Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skador relaterade till kite

  • sourra

    Medlem
    12 november, 2009 vid 07:34

    Och om landstinget snålar kan man köpa härifrån för mindre än halva pengen om man har någon som kan frakta hem -> http://kneeshop.com/products.asp?cat=18

  • mjersen

    Medlem
    12 november, 2009 vid 07:38
    sourra;587853 wrote:
    Och om landstinget snålar kan man köpa härifrån för mindre än halva pengen om man har någon som kan frakta hem -> http://kneeshop.com/products.asp?cat=18

    enligt de flesta jag snackat med ska cti knee bracen va smidigast

  • bennylundin

    Medlem
    12 november, 2009 vid 07:45

    fyller på med en bruten tumme och ett djupt jack i översidan på foten när jag landade på ena fenan på brädan (!)

    Ett tips till alla olyckskorpar är att följa upp alla era olyckor med signat försäkringsbolag, finns mycket att hämta där, invaliditetsersättning, ärrersättning mm.
    Kolla också om ni kanske har fler försäkringar. Det visade sig att jag även var försäkrad på min mors jobb-försäkring… double-up!! 🙂

    ps. har knäskade-tränings-program för skadat korsband om någon vill ha..

  • mjersen

    Medlem
    12 november, 2009 vid 07:50
    bennylundin;587856 wrote:
    fyller på med en bruten tumme och ett djupt jack i översidan på foten när jag landade på ena fenan på brädan (!)

    Ett tips till alla olyckskorpar är att följa upp alla era olyckor med signat försäkringsbolag, finns mycket att hämta där, invaliditetsersättning, ärrersättning mm.
    Kolla också om ni kanske har fler försäkringar. Det visade sig att jag även var försäkrad på min mors jobb-försäkring… double-up!! 🙂

    ps. har knäskade-tränings-program för skadat korsband om någon vill ha..

    jag vill!

  • stebe

    Medlem
    12 november, 2009 vid 07:57

    5 ingrepp i knänan, de flesta är dock pga av den livsfarliga sporten fotboll.

    Jag tycker det är guld värt att ha en privat sjukvårdsförsäkring. Magnetröntgen en vecka efter olyckan och direkt få en säker diagnos, istället för att hamna i en 6månaders process med allmänläkare, inkompententa ortopeder och sjukgymnaster innan man till slut får reda på att det inte alls var som de först trodde.

  • bennylundin

    Medlem
    12 november, 2009 vid 08:00
    mjersen;587857 wrote:
    jag vill!

    här finns dom postade tidigare i 2 pdf.er

    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=568968#post568968″]knäskada – Sidan 2 – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

    riktigt snyggt illustrerade!

  • kygen

    Medlem
    12 november, 2009 vid 08:19

    KNÄ!

    Jag trodde jag hade starka knä och leder då jag spelat fotboll sen 6års ålder dessutom hållit på med innebandy mm utan varit skada en ända gång.

    Men nu efter kitat upp till 5-6ggr/vecka i sommar(Vad gör man när det blåser är fint väder och man har semester) har jag börjat få ont i knäna med.
    Och i söndags högg det till i knät och det blev inflammerat utan jag gjort något särskilt. Måste vara att man brutit ner knät under sommaren?

    Sjukgymnasten jag var hoss sa att man inte kan kita 5-6ggr i veckan utan man behöver åderhämtningsdagar. Så nästa sommar få man väll ta det lite lugnare helt enkelt.

    Så tipset VILA ibland, man behöver återhämta sig! :laugh:

  • rydstrom

    Medlem
    12 november, 2009 vid 08:42
    stebe;587858 wrote:
    5 ingrepp i knänan, de flesta är dock pga av den livsfarliga sporten fotboll.

    Jag tycker det är guld värt att ha en privat sjukvårdsförsäkring. Magnetröntgen en vecka efter olyckan och direkt få en säker diagnos, istället för att hamna i en 6månaders process med allmänläkare, inkompententa ortopeder och sjukgymnaster innan man till slut får reda på att det inte alls var som de först trodde.

    Känner igen en del av det där, det tog dock bara 2 v efter jag kontaktade läkaren andra gången tills jag hade en tid för MR, sen tog det 2 veckor att få svar, sen tog det 1 dag att fixa Halmstads bästa sjukgymnast, samma som tränat Ljungberg och Dennis Bergkamp, mm. allt utan nån specialförsäkring…. jag kanske har tur, för jag hittade ju hundra spänn på stan i helgen, så det kanske sitter i…

  • rydstrom

    Medlem
    12 november, 2009 vid 08:43

    å just det, det är bättre att träna upp musklerna kring knät än att köra med skena, så tänk en extra gång innan ni köper/kör med skena..

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    12 november, 2009 vid 09:19

    Lina forskade hon inte lite om skador relatert till kiting

  • arnolderik

    Medlem
    12 november, 2009 vid 09:24

    tjena!

    vadbenet ur led!!

    det fäster på utsidan av knät med en sk kulled och går sen hela vägen ner till fotleden. Gör ont som satan och du rör dig inte ur fläcken när det har hänt. Det hände på grunt vatten i Tarifa… Hoppad sen runt på kryckor i ett par veckor och snackade runt med en hel del andra kajtare där nere. Kunde konstatera att många hade skadat knän och fotleder på samma sätt dvs hoppat och tricksat på grunt vatten… Mitt råd till alla som köttar där ute: chilla på laddet när det är grunt vatten. Visst det är skönt och känns safe att bottna och enklare att vattenstarta draken mm, MEN om du fuckar upp kan det bli lång rehab…

    mvh

    Erik

  • martent

    Medlem
    12 november, 2009 vid 09:36

    99% är wakestyleåkarna 1% är lövet som klantade sig!!! Jag har föresten fått hjärnskakning!

  • haze

    Medlem
    12 november, 2009 vid 10:01

    Angående knäskenor så kolla på dessa: http://www.motorcycle-superstore.com/ProductImages/300/2010-EVS-Web-Knee-Brace-Carbon-Fiber.gif

    Dessa är sjukt mycket billigare och nästan lika bra som Don-Joy enligt läkarna i Schweiz. Jag körde skidor med dessa två veckor efter min olycka och innan operationen. Sen så har jag kört med dessa lite efter operationen oxå och det var inga problem.

    Vad jag däremot har hört så rycker oftast andra knä efter man har opererat ena då man “snedbelastar” det andra. Någon som vet något om detta?

    Mina kiteskador:

    Brutet båtben och kamben i foten på 8 ställen.
    3 revben
    Brutet bäckenben. (inte att rekomendera att få det tryckt på plats igen)

  • haze

    Medlem
    12 november, 2009 vid 10:19
    Rydstrom;587865 wrote:
    å just det, det är bättre att träna upp musklerna kring knät än att köra med skena, så tänk en extra gång innan ni köper/kör med skena..

    Om du vill kite så fort som möjligt så kör med skena när du kitear men självklart så måste man träna oxå… Skenan kör man så liten tid som möjligt.

  • kalle57

    Medlem
    12 november, 2009 vid 10:22

    Mina skador:
    1. Skavsår på lillfingrarna.
    2. Träningsvärk i magen.
    3. Blir ofta lite sömnig när jag kommer hem.

    Vad håller ni på med därute egentligen!?

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skador relaterade till kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.