Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska till Australien…

• Ska till Australien…

Publicerad av andersr på 12 september, 2006 vid 19:31

Undrar om någon har någon erfarenhet av kite i Sydney eller runt omkring? Eller om någon vänlig människa vet vart jag kan få reda på några bra spots?
    Söker även en boardbag som rymmer bräda och kites+lite packning.

Mvh
    Anders

bokhylla svarade 18 år, 7 månader sedan 16 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • pimpincrakk

Medlem
    12 september, 2006 vid 19:56

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men dock komma m en motfråga!
    Vad ska du ta för biljett/resa? vet du ngt billigt?
    letar själv men fan va dyrt d e..
    Mest sugen på Perth dock, kompisar där som säger att vågor varje dag t 14.00, sen börjar d blåsa konstanta 10m/s vind. varje dag!!!!!!!!!!!!!!!

• lina

Medlem
    12 september, 2006 vid 20:10

quantas har hyffsade priser

• ziik

Medlem
    12 september, 2006 vid 20:28

norr om… runt newcastle är det poppis att åka. inte så långt från sydney. Finns närmare spots, men minns inte namnen på de bästa nu. men är ju lätt att hitta på plats. Bara att knalla till en surfshop å fråga vart folk kör kite.

finns ju fina beaches söderöver också, men vet inte hur det står till med vind där. Hade själv min första kitedag i Lennox en dag när inte vågorna var som bäst. Helt ok enligt mig!

Å nere runt melbourne är det många som åker i st.kilda. men det är ju 12h buss från sydney… är nog en 10 upp till lennox med företen. Men newcastle är inte så farligt. å det finns ställen närmare!

bara surfa? eller ska du jobba å sånt också?
    Ha det gött oavsett! å hoppas mitt osammanhängande dravvel hjälper nått lite.
    //Joel

• andersr

Medlem
    12 september, 2006 vid 20:47
    PimpinCrakk wrote:
    Mest sugen på Perth dock, kompisar där som säger att vågor varje dag t 14.00, sen börjar d blåsa konstanta 10m/s vind. varje dag!!!!!!!!!!!!!!!

Jag reser med Singapore Airlines, priserna är ganska höga nu och det börjar visst bli ganska fullt på planen runt jul.
    Perth är väldigt fint, jag var där för 4 år sen fast jag surfade inte där, men det finns många fina ställen runt omkring.

// Anders

• andersr

Medlem
    12 september, 2006 vid 20:49
    ZIIK wrote:
    norr om… runt newcastle är det poppis att åka. inte så långt från sydney. Finns närmare spots, men minns inte namnen på de bästa nu. men är ju lätt att hitta på plats. Bara att knalla till en surfshop å fråga vart folk kör kite.

finns ju fina beaches söderöver också, men vet inte hur det står till med vind där. Hade själv min första kitedag i Lennox en dag när inte vågorna var som bäst. Helt ok enligt mig!

Å nere runt melbourne är det många som åker i st.kilda. men det är ju 12h buss från sydney… är nog en 10 upp till lennox med företen. Men newcastle är inte så farligt. å det finns ställen närmare!

bara surfa? eller ska du jobba å sånt också?
    Ha det gött oavsett! å hoppas mitt osammanhängande dravvel hjälper nått lite.
    //Joel

Ok, tack för tipsen. Hittar säkert något ställe att dra upp kiten på. Jag ska inte jobba, ska hälsa på min syster som bor i Sydney, så jag tänker ta med prylarna.

// Anders

• ollefax

Medlem
    12 september, 2006 vid 21:14

Monkey kites håller till i krokarna, kanske kan snappa upp något på http://www.thegreatdownwinder.com

• melker

Medlem
    13 september, 2006 vid 06:33

Sidney och kite är lika med lägg ner. Det finns ingha direkt vettigfa och kul spots där alls. Vågsufa istället där och lämna kites hemma.

