Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sittsele / Midejesele -Vad skall man ha?
-
Sittsele / Midejesele -Vad skall man ha?
Publicerad av jocke_l på 23 mars, 2006 vid 19:44Tjena,
Är nybörjare på kite men jäkligt dedikerad och funderar nu på att byta ut min gamla W-surf (sitt)-sele mot en kitesele. Vore tacksam för lite pros & cons på sitt-respektive midjesele
Fram till nu har jag met tragglat på och försökt hålla höjd men abitionen finns att börja hoppa så smptt (om det spelar nån roll).
Vad skall man ha helt enkelt?
walle svarade 19 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Båda funkar.. Ifall du åker skidor på vintern så rekommenderar jag sittsele. På sommaren kommer du förr eller senare byta till midjesele. Men i börjarn gör det ont i revbenen att ha en :)..
Mitt tipps är därför, köp en sittsele. När du tror du är mogen så skiter du i att använda benremmarna och ifall det känns bättre så byter du sele då. (dom kostar ju ändå inte särskilt mycket.) -
Jag personligen tycker det känns obekvämt med sittsele, draget kommer lägre och det blir svårare och sträcka ut sig i hopp, satsa på en midjesele med bra stöd, Darkridern tycker jag är bra, har nästan aldrig ont längre sen jag bytte till den antagligen för att den ger stöd över så stor yta, istället för att bara slita i svanken..
-
JOCKE_L wrote:Tjena,
Är nybörjare på kite men jäkligt dedikerad och funderar nu på att byta ut min gamla W-surf (sitt)-sele mot en kitesele. Vore tacksam för lite pros & cons på sitt-respektive midjesele
Fram till nu har jag met tragglat på och försökt hålla höjd men abitionen finns att börja hoppa så smptt (om det spelar nån roll).
kolla in OceanRodeo ”Session”!Det e en helt ny midjesele med benstroppar (som man själv väljer om man vill ha på)
Det finns ingen annan sele som är så komplett!
och du behöver inte välja om du ska ha midjesele eller sittsele 🙂Den har även en bra lösning för hp-leash och hook kniv.
kolla på http://www.oceanrodeo.com det är grabbarna på http://www.kitesweden.se som säljer den i sverige.
-
om du inte kan bestämma dig så finns det ju Mystic Dark Rider Waist-Seat som e en kombination på sitt och midje sele
-
Har en Pro-limit kitewaist pro för 900 sek i large
Hör av dig om du vill köra med det bästa!
Mvh Peter -
JOCKE_L wrote:Tjena,
Dark Rider Waist Seat blir bäst för dig !
-
tycker Warriorn är fetare, kostar lite mer men det är det värt!
-
Biorno wrote:JOCKE_L wrote:Tjena,
Dark Rider Waist Seat blir bäst för dig !
o fan… du kör med blöjja i år alltså 😉
Logga in för att svara.