Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing simmer prorace riggfrågor

• simmer prorace riggfrågor

Publicerad av anonym-anvandare på 12 april, 2003 vid 14:00

jag var ute och prov rigade mitt ny in köpta prorace 7,0
    enligt måtten på seglet skulle man ha 26cm förlängare men jag lyckades bara dra ca 18cm. seglet var då löst dom fyar översta fönstren. Han jag köpte seglet av hadde aldrig använt det så det är sprillans nytt, tenjer sig mast fickan efter ett tag så måtten på seglet är det som gäller när man har använt det några gånger??

anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2003 vid 08:37

Hej!
    Masst strumpan töjer sig nästan ingen ting.
    Utan det är det vanliga felet att man inte kan lita
    på måtten på seglett.Det brukar stämma på ganska bra nya
    segel ,men har själv haft ett simmer som inte stämde på flera cm.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2003 vid 09:26

om det tex står att man ska ha 10cm förlängning på seglet betyder inte det att man ska ställa in förlängaren på 10.
    10cm förlängning betyder att det ska vara 10cm mellan nedhalet i segelet och själva trissorna på förlängaren.

10cm på en mastförlängare kan vara 18cm på en annan, ta fram linjalen och kolla det verkliga måttet.

allt enligt ”thino” på gaastra.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA