Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjukt sugen!!!!!!!

• Sjukt sugen!!!!!!!

Publicerad av jesper_b på 29 augusti, 2008 vid 13:04

Fasen hurrni, jag kommer inte riktigt över Torö härmodagen. Bilderna därifrån påverkar mig så sjukt mycket. Vinden (side off ser det ut som), vågorna (inte för små för att vara på riktigt och inte så stora att det blir jobbigt), solen (!) och så förstås Calle (!!!!!!!).

I ärlighetens namn har jag blivit mer och mer surfsugen med åren och samtidigt lite lite mindre vindsurfsugen. Stand-up grejen gjorde mig ännu mer surfsugen och i år har jag både köpt och använt short, long och SUP-brädor mer än vindsurfbrädor. Inför vårens (den gångna) Mauiresa var jag helt inriktad på surf snarare än vindsurf. Men då blev det omgående bästa möjliga vindsurfingförhållanden och jag hade tur att omgående få tag på en magisk bräda och allt bara smälte samman till en av de roligaste dryga vindsurfingmånaderna någonsin.

Men sen här hemma har jag återigen blivit mer och mer surf och mindre och mindre vindsurfsugen.

Nu till poängen. Allt som behövs för att göra mig mer vindsurfsugen än på oerhört länge: En missad lekfull superdag på hemmaspotet och några fina bilder på den som behärskar detta spot bäst av alla!

Visst blir jag glad för er som var där och fick njuta, men jag blir minst lika tokig för att jag missade det. Sjukt sjukt att man är så instabil tycker jag. Eller är man kanske stabilt instabil? Om jag hade blivit lika vindsurfsugen, mer vindsurfsugen eller mindre vindsurfsugen om jag hade varit med sist vet jag inte, men denna missade dag från min sida har gjort mig så OERHÖRT löjligt sugen på lite fin vågsegling. Vilken tur att man missade då!?

/JB

getwet svarade 16 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • no-ono

Medlem
    29 augusti, 2008 vid 15:25
    Jesper_B;495114 wrote:
    Fasen hurrni, jag kommer inte riktigt över Torö härmodagen. Bilderna därifrån påverkar mig så sjukt mycket. Vinden (side off ser det ut som), vågorna (inte för små för att vara på riktigt och inte så stora att det blir jobbigt), solen (!) och så förstås Calle (!!!!!!!).

I ärlighetens namn har jag blivit mer och mer surfsugen med åren och samtidigt lite lite mindre vindsurfsugen. Stand-up grejen gjorde mig ännu mer surfsugen och i år har jag både köpt och använt short, long och SUP-brädor mer än vindsurfbrädor. Inför vårens (den gångna) Mauiresa var jag helt inriktad på surf snarare än vindsurf. Men då blev det omgående bästa möjliga vindsurfingförhållanden och jag hade tur att omgående få tag på en magisk bräda och allt bara smälte samman till en av de roligaste dryga vindsurfingmånaderna någonsin.

Men sen här hemma har jag återigen blivit mer och mer surf och mindre och mindre vindsurfsugen.

Nu till poängen. Allt som behövs för att göra mig mer vindsurfsugen än på oerhört länge: En missad lekfull superdag på hemmaspotet och några fina bilder på den som behärskar detta spot bäst av alla!

Visst blir jag glad för er som var där och fick njuta, men jag blir minst lika tokig för att jag missade det. Sjukt sjukt att man är så instabil tycker jag. Eller är man kanske stabilt instabil? Om jag hade blivit lika vindsurfsugen, mer vindsurfsugen eller mindre vindsurfsugen om jag hade varit med sist vet jag inte, men denna missade dag från min sida har gjort mig så OERHÖRT löjligt sugen på lite fin vågsegling. Vilken tur att man missade då!?

/JB

Bla bla bla.

• bananen

Medlem
    29 augusti, 2008 vid 18:44
    No ONO;495150 wrote:
    Bla bla bla.

Fan, vilket bra första inlägg. Välkommen till konfen!

• charlieb

Medlem
    29 augusti, 2008 vid 18:50

@Jesper_B 495114 wrote:

/JB

Freesmiler!… var är bliden på nya DD??

