Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing segel på haga

• segel på haga

Publicerad av watertouch på 13 maj, 2002 vid 13:19

Tjipp.
    Var på Haga i torsdags och det blåste bra. Lite för bra tillochmed. Fick sitta på stranden ett par timmar för att segel i rätt storlek saknades frown.gif

Därför frågar jag: vilken är den mest använda segelstorleken på Haga för en gosse på 85 pannor?

adde svarade 23 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 17:07

Jag kom en dag för sent. Man kommer från ostkusten där det är på landsvind ca 20% per år för att få ut nått av den västliga vinden. Kom till haga i fredags då det blåste fint, men tyvärr från ost. Samma var det på lördag. Men sen på söndag vred det till syd och man var glad som fan. Men blev ingen segling den dan häller då vinden kom en timme efter vi dragit.
    Man kommer hem, har hört att det blåst och blåser fint från ost. Men men när man väl är hema visar det sig att vinden slagit över till väst och man blir fly förbanad.

• adde

Medlem
    14 maj, 2002 vid 09:27

Om inte vindgudarna ändrat sig sen 93-95 då jag var endel på haga så skulle jag säga 6.5-7.0. På den tiden vägde jag ca 65 och seglade nästan bara 6.0 (slalom), fan vi seglade nog i snitt 6 av 7 dagar i slutet av maj och i slutet av augusti.

/adde (som idag väger dryga 80 och ska till Haga i helgen)

• watertouch

Medlem
    14 maj, 2002 vid 09:35

låter bra, har 5.7 som minst men föredrar mitt 6.6, så då hoppas jag att dom 14 m/s som var i torsdags var ett undantag smile.gif
    Fast en vacker dag kanske jag oxå lär mej att uppskatta 14 m/s…

Ses på Haga!

• adde

Medlem
    14 maj, 2002 vid 09:53

Snackar vi ’onaturliga’ vindar dvs allt som inte ligger mellan syd och väst så fungerar inte mitt resonemang ovan smile.gif.

Annars är min bästa dag på Haga – nord-nordost (eller vad det blir) och 5.0.
    Detta måste ha varit 94 eller 93 och Funsport hade sitt camp där. Sjukt platt vatten och jag, mitt gula WC slalom och min Tiga 260 hade en fantastisk dag ihop… Eller den morgonen då vi helt enkelt inte stod ut med att ligga och höra vinden skaka husvagnen utan stack ut och seglade i soluppgången… kl 9 när vinden mojnade och övriga surfbums kom ned med natttunga ögonlock fick vi lova dyrt och heligt att väcka ALLA nästa morgon…

/adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing segel på haga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.