Skaffa en mindre brada???

Detta ämne har 6 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av surfbulten.

• Författare

Jag har i dagslaget en f2 xantos 290 men jag skulle vilja skaffa en lite mindre brada ocksa. Jag har surfat ett tag och kan vattenstarta och diverse men har inte riktigt fatt klam pa jipparna. Finns det nagon som kan rekomendera nagon brada som ar bra for mitt stadium…….???

Du kan gott fortsätta på Xantosen en säsong till!

Köp en freeride typ Flow 272 och öva in gipparna med!!

Tack for svaret, men vad tror du om en f2 ride 277 vet dock ej vilken arsmodell. (gul ar den i alla fall)!!!

Det är nog en bra freeride bräda som svänger bra, men kolla kant sömmen runt om har för mig att dom kan spricka där.

Jag kan varmt rekommendera F2 Ride 279, ca 115 l, 60 cm bred, kan ha 7,5 – 8,0 m2 som största segel. Finns också en mindre modell som är 274 cm och har volymen 102 l, som kanske passar beroende på vad du väger.
    //Niklas

surfbulten
    Medlem

Helt rätt, Ride 277 är lite känslig vid kanterna och kolla noga på kanterna vid fenboxen. Det kan släppa där naär man tar bort fenan, hände för min polare och det ser inte riktigt roligt ut. Skillnad på Ride 277 och Mistral Classic 278 ( custum flow 272) är att mistralen kanns stabilare att åka med medan Riden känns att den svänger lättare.
    Jag kör själv på Classic 278 på 103liter och den funkar mycket bra från 4,6 till 7,0.

En bräda i denna stillen kommer att ge dig många roliga dagar.

MVH
    surfbulten

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account