Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skälåker på lördag 12/4?

  • frezzei

    Medlem
    11 april, 2008 vid 18:20

    🙂 Tjena alla surfare!

    Det här är frezzei som är ganska ny här. Jag
    är en grymnt sugen återfallare, har ingen bräda än men är sugen på att komma ut och kolla när ni trotsar kylan, Kanske man dycker upp och kan ta lite kort.

    // Fredrik

  • jeppe

    Medlem
    12 april, 2008 vid 06:21

    @P Malmkvist 457804 wrote:

    Gps:en är garanterat laddad och jag kommer ut vid ungeför samma tid..

    Går och packar bilen nu, åker till Skälåker. Siktar på att vara på plats runt 10.00 ungefär. GPS laddad och klar. 🙂

  • lowsahl

    Medlem
    12 april, 2008 vid 06:54

    Nu drar jag om en halvtimme å siktar på att vara på plats vid 11 snåret. Skall först iväg å hämta upp smakprover på doptårda……

  • argulander

    Medlem
    12 april, 2008 vid 07:13

    Prognoserna är tyvärr nedskrivna betydligt, men jag gör ändå en chansning med de stora grejorna och borde vara vid Skälåker framåt 11.30.

    Klas

  • jps

    Medlem
    12 april, 2008 vid 08:50

    Klipp från Kitenation om förållandena vid Skälåker:

    Norris är på plats å rapporterar:

    cirka 6 ms, vind rakt in i bukten, kitebeach är iordningsställd och bredare, kallt cirka 4 grader.

    Velar själv fortfarande. Är det någon om kan rapportra om förhållandena vid Näsby Park?

  • argulander

    Medlem
    12 april, 2008 vid 17:24

    Blev ju en hyffsad dag med en hel del planing med 8,3 en del sol och inga problem alls med kyla. Med ännu lite större grejor hade det varit perfekt. Ganska mycket folk ute både vindsurfare och kitare. Betvivlar att det var bättre vid Näsbypark men det vore intressant att höra en rapport.

    Klas

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 april, 2008 vid 17:50

    @argulander 457963 wrote:

    Blev ju en hyffsad dag med en hel del planing med 8,3 en del sol och inga problem alls med kyla. Med ännu lite större grejor hade det varit perfekt. Ganska mycket folk ute både vindsurfare och kitare. Betvivlar att det var bättre vid Näsbypark men det vore intressant att höra en rapport.

    Klas

    Körde Formula på Trälhavet/åkersberga, grymt bra på ostvindar. Fullt drag med 12,5 och hyfsat jämna vindar 5-8 m/s

  • jps

    Medlem
    12 april, 2008 vid 18:53

    @argulander 457963 wrote:

    Blev ju en hyffsad dag med en hel del planing med 8,3 en del sol och inga problem alls med kyla. Med ännu lite större grejor hade det varit perfekt. Ganska mycket folk ute både vindsurfare och kitare. Betvivlar att det var bättre vid Näsbypark men det vore intressant att höra en rapport.

    Klas

    Blev Skälåker för min del också. Även för mig blev det en hel del planande med 7.0 och 100 liters bräda.

  • lowsahl

    Medlem
    12 april, 2008 vid 20:25

    Mkt nöjd med den min korta surfsession idag mellan 12-14. 150l Bicen och 7,5 seglet gav mig mkt planing.

    Måste därimot jobba på att hitta rätt drag när jag surfar med vänsterhanden framåt. högersurfingen gav idag en 70% av den “braiga” planingstiden. Märkligt, inget jag lagt märke till tidigare…

  • dala-lama

    Medlem
    12 april, 2008 vid 20:43

    Inte så mycket att tillägga mer än att det var skönt att äntligen få segla efter två bomkörningar på raken.
    Och det i strålande sol !!!
    Per

  • svennebanan

    Medlem
    13 april, 2008 vid 08:57

    @Löwsahl 457997 wrote:

    Måste därimot jobba på att hitta rätt drag när jag surfar med vänsterhanden framåt. högersurfingen gav idag en 70% av den “braiga” planingstiden. Märkligt, inget jag lagt märke till tidigare…

    Lider av exakt samma problem. Det märks väldigt väl när man är på planingsgränsen precis som det var igår. Har misstankar om att jag alltid försöker ta mer höjd på babordsbogen(?).

    Du planade iaf bra mycket mer än mig. Förbannat.

  • jps

    Medlem
    13 april, 2008 vid 09:28

    Intressant det där. För min del är det tvärtom. Vänsterhand fram känns fina fisken men höger…

    Jag har svårare att få rätt känsla åt det hållet. Pumpa, komma i stropparna och selen är knepigare. Senare planing. Konstig känsla uppe i fart också. Tar inte lite bra höjd etc etc etc.

    Vet inte om det har med detta att göra men det känns som om stansen “åt fel håll” blir mer sluten=parallell mot brädan istf mer öppen= se dit du åker typ.

    Svårt att förklara men konstigt är det.

  • p-malmkvist

    Medlem
    13 april, 2008 vid 09:52
    JPS;458049 wrote:
    Intressant det där. För min del är det tvärtom. Vänsterhand fram känns fina fisken men höger…

    Jag har svårare att få rätt känsla åt det hållet. Pumpa, komma i stropparna och selen är knepigare. Senare planing. Konstig känsla uppe i fart också. Tar inte lite bra höjd etc etc etc.

    Vet inte om det har med detta att göra men det känns som om stansen “åt fel håll” blir mer sluten=parallell mot brädan istf mer öppen= se dit du åker typ.

    Svårt att förklara men konstigt är det.

    Har ni hängsele-linorna på samma avstånd från front-beslaget?? eller så kanske ni är ojämt starka i armarna=träna mera:grin:

  • jps

    Medlem
    13 april, 2008 vid 10:27

    Jag är precis lika dåligt tränad i bägge armarna 😉

    Möjligen att den vänstra armen är i ett ännu vekare tillstånd jämfört med den högra. Dock inte så mycket att det skulle kunna förklara ovanstående fenomen.

    Träna mera är nog en bra idé i alla fall.

  • svennebanan

    Medlem
    13 april, 2008 vid 12:11

    Styrkan är det nog inget större fel på. Kom att tänka på att jag brukar släppa bommen med bakre (vänster) handen på styrbordsbogen då jag står så pass balanserat att det inte är något problem. Det brukar jag inte göra med högerhanden på babordsbogen. Jag har nog helt enkelt sämre teknik åt ena hållet. Inte helt konstigt att ena hållet är sämre men att “goofy” hållet skulle vara det bättre är lite överraskande. Iofs är jag left med hockey/bandy klubba vilket kanske man kan likna med att längst in på bommen är som toppen på klubban.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skälåker på lördag 12/4?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.