Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport SegelVåtdräkt Egypten

• SegelVåtdräkt Egypten

Publicerad av m96thorn på 3 mars, 2006 vid 18:34

Har precis bokar en sista minuten till Hurghada. Skall ta med mig egna prylar o nu undrar jag vad för segel man ska ta med i Mars månad. Funderar på att bara ta 4.7 och 5.8. Räcker det eller ska jag ta med mindre/större segel?

Funkar även på om det räcker med en shorty eller är det bättre med långärmad våtdräkt? Svara helst snabbt för jag drar om tre dagar!

psychonauten svarade 19 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jakob_s

Medlem
    3 mars, 2006 vid 18:52

1v eller 2v med egna prylar är inte att rekomendera !
    Det blir Mycket(!) Lindrigare, roligare och billigare att hyra på plats.. och ingen risk att lastarna knäcker nått..
    Ta en Jalla Jalla till Magawish (Colonawatersports) eller kör på ibi&friends vid Hilton plaza i Hurghada
    Dräkt behöver du igentligen inte, men ta med dig en shorty/tunnis om du har.
    Börjar väl vara 22-23 grader i vattnet nu och i luften är det 25-28 (24.1 nu kl 19:50)

Ha en trevlig resa !

• charl8

Medlem
    6 mars, 2006 vid 02:07

Hyr!! Det är riktigt lyxigt och väl värt pengarna att få byta till olika storlekar som man vill och att få slippa rigga upp och ner för en gång skull. Och personalen på funsystem i Magawish är toppen! Dom skulle få in massa nytt i slutet av januari så där lär nog finnas så det räcker!! Vad det gäller dräkt så hade vi shorty dom första dagarna och lång i slutet och vi var där i slutet av januari, så det är svårt att säga. Ta med båda om du har plats!!

Om du inte varit där innan så leta upp liquid bar någon kväll!!
    Trevlig resa!!!/Lotta

• jakob_s

Medlem
    12 mars, 2006 vid 14:33

Skriv gärna hur ni hadde det med vind och sånt där nere..

PS. Lite sent påtänkt. Men. Ni har ju även Safaga där i trakterna(50km Söder om Hurghada, ung dubbla avståndet som till Wagawish..)

• psychonauten

Medlem
    13 april, 2006 vid 09:11

Jo jag tog inte med mig mina prylar heller, ock så kommer man ner och dom har bara JP i min storlek.. Jag fattar inte fortfarande hur nån kan köpa skiten 😐 tråkigaste jävla bräda som gått på vatten. Nä fy bubblan, nästa tripp blir det både egnaen wind och kite utrustning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport SegelVåtdräkt Egypten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.