• Ska Börja!

Publicerad av zipper på 5 augusti, 2007 vid 18:37

Jag ska börja med kitboard men jag ska allra först ta en halvdags kurs. Men jag har lite frågor t:ex jag är liten och väger bara 37kg :S kan jag ändå åka?, Hur mkt vind måste det vara för att man ska kunna åka?, Jag förstår att det är olika för alla men ungefär hur lång tid tar det att lära sig åka? Hoppas ni har svar på dessa frågorna ha det gött!

nic svarade 17 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hengo

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 18:38

klart du kan köra även fast du är flugviktare, skaffa något mindre förstakite bara.. att lära sig tar mellan en dag och ett år. alllt beroende på talang, tidigare erfarenheter av wakeboard, vindsurfing, snow/skateboard, segling men framförallt engagemang och vilja

• skotten

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 22:57

call on the guys at kiteboarding.se they are a collection of all the schools in sweden and will send you to your closest instructor, he will give you all the answers you need.

http://www.kiteboarding.se

• simoneburgess

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 08:51

På surfcentret nere vid Röda Havet jag var vid, Tornadosurf, lät de inte folk under 40 kg kitea. FÖrstod aldrig riktigt varför, men du kan ju slänga iväg ett mail till dem och fråga.

Jag upplever det, och rätta mig gärna om jag har fel, som att tyngre folk får större wind range ut av sina kites. Förlorar lite nedåt, men vinner mer uppåt.

• hildingdude

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 17:17

men tyngre killar har svårare med tricks, tycker jag det verkar som!

• simoneburgess

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 09:58

Kanske, men de hoppar Kalasmycket högre!

• nic

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 11:31

@SimonEBurgess 403710 wrote:

Kanske, men de hoppar Kalasmycket högre!

Vikt är en av de fem egenskaper som ska till för att kunna flyga.

nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.