-
Sjukt sugen!!!!!!!
Fasen hurrni, jag kommer inte riktigt över Torö härmodagen. Bilderna därifrån påverkar mig så sjukt mycket. Vinden (side off ser det ut som), vågorna (inte för små för att vara på riktigt och inte så stora att det blir jobbigt), solen (!) och så förstås Calle (!!!!!!!).
I ärlighetens namn har jag blivit mer och mer surfsugen med åren och samtidigt lite lite mindre vindsurfsugen. Stand-up grejen gjorde mig ännu mer surfsugen och i år har jag både köpt och använt short, long och SUP-brädor mer än vindsurfbrädor. Inför vårens (den gångna) Mauiresa var jag helt inriktad på surf snarare än vindsurf. Men då blev det omgående bästa möjliga vindsurfingförhållanden och jag hade tur att omgående få tag på en magisk bräda och allt bara smälte samman till en av de roligaste dryga vindsurfingmånaderna någonsin.
Men sen här hemma har jag återigen blivit mer och mer surf och mindre och mindre vindsurfsugen.
Nu till poängen. Allt som behövs för att göra mig mer vindsurfsugen än på oerhört länge: En missad lekfull superdag på hemmaspotet och några fina bilder på den som behärskar detta spot bäst av alla!
Visst blir jag glad för er som var där och fick njuta, men jag blir minst lika tokig för att jag missade det. Sjukt sjukt att man är så instabil tycker jag. Eller är man kanske stabilt instabil? Om jag hade blivit lika vindsurfsugen, mer vindsurfsugen eller mindre vindsurfsugen om jag hade varit med sist vet jag inte, men denna missade dag från min sida har gjort mig så OERHÖRT löjligt sugen på lite fin vågsegling. Vilken tur att man missade då!?
/JB
Logga in för att svara.