Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Segelstorlek för speed!!

• Knatte

Gäst
    8 februari, 2008 vid 05:50

@P Malmkvist 443470 wrote:

Ok!!
    Tack för svaret..

förresten knatte.. är det din gamla bräda jag nu köpt av Patrik i Lindköping.

Då Patrik redan gjort en riktigt bra repa på ca 35 knop med vågsegel så kan jag inte vara sämre med en riktig racerigg hoppas jag:smile:

Japp! Det är min gamla RRD 271 som du har köpt i så fall :laugh: Jag i min tur köpte den från Skåne och killen som jag köpte av, hade köpt den i Linköping. Den brädan vandrar riket runt och glädjer folk…:smirk:

• getwet

Medlem
    8 februari, 2008 vid 06:44

Hörru Malmqvist, ska vi försöka bena ut det här nu och komma fram till något vettigt istället för att gissa.

Vad väger du, din erfarenhet, var seglar du mest?

För att krångla till det lite till för dig så har jag en Stealth 6.0 2007 till salu. Så nu kan du fritt välja mellan tre stycken. Men svara på frågorna jag ställt så kan vi hjälpa dig så gott det går.

Är det du som är ”gamla” 2fast for you?

• oscar

Medlem
    8 februari, 2008 vid 07:08

2fast4you är en annan kille från Linköping. RRD 271an tror jag först var i Bringdals ägo för att sen köpas av Sveriges bästa damseglare Kicki Willquist från Linköping.

• andersbq

Medlem
    8 februari, 2008 vid 07:12

@Oscar 443508 wrote:

2fast4you är en annan kille från Linköping. RRD 271an tror jag först var i Bringdals ägo för att sen köpas av Sveriges bästa damseglare Kicki Willquist från Linköping.

Kristina är nog duktigt, men ”Sveriges bästa”? Det epitetet skulle hon själv aldrig använda, om jag känner henne rätt!

• p-malmkvist

Medlem
    8 februari, 2008 vid 09:07

Hej Getwet!!

Tror jag seglat tillsammans med dig vid fituna för 3-4 år sedan. Har dock legat lågt med windsurfingen ett tag då jag vågsurfat i Biaritz på sommaren(mycket korkat).

Hursomhellst

Vikt 79 kg och på uppgång hoppas jag.
    Har seglat ganska mycket tidigare och planerar att köra speed och formula tävlingar i år.
    Har även seglat vågor vid torö, västkusten osv men siktar i år bara på det jag tycker är allra roligast, att köra fort:laugh: ..

• Knatte

Gäst
    8 februari, 2008 vid 13:35

@Oscar 443508 wrote:

Japp! Så tror det var om mitt minne och efterforsknigar stämmer. S-7 står det på brädan,i alla fall…

• oscar

Medlem
    8 februari, 2008 vid 13:59

@andersbq 443510 wrote:

Kristina är nog duktigt, men ”Sveriges bästa”? Det epitetet skulle hon själv aldrig använda, om jag känner henne rätt!

Nej det skulle hon inte….och hon seglar ju inte nåt nämnvärt längre men om jag omformulerar mig så var hon Sveriges bästa tjej inom racing i många år.

• getwet

Medlem
    8 februari, 2008 vid 16:46

@P Malmkvist 443532 wrote:

Hej Getwet!!

Tror jag seglat tillsammans med dig vid fituna för 3-4 år sedan. Har dock legat lågt med windsurfingen ett tag då jag vågsurfat i Biaritz på sommaren(mycket korkat).

Hursomhellst

Vikt 79 kg och på uppgång hoppas jag.
    Har seglat ganska mycket tidigare och planerar att köra speed och formula tävlingar i år.
    Har även seglat vågor vid torö, västkusten osv men siktar i år bara på det jag tycker är allra roligast, att köra fort:laugh: ..

Ah, kul att vi har seglat ihop. Hoppas det sker nu igen när farten på vattnet börjar bli mer o mer populär. Fituna igen kanske? Vi kommer att köra 08 cup i år igen och vi blir bara fler o fler.

Det här blir lite klurigt tycker jag, men den första rekommendationen blir att köpa både 5.5 och 6.5, iaf om du ska tävla.

Robbans 5.5 kommer garanterat att bli den snabbaste av dem samtliga, men ack så få dagar.

Mac TS 6.5 kommer att bli den som du kan använda betydligt fler dagar, men inte med samma toppfarter, men bättre driv på slörarna från 12ms och uppåt en bit i vindregistret.

I princip (nu mina egna personliga åsikter, finns säkert dom med helt andra) så är det också stor skillnad på vilken typ av speedtävling man seglar.

Är det en fast bana så är djupet på slören sällan speciellt extrem vilket innebär att man inte behöver fullt lika mycket ”drag” i bitarna.

Är det däremot en renodlad GPS tävling, där du kan fara runt hur som helst så kommer också slörarna att bli betydligt brantare och med det så behövs det mer pulver, finns inget så irriterande som när trasan dör på slören……precis när det börjar gå som bäst! Men det vet väl du som seglar formula.
    Så va fan, köp bägge två så slipper du fundera. 😉

• p-malmkvist

Medlem
    8 februari, 2008 vid 17:37

Ok!!

Har paxat Mac:s segel och ska bara kolla ekonomin innan jag också köper Robbans.. 08 speedcup är jag garanterat med på:cool2: .. Är det fastställda datum eller efter vindprognos det genomförs?..

Ses snart på vattnet!!

• imported_macts

Medlem
    8 februari, 2008 vid 17:56

08 speedcup körs på prognos. Kommer att meddelas senast kvällen före när det blir race. Tror nog att herr GetWet snart kommer att skicka ut mer info om vilka regler som kommer att gälla.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Segelstorlek för speed!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.