Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skaffa en mindre brada???

  • Skaffa en mindre brada???

    Publicerad av anonym-anvandare på 13 november, 2001 vid 10:17

    Jag har i dagslaget en f2 xantos 290 men jag skulle vilja skaffa en lite mindre brada ocksa. Jag har surfat ett tag och kan vattenstarta och diverse men har inte riktigt fatt klam pa jipparna. Finns det nagon som kan rekomendera nagon brada som ar bra for mitt stadium…….???

    surfbulten svarade 22 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 november, 2001 vid 10:48

    Du kan gott fortsätta på Xantosen en säsong till!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 november, 2001 vid 12:26

    Köp en freeride typ Flow 272 och öva in gipparna med!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 november, 2001 vid 02:24

    Tack for svaret, men vad tror du om en f2 ride 277 vet dock ej vilken arsmodell. (gul ar den i alla fall)!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 november, 2001 vid 05:58

    Det är nog en bra freeride bräda som svänger bra, men kolla kant sömmen runt om har för mig att dom kan spricka där.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 november, 2001 vid 12:24

    Jag kan varmt rekommendera F2 Ride 279, ca 115 l, 60 cm bred, kan ha 7,5 – 8,0 m2 som största segel. Finns också en mindre modell som är 274 cm och har volymen 102 l, som kanske passar beroende på vad du väger.
    //Niklas

  • surfbulten

    Medlem
    14 november, 2001 vid 13:03

    Helt rätt, Ride 277 är lite känslig vid kanterna och kolla noga på kanterna vid fenboxen. Det kan släppa där naär man tar bort fenan, hände för min polare och det ser inte riktigt roligt ut. Skillnad på Ride 277 och Mistral Classic 278 ( custum flow 272) är att mistralen kanns stabilare att åka med medan Riden känns att den svänger lättare.
    Jag kör själv på Classic 278 på 103liter och den funkar mycket bra från 4,6 till 7,0.

    En bräda i denna stillen kommer att ge dig många roliga dagar.

    MVH
    surfbulten

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skaffa en mindre brada???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.