Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlekar att ha med till Egypten

• l-a-surf

Medlem
    12 januari, 2001 vid 19:30

Hej Jakob

ta med alla 3 seglen och ta med våtdräkten den behövs.
    trevlig resa.
    Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    13 januari, 2001 vid 02:11

Ta du och hyr istallet, sa vis slipper du rigga om och om igen, det ar fadig riggat at dig (225 dollar/vecka) plus att det kostar att frakta med saker pa charter.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 januari, 2001 vid 10:39

Det kostar 400 kr att ta med utrustning med Appollo t/r
    1 Paket

För dom pengarna du sparar kan du köpa 180 cheesburgare!
    /McD

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2001 vid 14:21

Är lite intresserad av att åka just till Hurghada – har du lust att bara skriva några rader om hur du/ni hade det? vind/väder o allt …

/j

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2001 vid 14:50

se upp för hajar, såg några när jag var där, som tur var inte samtidigt som jag surfade

• anonym-anvandare

Medlem
    27 januari, 2001 vid 11:02

Jodå, Hurghada var ganska bra. Under en vecka seglade jag 4 dagar, två av de andra var vinden inte tillräcklig, en var jag magsjuk. Just magsjukan verkar drabba typ hälften av alla som åker dit, trots att jag bara åt på hotellet, som var mycket bra, så åkte jag på nån skit.
    Vinden verkar vara ganska pålitlig, men det är 7.0 som är den vanligaste storleken… Iofs blåste det 3.7 den dagen då jag var magsjuk, men det minsta jag fick använda var 5.3. Jag vet inte om det är vanligt att vinden är så växlande, med 3.7 till 8.0 på en vecka, men detta kan kanske göra att det är lämpligt att hyra. Jag hyrde, men vet inte om jag skulle göra det igen, det blir ganska mycket pengar, typ 1600 spänn. Visst är det gött med färdigriggade segel, men de verkar inte veta hur man trimmar på särskilt många ställen, nedhalet var alltid för lite spännt. Jävla meckigt att pilla med när det varit spännt i ett halvår… Sen var många prylar slitna, och man får betala om nåt pajar, om man inte tecknar en försäkring för 350 spänn. Detta gäller för Planet Windsurf, där jag hyrde. De har ett center i Hurghada och ett på hotel Sofitel, ca en mil söderut. Jag bodde på det hotellet och det var jävligt bra, 6000 kronor för ren lyx inkl. halvpension.
    Tja, vad mer kan man skriva. Vattentemperaturen så här års är ca 19 grader, så man vill ha våtdräkt. De flesta som jag träffade där var ryssar som höll på att lära sig, jag såg inte många som klarade en gipp under min vecka där. På det sättet är det mycket roligare att vara på ställen som Pozo, där man får lite inspiration av världscupsseglare.
    Sammanfattningsvis så skulle jag gärna åka tillbaka, men inte bara för vindsurfingen. Stränderna är förträffliga och snorkling/dykning helt fantastiskt där, som i ett akvarium. Hurghada själva byn är nog det skitigaste jag sett.
    Jacob Holmqvist

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlekar att ha med till Egypten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.