Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ser ut att kunna bli lite vind på DemoDagen

• Ser ut att kunna bli lite vind på DemoDagen

Publicerad av nilsson på 14 juli, 2006 vid 20:42

Inte mycket, men med tanke på vindregistret på kitar idag lär det inte vara något problem! Tex 4,5m/s med en 13 drake, så det skall bli kul att se, vad de olika märkena går för imorgon!
    Saxat från båtweben plus:
    Lör. 13:00 N 5.4 m/s, Våghöjd: 0.2 m.
    Lör. 16:00 NV 6.9 m/s, Våghöjd: 0.6 m.

nic svarade 19 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jonaish

Medlem
    14 juli, 2006 vid 20:49

hoppas att ni får det trevligt iaf 😉

fixa lite bilder oxå..!!

det roliga med bilder är inte att se någon tjej/kille köra med en kajt….!!

det ROLIGA med bilder är att seee alla som är där och har det trevligt utan vind….!!

”det löser sig” !

• nic

Medlem
    15 juli, 2006 vid 06:25
    Nilsson wrote:
    Inte mycket, men med tanke på vindregistret på kitar idag lär det inte vara något problem! Tex 4,5m/s med en 13 drake, så det skall bli kul att se, vad de olika märkena går för imorgon!

Jag vet att Milkman skrivit nåt om stora brädor å en 13 men tyvär. Inga storlek 13 får packas upp i förnedringssurf. Lättvindstiteln är Flysurfers med Cabrinha som kronprins.
    Blanda inte in någon storlek 13 å snack om stor bräda. Å helt riktigt att inte nämna namnet ens i samma inlägg som förnedringsurf. 13 är varken bättre eller sämre än andra flatkites i ämnet lättvind. 13 ska man bara ha roligt med, inget annat. I riktig vind däremot kan den t.o.m glänsa med sina egenskaper å få folk att få kiteglädjen tillbaka.

nic

• nilsson

Medlem
    15 juli, 2006 vid 06:39

Hej nic,
    Verkar som vi har samma åsikt! Mvh Bengt N, förnedringssurf expert,

• hbgkitare

Medlem
    15 juli, 2006 vid 08:16
    nic wrote:
    Nilsson wrote:

Jag vet att Milkman skrivit nåt om stora brädor å en 13 men tyvär. Inga storlek 13 får packas upp i förnedringssurf. Lättvindstiteln är Flysurfers med Cabrinha som kronprins.
    Blanda inte in någon storlek 13 å snack om stor bräda. Å helt riktigt att inte nämna namnet ens i samma inlägg som förnedringsurf. 13 är varken bättre eller sämre än andra flatkites i ämnet lättvind. 13 ska man bara ha roligt med, inget annat. I riktig vind däremot kan den t.o.m glänsa med sina egenskaper å få folk att få kiteglädjen tillbaka.

Helt rätt sagt, men när det väl blåser så är det riktigt gott att äga en Ozone Insinct 13 och 9!
    Ses nere på Demodagen!
    //Marcus

nic

• nic

Medlem
    15 juli, 2006 vid 08:42
    Hbgkitare wrote:
    Helt rätt sagt, men när det väl blåser så är det riktigt gott att äga en Ozone Insinct 13 och 9!
    Ses nere på Demodagen!
    //Marcus

Hade tänkt impulsåka ner men vinden ser för klen ut denna gång. Det blir inte värt 6 timmar i bil. Men jag kommer nog ner snart en annan dag när det blåser lite mer.
    Kanske har jag med mig lite demokitar å improviserar en testdag för de som vill…

nic

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA