Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sillvik -Gbg Ost NordOst?
-
Sillvik -Gbg Ost NordOst?
Publicerad av anonym-anvandare på 2 augusti, 2002 vid 09:04Har hört att det skall funka att köra vid Sillvik i Gbg på Ost / NordOst, stämmer det?
Vart ngnstans parkerar man och riggar?
anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 7 Svar -
7 Svar
-
Sillvik är bäst på ost, nordost i Göteborg rigga i Sillvik.
-
Om man kommer från Älvsborgsbron och åker mot Torslanda,
viker man då av 1:a efter Torslanda torg (mot/vid österröd) och ner mot havet
eller
viker man av 2:a efter Torslanda torg (vid Lilleby) och ner mot havet till Lilleby Fritidsby?
-
Okej, jag väljer att köra en monolog här på konfen…svaret fanns ju på tråden intill

för andras info då:
You should drive first to Torslanda, then follow Lilleby, keep on driving on the same road (you will pass a camping) and you will reach Sillvik. If you are lucky enough, the gate might even be open!
Thanks Christophe!
-
Kan vara lite lurigt att komma fram ända ner till vattnet med bilen, man får göra en fuling och köra lite rally för att komma förbi en låst bom, och glöm inte att se upp för alla stenar på vägen. I övrigt är faktiskt Sillvik jäkligt bra tycker jag, vid NO-vind kan man köra över sundet till Björkö och där borta går det ganska fina vågor.
-
Jag bygger vidare på min (nästan) monolog
, kom precis hem från en liten
session vid Sillvik, här kommer lite info:Bommen var stängd men inte låst, så jag öppna själv och bralla ner.
Blåste Ost / NordOst och det fungerade bra att köra här (idag 6.2), det ändå som jag upplevde som lite knöligt var att det var stiltje i badviken man går ner vid, så jag fick köra krabbgång med rigg och bräda runt udden på höger sida, men sen fick man vind…
Hade man väl ”krabbat” sig ut till vinden så var det inte riktigt läge för små korta pauser, bara att bita ihop och köra tills spagettiarmarna kom fram.Sen är det väl alltid lite lurigt att köra med frånlandsvind när man är ute på egen hand, skulle ngt haverera så hamnar man ju på Björkö..
-
Hej Christian,
Maybe I did not understand you properly, but I have the feeling that you started from the bathing place. There is a small path on your right you can drive on (if you do not have a big car and if you watch out for stones on the way).
Then you can go down to the water quite easily and reach the wind more rapidly than from the bathing place (if this is eastern winds, you will have to go around the tip, but this is something like 20 meters away, i.e. manageable…).
I was planning to go there last Friday after work (I even packed the car), but the wind dropped because of these thunderstorms we had lately…
Best winds
Christophe
-
OK, thanxs!
That’ll save me some ”krabbing” next time.The wind dropped when I first got there, but started again after som time.
Logga in för att svara.