Juniorer att börja tävla (tror jag)…
    Kom de fram till något på den punkten?
    VH
    Fredrik B

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 december, 1999 vid 19:43

    Ar det uppmarksamhet, publik och media man ar ute efter sa ordna en freestyle tavling i Riddarfjarden!!!

  • paddy

    Medlem
    22 december, 1999 vid 19:51

    Jag håller oxå med dig. SBF måste vakna, precis som resten av vindsurfingsverige. Detta kan vi göra genom att bl.a stötta piojärer som Marcus Trapp och de andra som försöker hålla som ajour.
    Tack till dessa och alla som hjälper till. God jul och gott slut.

    Mvh Paddy

    Surfers Workshop Malmö

  • n

    Medlem
    22 december, 1999 vid 22:29

    > Ar det uppmarksamhet, publik och media man ar ute efter sa ordna en freestyle
    > tavling i Riddarfjarden!!!

    Det här skulle verkligen vara askul. Alla polare skulle definitivt komma och det skulle bli en rejäl folkfest!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 december, 1999 vid 07:14

    Håller med dig!
    Det behövs dock fler pionjärer för att det ska bli något av. Det går inte att leva på Surfers Paradise i Varberg och Kenneth på Haga i all evighet. Det behövs fler som frivilligt tar tag och ordnar saker. Visst, SBF borde vakna upp och tydligare uppmuntra egna initiativ men samtidigt är det nog även upp till alla klubbar att försöka få lite liv i sin verksamhet. Det är klart att det inte kommer några nya windsurfare om det enda man gör är att annonsera i den egna klubbtidningen som kommer ut med två ex. per år och endast når fram till dem som redan är medlemmar.

    Nu ska man väl inte kasta sten i glashus och jag kan inte direkt påstå att jag dragit så många strån till stacken…
    Vill därför avsluta med att TACKA alla er som har gjort 1999 till ett trevligt surf år, fortsätt med det!!!

    God Jul och gott nytt år / Anders

  • dala

    Medlem
    23 december, 1999 vid 07:18

    Undrade bara om det är någon som tänkt på det, men vattenfestivalen skulle behöva en tävling varje år. Det finns ju gott om städer med vatten i centrum, varför inte dra igång statskampen på skoj. Samma konsept som i Varberg med lite av varje.
    Själv gillar jag racing ute till havs, utan pubik och medtävlare, blöta mackor, kallt vatten, stora vågor, jämna vindar, rättvisa förhållanden och så, men för er som vill showa lite, ha skoj mellan racen, impa lite på brudar och så, vad väntar ni på?
    Det går faktiskt att fixa en tävling utan att förbundet måste vara med och hålla i handen.

  • paddy

    Medlem
    23 december, 1999 vid 17:19

    Jobbar just på att sätta ihop ett tävlingsarrangemang i Malmö.
    Vore kul om det finns någon som vill hjälpa till så att vi kan få ytt-
    erligare en Freestyletävling nästa år.

    Surfers Workshop Malmö

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 december, 1999 vid 17:57

    ?

  • kris

    Medlem
    23 december, 1999 vid 18:32

    Och i hamnen vid Operan i Gbg..

  • johan-s-2

    Medlem
    23 december, 1999 vid 20:33

    Låter som ett bra och roligt arrangemag.
    Lycka till

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.