Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Simmer Slalom-Monster !

Taggad: , ,

  • Simmer Slalom-Monster !

    Publicerad av martin-m-a på 21 januari, 2013 vid 12:46

    Detta ämne var som hetast för något år sedan då Jilde matade oss med en massa rolig fakta ang detta intressanta projekt . Sedan köpte väll Simmer upp detta ,och lanserar nu MONSTER.
    Försöker hitta lite info om Surfers kommer att ta in dessa. Har mailat dom och väntar på svar……
    Är det någon som vet lite mera om dessa intressanta brädor ?
    Tester ?
    Tillverkas dom i flera olika kontruktioner ?
    100 L brädan på 66 cm verkar grym !

    Kan ju inte förnekas att den är lite intressant……:wink:

    seve1000 svarade 11 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • jester

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 13:16

    Seve1000 lär kunna svara dig. Han äger ju en Monster 72, och nån mXr till. Det är ju samma shape, mer eller mindre, fast handbyggda brädor som han har. Har för mig jag hört att surfers kommer ta in dom…

  • martin-m-a

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 14:12

    @Jester 705828 wrote:

    Seve1000 lär kunna svara dig. Han äger ju en Monster 72, och nån mXr till. Det är ju samma shape, mer eller mindre, fast handbyggda brädor som han har. Har för mig jag hört att surfers kommer ta in dom…

    Är dessa rena “Cobra” brädor ?

  • jester

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 14:23

    Har väl varit lite olika turer på vart Simmers brädor skall byggas. Har tyvärr inte koll på vart dom byggs.

  • tobhed

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 14:32

    Simmer är inga cobrabrädor – det har varit lite olika turer så jag vet faktiskt inte var de byggs (tror dock Polen). Du kan nog räkna med att de kommer att finnas på surfers…

    http://www.seabreeze.com.au/forums/Windsurfing/Gps/mxrs-new-board-simmer/

  • martin-m-a

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 18:45

    Måste man få dem i lila:confused2: Så jäkla mode fula:mad2:
    mr X brädorna var ju helt ok i svart……..
    Någon som vet om det går att beställa från typ Martin Von Mauers ?

  • faster

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 18:59

    Lika kulör som simmersegel 🙂

  • seve1000

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 05:54

    Jag har en Monster 72 byggd av Ron van den Berg i Holland som har shapat dessa brädor ihop med Martin Van Meurs. Gillar den, lättseglad och snabb för sin storlek.
    Vart Simmer brädor kommer att byggas vet jag inte riktigt ännu men kan kolla med Martin. Martin håller på att sätta upp fabrik i Polen där bla hans mXr fenor idag byggs samt massa annat skoj som kommer;-)
    SImmer har köpt rätten att producera Monster 66 & 72 samt Godzilla som är en storplanka på 85cm.
    Tror dom första som har byggts av Simmerbrädorna byggdes där simmer gör sina övriga brädor. Vietnam? Kina? Tror inte det är Cobra.

    Det kan vara så att du kan beställa Monster av Martin och få dom byggda av Ron men jag tror inte det. De första som Ron byggde var demos och testplankor som ett antal custom för att få ut några brädor bland “vanligt” folk.

    Skall du ha Simmer blir det nog färger enligt deras hemsida.
    mXr kommer du sannolikt få vita med inslag av orange samt med synligt kol i botten, det fick jag:-)

    Skicka mig ett PM om du vill att jag kontaktar Martin Van Meurs och har med möjligheten till att köpa Monster. Eller om du vill ringa och fråga något om dom.

  • martin-m-a

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 07:02

    @Seve1000 705852 wrote:

    Jag har en Monster 72 byggd av Ron van den Berg i Holland som har shapat dessa brädor ihop med Martin Van Meurs. Gillar den, lättseglad och snabb för sin storlek.
    Vart Simmer brädor kommer att byggas vet jag inte riktigt ännu men kan kolla med Martin. Martin håller på att sätta upp fabrik i Polen där bla hans mXr fenor idag byggs samt massa annat skoj som kommer;-)
    SImmer har köpt rätten att producera Monster 66 & 72 samt Godzilla som är en storplanka på 85cm.
    Tror dom första som har byggts av Simmerbrädorna byggdes där simmer gör sina övriga brädor. Vietnam? Kina? Tror inte det är Cobra.

    Det kan vara så att du kan beställa Monster av Martin och få dom byggda av Ron men jag tror inte det. De första som Ron byggde var demos och testplankor som ett antal custom för att få ut några brädor bland “vanligt” folk.

    Skall du ha Simmer blir det nog färger enligt deras hemsida.
    mXr kommer du sannolikt få vita med inslag av orange samt med synligt kol i botten, det fick jag:-)

    Skicka mig ett PM om du vill att jag kontaktar Martin Van Meurs och har med möjligheten till att köpa Monster. Eller om du vill ringa och fråga något om dom.

    Du har ett PM

  • andersbq

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 19:12

    Kul att det finns intresse för brädor + 25.000:- klassen!!

  • seve1000

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 14:05

    @andersbq 705884 wrote:

    Kul att det finns intresse för brädor + 25.000:- klassen!!

    Rättning! 1990€ inkl 2 st fenor det är idag 17500:- som vilken Cobra eller CA som helst.

  • swe117

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 14:10

    Ja, det är bara att slå till… Köp!! 😉

  • martin-m-a

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 16:39

    @SWE117 705952 wrote:

    Ja, det är bara att slå till… Köp!! 😉

    Det var länge sedan:wink:

  • gregerkj

    Medlem
    1 mars, 2013 vid 10:30

    Hej! Var/hur köper man monster brädorna idag? Är intresserad av en 2013 120 72a.

    Nån som vet?

  • mattias-j

    Medlem
    1 mars, 2013 vid 10:47

    Förmodligen Surfers!?

  • martin-m-a

    Medlem
    1 mars, 2013 vid 14:34

    Surfers tar inte in några i år !

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Simmer Slalom-Monster !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.