Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ska jag reklamera masten?

• Ska jag reklamera masten?

Publicerad av gurra1978 på 24 augusti, 2004 vid 19:50

Jag upptäckte en spricka i nedre delen av masten samt ytterligare än lite längre i min 3 mån nya mast. Det har inte märkts något vid segling men det är ju inte kul om sprickorna blir större sen pajar skiten. Är detta reklamerbart eller något man får tåla?
    DSC00010%20kopiera.jpg

gurra1978 svarade 20 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • johnm

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 20:17

Klart du ska reklamera! Grejerna ska ju inte se ut så efter 3 mån…

• surfen

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 20:22

Självklart ska du reklamera masten! Hade masten varit gammal hade man kunnat lagat det med epoxy och sträckt glasfiberväv, men tre månader, nej reklamera ska du göra…..

• boman

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 20:38

jaa reklamera, det där kan bara bli värre.

Ps. kolla så att din förlängare inte glappar i masten, och att du inte har kör med för kort instick när du förlänger.

• ola-h

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 18:35

Detta måste vara en klockren reklamation. Dessa sprickor tyder på någon typ av produktionsproblem. Det är väl mest tur att dessa sprickor satt längst ned på masten och därmed syns. De kunde lika gärna ha varit suttit längre upp, varit osynliga och lett till försvagningar av masten.

Hela kanten runt mastens nedre del ser för övrigt konstig ut och av bilden av dömma verkar oregelbundenheterna fortsätta högre upp också.

• gurra1978

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 18:40

Faktum är att nu när man granskar masten lite närmare så verkar den inte ha samma tjocklek på godset nedtill confused.gif Jag ska reklamera.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ska jag reklamera masten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.