Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Segelsiffror??

  • Segelsiffror??

    Publicerad av p-malmkvist på 14 april, 2009 vid 19:56

    Var hittar ni den vita/svarta plasten dvs ramen som siffrorna ska fästas på? Har hittat något som kallas dekorplast men efter lite test så verkar den lite väl lätt att riva av från seglet.. Hittar inget på byggvaruhusen som heter hyllplast..

    bjarke svarade 15 år sedan 13 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • jester

    Medlem
    14 april, 2009 vid 20:53

    Kommer inte ihåg exakt vad den kallas, tyvärr.. Men köper min på OBS byggavdelning.. Och det var inte helt lätt o dra av dom plattor jag hade på mina segel jag precis skickat iväg, men det gick.. Sitter mao som berget (så länge som du klistrar på monofilmen)

  • surfan

    Medlem
    14 april, 2009 vid 20:57
    P Malmkvist;540550 wrote:
    Var hittar ni den vita/svarta plasten dvs ramen som siffrorna ska fästas på? Har hittat något som kallas dekorplast men efter lite test så verkar den lite väl lätt att riva av från seglet.. Hittar inget på byggvaruhusen som heter hyllplast..

    Här har du lösningen på allt http://www.stockholmprintcenter.se/03.html 😉

  • imported_macts

    Medlem
    15 april, 2009 vid 06:05

    Är det nångon som vet vad som sades på mötet på förbundet igår?

    Står i startgroparna att beställa siffror och måste vet hur noga det är med storlekar, fonter, färger osv

  • p-malmkvist

    Medlem
    15 april, 2009 vid 12:35
    Jester;540556 wrote:
    Kommer inte ihåg exakt vad den kallas, tyvärr.. Men köper min på OBS byggavdelning.. Och det var inte helt lätt o dra av dom plattor jag hade på mina segel jag precis skickat iväg, men det gick.. Sitter mao som berget (så länge som du klistrar på monofilmen)

    Om du har vägarna förbi så får du hemskt gärna kolla vad plasten heter, har kollat på byggolle, biltema, mm men utan framgång.. Tror många speedare letar efter den plasten..

    Skickade en kostnadsförfrågan till Stockholmprintcenter och det hamnade för 4 segel på 4100kr exkl moms:laugh: tack men nej tack..

  • swe-31

    Medlem
    15 april, 2009 vid 13:02

    Hyllplast, finns på alla Beckers, colorama affärer, funkar kanon bra, kostar ca 30:- lm på 50 cm bredd. Ca 150:- för ett segel. med vit bakgrund och 10 svarta siffror. Sitter som berget om man sätter dem på sitt nya rena segel, vill man ta av dem går det lättare med hjälp av en hårtork då plasten mjuknar och inte går av hela tiden. http://www.colorama.se

    Angående SVF mötet igår så är förslaget klart men ute på remiss i styrelsen, kommer snart upp på hemsidan.

  • tobhed

    Medlem
    15 april, 2009 vid 13:30

    …och jag har köpt min hyllplast på K-rauta

  • p-malmkvist

    Medlem
    15 april, 2009 vid 13:43
    tobhed;540670 wrote:
    …och jag har köpt min hyllplast på K-rauta

    Var namnet dekalplast eller hyllplast? Hittar inget hyllplast på nätet, men det verkar finnas bättre dekalplast än den jag hittade?

  • tobhed

    Medlem
    15 april, 2009 vid 14:55

    vet i fanken, jag hittade inte heller på nätet men väl i affären så hittade jag det vid typ tapet & färg. Står i fina rullar med olika färger, fråga i informationen

  • faster

    Medlem
    15 april, 2009 vid 16:37

    Fasen vad ni är noga med era siffror, gör som Markus Rickardsson han använde sprayfärg.

  • jester

    Medlem
    15 april, 2009 vid 20:00

    Jag är i Oslo ett par dar, så jag kan tyvärr inte kolla upp..

  • thomas-althin

    Medlem
    16 april, 2009 vid 07:58

    Bauhaus har kanonplast!

  • p-malmkvist

    Medlem
    16 april, 2009 vid 13:21
    tobhed;540682 wrote:
    vet i fanken, jag hittade inte heller på nätet men väl i affären så hittade jag det vid typ tapet & färg. Står i fina rullar med olika färger, fråga i informationen

    Jo men det jag hittar på alla butikar jag kikat in i är dekalplast, denna plast har rutor på baksidan, men jag upplever limmet på baksidan som lite svagt, är osäker på om det håller, och själva plasten som lite mjuk, blir skrynklig direkt när man veckar monofilmen lite..

  • jester

    Medlem
    16 april, 2009 vid 13:24

    Låter som den variant jag har… Sitter som berget. använd diskvatten vid applicering bara

  • p-malmkvist

    Medlem
    16 april, 2009 vid 13:30
    Jester;540875 wrote:
    Låter som den variant jag har… Sitter som berget. använd diskvatten vid applicering bara

    Ööh diskvatten?? då fäster väl den inte alls? Eller måste seglet/plasten ligga utrullat och torka en dag eller så efter diskvattenproceduren?

  • swe-496

    Medlem
    16 april, 2009 vid 15:01

    Jesper menar vatten med DISKmedel i;).

    Ta en blomspruta, fyll med vatten och en eller två droppar diskmedel, ställ munstycket så du får findusch. Spruta där du ska sätta siffrorna, klistra dit siffrorna, ljustera så de sitter schysst, använd en gummispackel att dra bort eventuella luftbubblor med. Det fina i kråksången är att du får bort diskmedelsvattnet samtidigt. Låt det torka ett litet tag och sen har du kanonfina siffror utan bubblor. OBS spraya inte för mycket bara…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Segelsiffror??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.