Charlie

• jesper_b

Medlem
    29 augusti, 2008 vid 19:14

No ono: En riktig pladdergubbe är jag, behöver rätt många ord även för att göra enkla poänger. Sluta läs mina inlägg om de inte passar din smak. Välkommen till konfen dock!

Charlie: Hittar bara bilder på detaljer från DD, men här är i alla fall ritningar. DD är namnet då det ersätter både Diva och Dawg. Dessa var ju i princip samma segel men marknadsförda som tjej och killsegel. Löjligt med den indelningen tyckte tydligen fler än jag. Grymma för mindre, lättare rippers!

/JB

• dude

Medlem
    29 augusti, 2008 vid 19:31

Bra poäng där Jeppe, det är klart man är stabilt instabil 🙂 Som vindsurfare med naturens element som styr är man stabil, stabil som vinden och vågorna skiftar

• ola-h

Medlem
    30 augusti, 2008 vid 09:26

Stabilt instabil… Det låter som du är lite välbestämt ambivalent. Men visst känns känsla igen. Man blir å ena sidan nästan tokigt av att inte träffa den där bra dagen och sedan grymt sugen. Men när man seglar den bra dagen blir man nästan ännu mer sugen.

@Jesper_B 495114 wrote:

… superdag på hemmaspotet …
    /JB

Ja, visst är det det bästa, trots allt.

• charlieb

Medlem
    30 augusti, 2008 vid 14:14

@Jesper_B 495226 wrote:

No ono: En riktig pladdergubbe är jag, behöver rätt många ord även för att göra enkla poänger. Sluta läs mina inlägg om de inte passar din smak. Välkommen till konfen dock!

Charlie: Hittar bara bilder på detaljer från DD, men här är i alla fall ritningar. DD är namnet då det ersätter både Diva och Dawg. Dessa var ju i princip samma segel men marknadsförda som tjej och killsegel. Löjligt med den indelningen tyckte tydligen fler än jag. Grymma för mindre, lättare rippers!

/JB

Hmmm DD kanske DD som 3,5 ocg 4,0 och 4,5 sedan Fire 5,5 och 5,8 sedan ett Rosa Smack 6,3 på toppen! A, det vore nåt….

C

• no-ono

Medlem
    30 augusti, 2008 vid 19:29
    bananen;495211 wrote:
    Fan, vilket bra första inlägg. Välkommen till konfen!

Man tackar!
    Tänkte att är det så här mycket pladdet för ingen ting är det BLA BLA BLA.
    Jesper
    Helt rätt visst behöver jag inte läsa, Men va fan hur filosofisk bör man bli.
    Vet att du är en beläst man men va fan. Jo jag vet, varför inte komma med i ica bladet med eller var det family living hmmmmmmmmmmmm
    😉 gillar dig.
    Ursäkta pikarna.

• holma44

Medlem
    31 augusti, 2008 vid 07:33

@No ONO 495414 wrote:

Man tackar!
    Tänkte att är det så här mycket pladdet för ingen ting är det BLA BLA BLA.
    Jesper
    Helt rätt visst behöver jag inte läsa, Men va fan hur filosofisk bör man bli.
    Vet att du är en beläst man men va fan. Jo jag vet, varför inte komma med i ica bladet med eller var det family living hmmmmmmmmmmmm
    😉 gillar dig.
    Ursäkta pikarna.

HAHA denna killen tar det visst inte lungt för fem öre.
    no ONO detta är inte ett forum där man behöver hävda sig det första man gör.

• svenne

Medlem
    31 augusti, 2008 vid 08:37

Fördelen är att Nordost Ostnordost har lagt ribban för sina kommande inlägg, vilket innebär att vi inte behöver oroa oss för att vi ska skrämma bort en nyburgare. Jag hugger gärna när det är dags.

Mer av Jespers surfnationalromantik till folket!

• svennebanan

Medlem
    31 augusti, 2008 vid 09:10

@Svenne 495483 wrote:

Mer av Jespers surfnationalromantik till folket!

Surfnationalromantik var verkligen rätta ordet.

• getwet

Medlem
    31 augusti, 2008 vid 10:39

Och jag undrar fortfarande om Calle kör under eller överhandsgrepp? Man blir nästan lite filosofisk när man tänker på det faktiskt. Hur Ila kan det gå, om man håller handen fel alltså?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjukt sugen!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.