Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sean Ordonez kör HOT

  • Sean Ordonez kör HOT

    Publicerad av ola-h på 8 december, 2000 vid 07:53

    Sean Ordonez, i mitt tycke en av de mest stilrenavågseglarna och kanske världens bäste shaper (Quatro), har bytt från North till Hot. Kanske är det en trend att riktigt heta vågseglare byter från klassiska etablerade stormärken till mindre och mer udda märken. Seans Quatro-polare Goya kör ju numera Arrows. Arrows är visserligen så långt från Hot man kan tänka sig i känsla men båda är ju lite av outsiders på marknaden. Ett tredje, men lite äldre, exempel på min trend är ju Josh Angulo som bytte till Gun för ett par år sedan.

    Undantaget som bekräftar regeln ges av Keith Teboul (också han shaper på Quatro), som ju bytt från Ezzy till Simmer. Iochförsig kanske Ezzy och Simmer är ungefär lika udda på den internationella marknaden, men ändå.

    Ola H

    anonym-anvandare svarade 23 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 08:42

    Jag tror inte Josh kan välja segel längre så han fick nog
    köra på det som bjöds.

    Min teori.

  • linsurfer

    Medlem
    8 december, 2000 vid 08:53

    Kan inte detta ha att göra med att Sean inte ger North den “marceting” som t ex Levi Siver och Nik Baker gör. Sean är ju en av de bästa på Maui men när det gäller WC-tävling försvinner han fort. Han blir då attraktivare för dom små märkena som inte har pengarna att sponsra en WC-stjärna.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 09:02

    Josh ????

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 09:02

    Att Sean-ponken byter till Hot verkar ju lite märkligt, märkligt eftersom North förmodligen skulle ge Ordonez mer stålar. Kanske bantar de ner teamet nu när de har så många wc-seglare i teamet??? Att Goya kör Arrows har nog ganska mycket med pengar att göra skulle jag tro, han körde väl Naish innan och jag tror inte att Robban var direkt snål mot Goya men Tyskar brukar kunna betala för sig de med.

    Anledningen till att Josh började köra Gun hade inte direkt något med fri vilja att göra. Ni kanske minns när grabben var nere någonstans i söderhavet på en WC-tävling??? vad hände:
    för att friska upp minnena på er så söp och knarkade han till rätt hårt under en tävling, snodde en bil, körde på fyllan, åkte ut och välte kor mitt i natten, körde upp trumpeter i arslet på hela tävlingsledningen, spöade upp några säkerhetsvakter på hotellet, krossade alla fönster på tretton tunnelbanevagnar ensam och hamnade sedan i fyllecell. (OK, lätt överdrivet men ungefär så gick det till)

    Josh var vid detta tillfälle inte speciellt gammal och pappa Angulo (rätt religös) blev aslack och förbjöd honom att köra touren. Tillbaka på Maui hade han därmed gjort sig omöjlig för alla att arbeta med eftersom han fortsatte att hårdknarka och bråka i stället för att göra det han är bäst på =surfa.

    (Ni som träffat killen på fyllan / påtänd vet kanske att han kan vara lätt stökig)

    Det var i det läget som Gun kom fram och gav Josh ett bud om att köra på deras sylar vilket han gjorde.

    Historien slutar dock inte där. När han får sina segel (Kartongnya) så åker han direkt ner till HT-shoppen i Kahului och vill kränga av sina segel. Seglena är sprillans. I shopen får han svaret att “kom igen Josh, det här är Maui, ingen vill ha Gun. Du kan få några hundra dollar styck” Ja ja skit samma, killen kränger av seglena ändå. Och varför då? Jo på frågan varför han vill sälja dem svarar han: Jag skall till Amsterdam för de har så jävla bra knark där……

    Det finns risk att jag i och med detta mail har farit med en del osanning eftersom jag själv inte har vare sett eller hört detta med egna ögon/öron. men så är i alla fall den mindre allmänt kända storyn.

    Känn på den ni. Vissa fattar tydligen inte vilken jävla talang de har och inser inte att de bor i paradiset. De måste tydligen knarka ändå!!! Grabben besiiter såna talanger på en bräda att han förmodligen skulle kunna vara nummer ett både i rejsing och wave om han bara ville, fokuserade och satsade.