• plattvatten

Medlem
    13 september, 2006 vid 11:13

Sydney har Cronulla beach och vid flygplatsen, finns många aktiva kitare där som hjälper dig, av någon andledning blåser det mer på dessa ställen än andra.

• milkman

Medlem
    13 september, 2006 vid 11:18

Alla stränder inne kring Sidney är det dessutom kiteförbud på. Men du har ju bland annat Cronulla och några stället till, perfekt att kita där kring jul med box-jellyfish å hajjar.

• davids

Medlem
    13 september, 2006 vid 13:06
    PimpinCrakk wrote:

Jag bokade precis en t/r biljett den 19e november till Perth med Airfrance för 11500 kr. Kiteutrustning kunde man ta med för 80 euro, 40 för golfprylar sa jag köpte en Prolimit Golf Kitebag av fahlen, mycket fin!

Märkliga var dock att jag först boka biljetten av Kilroy, de bovarna, för 15500. När jag sedan kollade pa AirFrance hemsida vad kiteprylarna kostade visade sig att samma biljett, samma villkor, samma dag, samma flight och allt (tom billigare att boka om) Kostar 4000 kr mindre!?! jääävligt skumt.

kolla in http://www.waksa.org.au för spots runt Perth, det ser riiiiiktigt fint ut och fatt höra pa forumet att det bada finns massa Plattvattenspots i floden och massa vagspots längs med kusten.

Ses kanske där, lycka till!

• samhansson

Medlem
    13 september, 2006 vid 13:18

men roffe du bor ju i endlessWINDandWave paradis ÖLAND, varför lämna???

• andersr

Medlem
    13 september, 2006 vid 13:58
    SamHansson wrote:
    men roffe du bor ju i endlessWINDandWave paradis ÖLAND, varför lämna???
    Ja det blir hårt att lämna Öland i december…men jag hoppas att det är om inte lika bra så ialla fall hyffsat bra i Sydney.
  • beost01

Medlem
    13 september, 2006 vid 15:35

Tjena Anders!

Jag kommer troligtvis också att vara i Sydney i Dec samt halva jan. Jag tycker absolut att du ska ta med kitarna. Det är ungefär lika vindsäkert i Sydney som under sommaren på Öland så ta med alla storlekar du har. Jag brukar åka runt Brighton Lee Sands. Om du bor i närheten av bondi så kan vi ju samåka. Vore skitkul. Jag tror även att jag har sett dig på öland någon gång. Har du en best waroo 9a?

Jag och en Norsk kitare åker till Perth runt den 20 jan då jag ska göra praktik på ett sjukhus i Fremantle från den 29 jan till den 23 feb. Känner även några danskar som ska dit. Vore gutt om man kunde gå samman några stycken om en Bil. David hur länge stannar du i WA? Mvh Bertil

bertilostensson@hotmail.com

• aka_kalle

Medlem
    13 september, 2006 vid 15:48

jag kommer till sidney i slutet på dec med och jag e kitesugen, men är det kasst med vind på den sidan landet så drar jag nog till perth istället

• davids

Medlem
    13 september, 2006 vid 16:08
    beost01 wrote:
    Tjena Anders!

Jag kommer troligtvis också att vara i Sydney i Dec samt halva jan. Jag tycker absolut att du ska ta med kitarna. Det är ungefär lika vindsäkert i Sydney som under sommaren på Öland så ta med alla storlekar du har. Jag brukar åka runt Brighton Lee Sands. Om du bor i närheten av bondi så kan vi ju samåka. Vore skitkul. Jag tror även att jag har sett dig på öland någon gång. Har du en best waroo 9a?

Jag och en Norsk kitare åker till Perth runt den 20 jan då jag ska göra praktik på ett sjukhus i Fremantle från den 29 jan till den 23 feb. Känner även några danskar som ska dit. Vore gutt om man kunde gå samman några stycken om en Bil. David hur länge stannar du i WA? Mvh Bertil

bertilostensson@hotmail.com

Jag stannar minst 9 manader, antagligen 1 ar.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska till Australien…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.