Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Secret Spot – Cow incident

  • Secret Spot – Cow incident

    Publicerad av frippe75 på 7 augusti, 2006 vid 07:16

    Efter en klassisk Gislövshammar dag drog vi efter att ha pratat med “metrologen direkt 30:- / min” till Öland där vind mellan 10-14m/s utlovades (garanterades??? efter att ha KÖPT en produkt ifrån SMHI borde man väl få öppet köp???)

    Vi fick gubbhöga vågor med 5.3 vind. På eftermiddagen ökade vinden till 4.7 med bra set…. Tyvärr åkte man på ryggskott efter att ha landat PLATT…

    För att komma ner till vattnet var vi tvugna att korsa en STOR kohage med… MÅNGA kossor…..

    Första vändan ner var dom någon helt annan stans och visste egentligen inte att det fanns kossor i hagen….

    Men efter lunch gick foppa & lasse ner för en andra session…
    Nu var kossorna i hagen och foppa som visade sig ha ko-skräck hade problem på vägen ner…. Lasse ropar ifrån standen att kossorna börjat slicka på min bräda och tugga på bommen…… Auch!

    Jag springer ner …. Då står 3 kossor i mitt segel och en på brädan..
    Och säkert 15 till på kö för att smaka….

    Lasse sjasar bort dom och tar upp brädan…… BAD MOVE…

    Kossorna hade redan Claimat min bräda och var nu fast beslutna att återta den…

    mellan 15-20 kossor omringade oss… och då menar jag i bästa spaggethi-western stilen… ett par stamapde i frustrastion.. andra hoppade jämfota… Vi började försiktigt gå tillbaka mot bilen…. Dom blev galna..
    Lasse fick liksom svänga med seglet för att hålla dom på avstånd.. Själv var min tanke att släppa brädan och springa…

    Vi gick långsamt tillbaka mot öppningen till hagen… Nu skickade kossorna tre springare till grinden som blokerade…. Vi fick dra oss bort och hoppas över stängslet på ett annat ställe…. Kossorna drog… Osäker på om dom lekte eller om dom var PISSED!

    Någon annan som har liknande upplevelser???

    Eller vill köpa ett 5.3 North Superstar med 3 krossade rutor och ett par rejäla klöv-märken för 500:-… Årsmodell 2004 🙂

    jester svarade 17 år, 8 månader sedan 22 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • jps

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 07:34

    Är varken koexpert eller segelspekulant men tack för dagens skratt 🙂

    PS Klart värt lite Aloha!

  • mag

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 09:16

    Jag lider med er men skrattade rejält!!!!
    Har aldrig hört talas om såna antisurfkor.

    Gott att ni fick segla efter att ha åkt 30(?) mil.

    Synd att localsen inte uppskattade er närvaro!!! 😉

    /Magnus

  • svenne

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 09:36

    :laugh:

  • frippe75

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 09:40
    Mag wrote:
    Jag lider med er men skrattade rejält!!!!
    Har aldrig hört talas om såna antisurfkor.

    Gott att ni fick segla efter att ha åkt 30(?) mil.

    Synd att localsen inte uppskattade er närvaro!!! 😉

    /Magnus

    30 mil???

    Testa…. Stockholm-Gislövhammar 63mil
    Gislövhammar-Öland 24mil
    Öland – Stockholm 46mil

    133 mil totalt….. kanske 4 timmar på vattnet… Konstigt nog var det VÄRT DET…..

    Här kommer en bild på kossorna… Detta var under “bli kompis fasen”

  • poopzilla

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 09:49

    Hahaha. Kor är onda. Farsan fick bilen repad och rutorna avslickade av kor i somras. Han fick också omvärdera sin inställning till kor.

    Cows-Plotting.gif

    Thomas

  • lars_k

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 09:50

    Var också kossor framme och slickade på brädorna i Gislövs förra hösten… Kanske ser en vit bräda ut som en saltsten eller nåt, eller är de bara nyfikna.
    Riktigt kul historia, lite killarna från 08-storstan möter landsbygden vilket naturligtvis blir helt chockartat… 🙂

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 augusti, 2006 vid 10:03

    Hur långt tid tar ett samtal med meteorologen direkt ungefär?

    Mvh

  • frippe75

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 10:24
    Oregistrerad wrote:
    Hur långt tid tar ett samtal med meteorologen direkt ungefär?

    Mvh

    Är man väl förberedd (d.v.s har koll på alla prognoser) klarar man sig på 3 minuter.

    Vi hade kollat upp 3 olika spot vi trodde på och ville veta vilket spot som hade bäst prognos och att vinden verkligen kom in land. Funkade klockrent och kostade 90:-

    Meteorologen Direkt 0900 – 101 70 70

    Rekomenderas verkligen!

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 augusti, 2006 vid 10:41

    Låter nice, får man testa nån gång !

    Mvh

  • mag

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 10:59

    Ang avståndet så menade jag EXTRA resan till Öland som var 30 mil drygt!
    Blev ni kompisar med korna efter fotosessionen?!?
    /Magnus

  • mbkpeter

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 11:13

    Grymt kul läsning, trotts paniken som lätt kunnat infinna sig, hade ni ett Clintan-lugn och ni fick två grymt bra bilder på kitevännerna 😉 (jaja dåligt bla bla)

    Nu är det upp till någon vsklubb att ha en muséehörna med segel/master/brädor m.m. som har en historia bakom sig. Helt klart att detta segel är invignings objekt. Bring your shit to Wave Classic

  • frippe75

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 11:51
    Mag wrote:
    Ang avståndet så menade jag EXTRA resan till Öland som var 30 mil drygt!
    Blev ni kompisar med korna efter fotosessionen?!?
    /Magnus

    Korten togs innan…. Efteråt var jag lite upprörd och funderade på lite Marockansk behandling (mest på “skoj”) av djuren… d.v.s stenkastning …

    Men efter att ha pratat med Surfslusken kom vi fram till att bästa “hämnden” för det trasiga seglet var att grilla en oxfìlè till middag. eller Riktigt elakt Kalvfilè 🙂

  • frippe75

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 11:54
    mbkpeter wrote:
    Grymt kul läsning, trotts paniken som lätt kunnat infinna sig, hade ni ett Clintan-lugn och ni fick två grymt bra bilder på kitevännerna 😉 (jaja dåligt bla bla)

    Nu är det upp till någon vsklubb att ha en muséehörna med segel/master/brädor m.m. som har en historia bakom sig. Helt klart att detta segel är invignings objekt. Bring your shit to Wave Classic

    Clintan lugnet stog lasse för… Själv låg 100meter el-häck närmast i tankarna..

    Visst, öppna en musèehörna så skickar jag segel/berättelse samt bilder…

  • mbkpeter

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 11:58
    frippe75 wrote:
    mbkpeter wrote:
    Grymt kul läsning, trotts paniken som lätt kunnat infinna sig, hade ni ett Clintan-lugn och ni fick två grymt bra bilder på kitevännerna 😉 (jaja dåligt bla bla)

    Nu är det upp till någon vsklubb att ha en muséehörna med segel/master/brädor m.m. som har en historia bakom sig. Helt klart att detta segel är invignings objekt. Bring your shit to Wave Classic

    Clintan lugnet stog lasse för… Själv låg 100meter el-häck närmast i tankarna..

    Visst, öppna en musèehörna så skickar jag segel/berättelse samt bilder…

    El-häck är ett kul och ovanligt ord

  • henkeman70

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 12:18

    08’or möter naturen – vad kan gå fel?!

    Tack frippe75 för ett riktigt gott skratt! 🙂

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Secret Spot – Cow incident

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.