Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Shitbay Warning!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2004 vid 18:12

Naturligtvis märkte ni ut stenen.. wink.gif
    Jasså inte det..

Sten, Rep, boj (1,5l pet)
    så svårt att få dit ?

• danneman

Medlem
    27 juni, 2004 vid 20:07

Oj ojdå!
    Tyvärr inte. Jag var aningen skärrad efter smällen.
    ska fixa en ny fena sen ska jag ut och märka den med engång.
    Jag kan ju knappast va den förste, sen kallas den kanske inte shitbay utan anledning tongue.gif

• lundvall

Medlem
    27 juni, 2004 vid 23:05

Svar till:

Naturligtvis märkte ni ut stenen.. wink.gif
    Jasså inte det..

Sten, Rep, boj (1,5l pet)
    så svårt att få dit ?

[/ QUOTE ]

Jovisst märkte vi ut det, jag märkte det på gps:n, men tyvvär sparades det aldrig pga inga batterier. Körde själv av 5cm på min fena samma dag, (samma sten) och du skall veta vad ont i ryggen jag hade efter att jag bogserade in dig smirk.gif men vad gör man inte för en surfare i sjönöd? Förövrigt var det en fin dag och grymt bra dag i 6.0:an… En dag är det daggs att märka ut grundet… Men det låg en fiske-bojj i närheten av grundet, så har man tur ligger den kvar så man kan hitta grundet utan att behöva köra av fenan så att inte fler surfare behver vara rädda för att bli av med fenan i shitbay. Vi hörs dör nere när du har skaffat dig en ny fena!

/Young-Boy

• jakob_s

Medlem
    27 juni, 2004 vid 23:24

*sim-sallabim*

Det va jag som Skrev förra inlägget (tänkte ej vara anonym)

Nu hadde jag bara tänkt snacka lite ”strunt”.
    Vi i familjen märker årligen ut en grynna, i första hand för båtar.
    Grynnan finns självklart på sjökortet men ligger på’tt lite knixigt sätt i förhållande till en intilliggande hälla, antar att havs fantomer och annat tycks va kapten folk tror att den fullt synliga hällan är det på kortet utmärkta grundet..
    dom brukar ändra uppfattning om det efter att dom i 25kn dundrat in med motor riggen, Skrikit o gastat i 10 minuter för att sen åter konsultera sjökortet och muttra ”men vad faan”
    vilket på ett sätt kan vara lite festligt.Tills man inser att det även kan vara livsfarligt.
    Små barn är ofta i perfekt höjd för att slå sig riktigt illa när båtar går från 25 till 20 kn på 0 sekunder.
    Tänder och näsor är i bra höjd och har en fin teoretisk kastbana mot framförvarande sittplatser.

Över till Vindsurfing
    hadde själv en otrevlig olycka då jag närpå klippte av mig lilltån. Jag surfade centerbords bräda (bic calypso) för flertalet år sedan. åkte över en stor sten och hadde naturligtvis tån I skåran som överdelen av centerbordet flexar in i.

centerbordet gick på, det veks in, det klämmer till, jag föll i, Greppar genast min Fot, gjorde ont som satan gånger 18, jag frös så jag hadde inte riktigt känsel nog ändå att avgöra hur illa det var.
    så jag lyfter foten och drar långsamt ”smygen” – tar bort handen för att se – Tån är kvar.

Fick bara en blånagel.

• dannew

Medlem
    28 juni, 2004 vid 11:35

Ungefär var i Fiskebäck ligger stenen? Ligger den mellan öarna ut från riggdäcket eller i dess närhet?

Att surfa Fiskebäck kostar på. Har blivit av med ett antal fenor och en fenbox som slets ur brädan. En kompis knäckte sin bräda på en sten för några veckor sedan. Värst var duopropdrevet som slets ut sitt drev med propellrar och allt, men det var längre ut.

• speedjanne

Medlem
    28 juni, 2004 vid 11:48

http://www.gwc.se ”om gwc” ”spots” ”kända grund”

• lundvall

Medlem
    28 juni, 2004 vid 14:04

Svar till:

Ungefär var i Fiskebäck ligger stenen? Ligger den mellan öarna ut från riggdäcket eller i dess närhet?

[/ QUOTE ]

Det vi pratar om ligger på andra sidan farleden i viken ”shitbay”, på väst vindar är det plattvatten där och i mitten av den (där farleden går) brukar det komma fina hoppvågor.

Grundet ligger ganska långt in, typ kanske 10-20 meter från ön till höger så nånstanns där, men hållar man sig mer nedåt så klarar man sig. Fast man skall inte säga förmycket, rätt som det e hittar man det och blir lika förbannad som förra gången.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Shitbay Warning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.