    /Dr. Diss

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 09:03

    JJosh kör Ezzy segel numera.

    dr.diss

  • linsurfer

    Medlem
    8 december, 2000 vid 09:11

    Och har slutat knarka och supa. Satsar tydligen seriöst på touren nu, körde både wave och slalom på aloha classic.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 09:16

    OCH???????

  • ola-h

    Medlem
    8 december, 2000 vid 11:20

    Sean Ordonez tillhör ändå dem man ofta ser på bilder och i reportage i världens alla surftidningar. Att han dessutom shapar världen antagligen hetaste vågbrädor gör ju inte saken sämre. Jag skulle tro att hans reklamvärde är minst lika högt som det hos exempelvis Nik Baker, trots att Nik ju till och med vunnit en del stora vågtävlingar. Dock har du nog rätt i att reklamvärdet på Sean är ännu högre för Hot än det är för North som definitivt har mer racinginriktning på sina grejor.

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 11:35

    Sean har mycket jobb framöver med att få till bra segel tror jag.
    Fast å andra sidan verkar folk tro att om seglena är udda och omderna
    så är det hardcore och down the line duuuude. Typ soulsurfing with
    old junk is so cool. Yeahh….
    /BerItrink

  • luwa1

    Medlem
    8 december, 2000 vid 12:17

    Man vänjer sig vid allt. Det är med segel som med analsex-det gör bara ont dom första gångerna sen vänjer man sig. Jag tror att proffsen vet precis hur dom vill ha sina segel o ser till att få dom precis som dom vill ha dom. Vad dom sen kränger till marknaden har dom inte en aning om. Är det nån som tror att dom bästa vågseglarna vill ha helt nya segel med nya egenskaper varje år.Det tror inte jag iallafall. Enda skälet till att proffsen snackar som om allt blev bättre varje år är att dom har sålt sig till respektive märke. Hur kan man annars förklara att vissa seglare öser berömm över grejer som efter 1år klassas som skräp?(cyber,flow,wind-weapon,sheartip osv) Dom kanske också gått vilse i den här pryldjungeln som windsurfingen vuxit till, precis som alla vi andra.

  • steffo

    Medlem
    8 december, 2000 vid 12:20

    Han har knappast slutat supa och härja. Träffade på Josh på Kap Verde och det söps en hel del. Han fick bla sparken på ett hotell där Josh hjälpte till med uthyrningen. Han är ökänd där, men seglar som en kung trots att han börjar bli lite fet.

    /Steffo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 12:58

    Ryktena går om nyårsdagen 1999 då karln kom till Pozzo (direkt från partyt?) pårökt (heroin???) och hög som en jävla örn och skulle mucka och slåss med alla. Då var han i alla fall inte så lugn av sig. Hemma hos Dunkerbeck på Maui i våras så var det partaj. Joshponken satt och kastade flaskor mot väggen inomhus för sitt eget höga nöjes skull. Så så lugn kan han inte ha blivit.

    Om jag vore ägare till ett segelloft och fick välja vem som skulle spponsras skulle inte Josh stå högst upp på önskelistan. (även om han är en talang av guds nåde)
    /dr.diss

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 13:12

    Då när rykteskarusellen är i full gång så får väl också jag berätta lite.
    Underteckad var på gc 97-98 och på nyår kom Josh till stan. Han rökte braja och söp oss andra under borden. Sedan var det fest i Inglé och efter ungefär 10 sekunder kom Josh i bråk med en spanjakinkastare. Vi rusade genast till undsättning varpå Josh sa till spanjacken att han inte skulle mucka med “the angulo family!”. Fyyy fan vad coola vi var.
    Sedan in med björn på systembolaget och supa hela natten.
    På morgonen kom Vidar och Josh ner, Vidar seglade aspackad ut och gjorde en enorm 7m+ crash to brain. Josh nöjde sig med att ligga 6 timmar utslagen och raklång i Vidars ford.
    /The Angulo Family Gang

  • dr-masse

    Medlem
    8 december, 2000 vid 14:04

    Med tanke på hur många inlägg den gode Josh lyckats skapa på en halvdag här så tycker jag att han plötsligt känns som ett tokhett spånsobjekt… 😉

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2000 vid 14:07

    För att inte glömma den heliga ritualen när en super blyg Angulo kommer in på Holidays hur lugn som helst, lånar en tändare, är borta ca 30min för att sedan komma tillbaka i en partyform som sällan skådats!!…….detta skedde ca 6dar i veckan.
    Men, men alla kan bättra sig…..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sean Ordonez kör HOT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.