Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skadad tuttlebox
-
Håller fullt ut med om att detaljer på brädan inte ska spricka, även om det i detta fall troligtvis rör sig om kosmetika.
Det är möjligt att denna skada hade gått igenom som reklamation. Men då flisorna inte påverkar prestanda eller hållbarhet måste man göra avvägningen om det är värt att gå igenom den processen, som kan bli långdragen om man har otur. Reklamerade nyligen en ny mast som bröts första rundan och fick vänta 4 månader på ny, missade därmed hela vårens segling med mina stora prylar vilket var förbannat surt.
-
@Svenne 407021 wrote:
RRD har (eller har haft i alla fall) en gummibricka på sina fenskruvar, och inte är det för att hålla skruven torr… 😉
@Knatte 407023 wrote:
Starboard och Exocet har det på sina brädor också…. (Tuttle)
Jaha, då är det väl bara på min Naish som den där gummibrickan har försvunnit i leveransen… Får gå å köpa nytt (bräda alltså).
-
Efter en massa läsande på star-board så verkar detta ju vara något som iaf händer deras tuttleboxar lite då och då, hittade några bilder som var rätt lika. Och de flesta verkade vara av åsikten att det var kosmetiskt.
Men skulle ju gissa att om man inte lagar det lite så riskerar fler bitar att lossna?
Butiken jag handlat i har fått bilderna och skulle kika på dem och återkomma.
Om det det bara är kosmetiskt, går det då bra att bara lägga på epoxy i botten av boxen för att få den ”hel” ? -
Näe, kladda inte i onödan. Jag skulle köra vidare som det är och vara lite extra uppmärksam och kolla någon gång då och då. Om det nu är kosmetiskt, vad spelar det för roll inne i boxen?
-
Även butiken tycker att det enbart ser ut att vara kosmetiskt och ingen fara, så jag kör vidare med så som det ser ut nu och får väl hålla ett öga på det/brädan runt omkring. Tack för alla svar.
Logga in för att svara.