Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ska byta från c till bow

  • ska byta från c till bow

    Publicerad av stoffe1980 på 16 juli, 2008 vid 08:30

    tjena! skulle behöva lite tipps om vad som är bra. Funderar på eh eller best? jag vill ha lågt bomtryck, höga hopp och så ska det gå bra att köra urkrokat

    olle-2 svarade 15 år, 10 månader sedan 18 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • sourra

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:04

    Det låter som Cultarna jag kör. De har dessutom lite skön c-känsla men med alla sle-fördelar. Kolla med Southcoast om de har så du kan få testa.

  • jezaja

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:07

    Låter som en Cult för mig men jag är färgad eftersom jag kört dom mycket.
    Den har riktigt lågt bomtryck, riktigt fin urkrokad och hoppar högt.

    EDIT: Sourra! Skrev inlägget men så kom det ett mail så jag postade inte direkt, kommer in och snattar du mitt inlägg direkt 🙂

  • cortex

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:11

    När du skriver “lågt bomtryck” är det i förhållande till en normal C-kite du menar? :smirk:

    Ta en titt på Caution Mayhem också när du ändå är i farten. Den leverarar på alla de punkter du skrev… förutom att bomtrycket är högre än på de SLE’s som har superlågt bomtryck. Å anda sidan är kiten *snabb* och kan dessutom köras i “C-läge” om man så önskar.

    Mer info på http://www.kajtech.nu

    /Kaj(Tech)

  • stoffe1980

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:20

    är det ingen som har kört bestarna tycker dom värkar schysta eller är det billigt skit?

  • cortex

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:26

    Best gör bra grejer nuförtiden. Personligen gillade jag förra årets Waroo rätt bra, har inte haft chansen att prova 2008’orna ännu dock.

    /Kaj(Tech)

  • yann

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:28

    Nejnejnej, ni har ju fel allihop 😀 Det låter ju klockrent som en Ozone Sport II. Grym allroundkite för vågor, höga hopp och wakestyle. Bomtrycket är såpass välavvägt att den går fint att hålla med en hand på toeside genom hela läjet utan mjölksyra men fortfarande ge känsla.

    Prova innan du köper och kolla upp hur andrahandsvärdet (mao efterfrågan) ligger.

  • gh0st

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:31

    Jag har kört både EH och Best och är riktigt nöjd med båda, men Waroon är min favorit av de båda, svänger snabbare och har mer depower men Rippehrn har lite mer häng. Fick kommentaren “fan vad skön den är att loopa med” när jag lånade ut Waroon för ett kort tag sedan. Nemesis HP är mer lik en c-kite och har lite mer kraft. Störtskön den med. Båda kites har lågt bomtryck.

  • cortex

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:41

    Nicke, har du hunnit testa Mayhemen ännu? Vet att Pjoter skulle låta dig testa den vid tillfälle iaf.
    Tänkte bara att du nog skulle gilla den om du gillar snabba kites och att loopa. :smirk:

    /Kaj(Tech)

  • gh0st

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:46

    @Cortex 483064 wrote:

    Nicke, har du hunnit testa Mayhemen ännu? Vet att Pjoter skulle låta dig testa den vid tillfälle iaf.
    Tänkte bara att du nog skulle gilla den om du gillar snabba kites och att loopa. :smirk:

    /Kaj(Tech)

    Nej, jag har inte haft möjligheten ännu, jag o pjot har lyckats med att surfa på olika spots nästan hela sommaren. Har sett den i luften någon gång o den såg sjukt snabb ut.

  • cortex

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:49

    He he, det är flamesen som gör det. :cool2:

    Försök att hugga tag i Pjotten nästa gång så du får testa.

    /Kaj(Tech)

  • nic

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:59
    stoffe1980;483030 wrote:
    tjena! skulle behöva lite tipps om vad som är bra. Funderar på eh eller best? jag vill ha lågt bomtryck, höga hopp och så ska det gå bra att köra urkrokat

    Om det verkligen är lågt bomtryck du är ute efter är det juh Ozone Edge (-08) du ska ha. Lågt men ändå med den strimma feedback som behövs för att man med ena hand mitt i hoppet korrigerar kiten. Å högre än med en Edge hoppar man inte…

    …fast samtidigt faller nog Ozone Sport de flesta i smaken för en perfekt välblanserad kite.

    Prova… jämför kvaliten å som sagt andrahandsvärdet med. 2006 från ozone håller fortfarande hög klass i konkurrensen.

    nic

  • neven

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 10:10

    Har själv tagit steget ganska nyss. Med Liquid Force Havoc var inte övergången så svår. Kite:en är väldigt bra urkrokad och bomtrycket är lagom så man fortfarande har en bra känsla av vad kiten gör.
    Stora o kraftiga kiteloopar!

  • sourra

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 10:42

    Sen är Edge knappast nåt att föredra om man ska köra urkrokat med va Nic?

  • skanepaul

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 11:00

    Why why why why why why why why why?????? 🙂 Du vet väl att det bara är kärringar och pensionärer som kör bows?

    Köp Naish Torch!!!!

  • wroomlars

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 11:26

    Jag har Mayhem 11 och Nasih Helix båda är bra kites för dig

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ska byta från c till bow

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.