Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing segel kompatibla med master

• segel kompatibla med master

Publicerad av kalleotto på 19 november, 2010 vid 18:32

Hej!

undrar om ngn vet hur mauisails legend 2010 alt 2009 skulle fungera att rigga på ezzy skinny master?

Hur fungerar gaastra manic med ezzy skinny?

dr-masse svarade 14 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bicless

Medlem
    23 november, 2010 vid 09:08

Både Gaastra och Mauisails kör ju hardtop och ezzy constant curve så det är nog inte bästa lösningen för någon av seglen.

Men jag har själv riggat Mauisails vågsegel legend på constant curve och det funkar oftast bra. Freeride och race segel funkar inte lika bra.

• dr-masse

Medlem
    23 november, 2010 vid 09:52

Nyare Gaastra Manic på ezzy skinny kan nog gå att segla med men ”bra” vete fasen. Lika bra som med en toppstyv (eller bottenmjuk) mast blir det inte.

Jag har kört Manic i ett par säsonger nu och skulle ogärna rigga de på annat än Gaastra RDM master. Kanske Severne och MauiSails då (även Naish verkar ju ha gått mot mer toppstyva master 2010?), men då skulle jag absolut vilja provrigga först.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing segel kompatibla med master

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.