Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Shit vad det gick av!!!

  • Shit vad det gick av!!!

    Publicerad av clemens på 25 september, 2005 vid 21:27

    Av Jonas Kullendorff aka. “Tönt”

    Lätt molande huvudvärk, desperat sökande efter skydd mot ljud och ljus, ett relativt kraftigt hat mot kort och gott allt och alla och en törst som inte var av denna värld, dagen började bra. Efter ett kort rådslag och briefning med grabbarna bestämdes det för att det gick av utav bara den i Klagshamn så dit skulle vi, tanken var att vi skulle träffas 20 min senare hos C ”klassmorfar” Lewold… Efter 1,5 timme var vi hos honom och började misshandla den stackars Chryslern innan det bar av till Lomma. X antal timmar efter utsatt deadline var vi så slutligen på väg med förväntan och god stämning i packningen….nåja, vi var iaf på väg. Resan förflöt ganska stillsamt tills Alex, till synes trött på livet bestämde sig för att testa sina och bilens gränser i en kurva, stämningen steg.

    Vi rullar in på grusvägen och försöker alla på sitt håll förtränga faktumet att träden rör sig långsammare än Peter Harryson på 100 meter och försöker intala oss själva och de andra att ” man ser det ändå inte på träden”, ”det blåser bra när vi väl är framme om 300 meter”. Vi lurade naturligtvis ingen, och om vi gjorde det fick den arme saten snart tänka om. Vi var alltså framme och det blåste helt enkelt förbannat måttligt. Clemens drog då igång ett streak av närmast absurt positivt tänkande och började rabbla ett mantra om att det var ökande med ett glättigt leende. Det övervägdes att sätta en morfinpil i honom och låta grabbarna i vita rockar sätta honom i madrasserad cell då misstanke fanns att nederlaget påverkat hans redan ganska grumliga psyke, eller helt enkelt klubba honom likt en norsk säl. Stämningen nådde nu sitt klimax och man kunde ta på irritationen i luften. Efter cirka 30 minuters patetisk hoppfullt väntande började hemfärden ackompanjerad av oanständiga radioprogram som kommenterade saker som likt balrogen i sagan om ringen aldrig borde ha grävts upp och få se dagens ljus. Bilfärden ganska händelselös, torra skämt avlöser varandra, mord planeras i det tysta. Då liksom en blixt från klar himmel inser vi den gudomliga möjlighet som uppenbarar sig: som vi sett och kommenterat på ditvägen går EM och SM i plöjning av stapeln i Alnarp och 2002 års världsmästare kommer från vår lilla by. Få sekunders eftertanke på vad vi ger oss in på och sen bär det av. Väl framme ångrar vi den tidigare allt för korta eftertanken och nu börjar man allvarligt oroa sig, vad är det egentligen vi gett oss in på?

    t_t svarade 18 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • clemens

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:32

    Bilen parkeras, kameran plockas fram och så börjar en osannolik eftermiddag bland dunkande dieselsuggor, trimmade traktorer, gräslig gödselstank och uppvikta keps-skärmar och det enda som far igenom huvudet är: shit, här vill jag dö. Efter en stunds minglande bland biologiska snedsteg har vi sett det mesta, festat med de flesta och fotat de bästa, både historiska klassiker och nya metallic-lackade bestar. Vimmelkantiga av alla intryck börjar vi dra oss tillbaka för att kika på de olika ländernas tävlingsfåror och sedan bege oss hem då vi snubblar över den ultimata surfbussen som naturligtvis får posa flitigt framför kameran. Fårorna inspekteras, bilen startas upp, körs ett par varv med två tredjedelar av besättningen hängande ut genom skjutdörrarna smittade av den rådande white-trash atmosfären och slutligen börjar vi utmattade och lyckliga rulla hemåt. Familjer sitter i dresser från lantmännen och käkar picnic längs vägen och idyllen är ett fucking faktum. Så småningom kommer vi alla hem och känner bara en stor tomhet, när livet nått och passerat sin höjdpunkt, vad finns då kvar?

    Film!!!!!

  • clemens

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:34

    We traded the city life for this and are never going back

    (Alex och Clemens)

  • clemens

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:37

    Jag sitter nu klockan 11 och tröstäter glass med en tom blick som stirrar ut bortom det kompakta mörkret utanför mitt fönster och i mitt huvud hör jag mullrande jordbruksmaskiner i fjärran och den söta gödseldoften hänger sig kvar likt en hägring från en annan tid, ett annat liv. Känslorna är kluvna, glädje över vad jag sett och saknad över vad jag förlorat, och som aldrig kommer återvända . Jag har kikat in i himlen och sen bryskt tvingats tillbaka till en värld av gråskalor. Ska man sammanfatta det bästa vi sett denna dagen med stort D så har vi världens minsta och sexigaste trekantssegel som någonsin gjorts som guppade fram i klagshamn på en bräda stor nog för ett rugbylag att dansa schottis på, en sorgligt asymmetrisk man som förmodligen har en biff-ko till mor och en förlorad generation barn som inte sett annat än överdimensionerade däck och reklam-hängslen (hade vi inte varit hjälplöst panka hade vi inhandlat ett par). Vem kunde ana att hoppet och kärleken för mänskligheten skulle infinna sig bland skitiga overaller på en leråker mittemellan dröm och verklighet en disig söndag i September 2005. Klagshamn gick inte av men det gjorde fan Alnarp. Nu återstår bara att släppa allt och bli groupie till det tyska teamet och turnera jorden runt i en värld fylld att glamour och raka fåror. Give it up för Europas bönder, stay real and keep it black sluta aldrig jaga den perfekta fåran, the truth is out there. Respect. SM 2006 see you there. Over and out.

  • alexasu

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:37

    underbara människor dom där plöjarna. riktiga lirare allihopa.
    släng in lite bilder på dom grymma fårorna åsså! jävlar vad tyskarnas “tilt” var fet. normännen höll inte riktigt samma höga klass.

  • clemens

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:41

    plötsligt en pärla bland svinen

  • clemens

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:43

    Ne ja lovar, jag blir inte upphetsad av sånt här, det är byxorna som veckar sig! promise

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:45

    nja, men norrmannen hade bättre peak på det högra svallet, dagens besvikelse tycker jag var holländaren som gick in i vägen vid näst sista fåran, tappade allt och böjde av. Det var vändningen på tävlingen

  • clemens

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:47

    Det var även SM i parbajamajning, jag å alex blev dock utslagna redan i kvarten

  • tont

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:49

    Oj, glömde logga in på förra inlägget. Men clemens ni kan inte klandra er själva, domaren missade en solklar offside på det spanska laget och det var då matchen gled er ur händerna. Dessutom har de en helt annan försäsongsträning med mycket fys.

  • clemens

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:51

    “Denna tar fan din mammas i omfång”

  • tdk

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:55

    Haha! Jävla skauningar! Är det sånnt ni gör när det är `vindstilla? tongue.gif

  • alexasu

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:56

    norge:

  • tont

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:57

    Nej, det är det här vi lever för. vinden kommer vinden går, men den sanna plöjningen består

  • alexasu

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:57

    skottland:

  • clemens

    Medlem
    25 september, 2005 vid 21:58

    Men grabbar, fan va bra platser vi fick inför semin, trodde knappt de var sannt

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Shit vad det gick av!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.