Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skäldervikens Vindsurfare!
-
Skäldervikens Vindsurfare!
Publicerad av anonym-anvandare på 22 april, 2002 vid 20:13Tänkte bara se hur många vindsurfare som kommer från skälderviken!
Fanns det inte en sida för skäldervikens vindsurfare? vad är adressen till den om den finns kvar?anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Det är ett utrotningshotat släkte.
Antalet som finns är litet, har man tur kan man se dem en dag, men de kommer bara fram om det blåser NV minst 12 m/s. Flocken är väldigt svår att kartlägga då de flyttar riggplats efter vindförhållanden och inte alltid dyker upp på samma strand.
Därför är de svåra att hitta. Och med vårens vindar vet jag inte om det är många som överlevt vintern.
-
Hej! Vi ses när det börjar blåsa. Är du ny i Skälderviken? Jag heter Andreas och är medlem i klubben.
-
Tjenare ja jag är ny jag!
Började surfa på min surfpartner sommaren 2000 och så köpte jag en begangnad bräda förra sommaren som jag skall ut och köra lite med nu! Det är så satans kul fast lite jobbit när man inte kan jippa ännu
Jag och en polare surfar tillsammans åt jonstorps hållet, lite i farhult och så!
Ha det gett /anders -
Tjenare ja jag är ny jag!
Började surfa på min surfpartner sommaren 2000 och så köpte jag en begangnad bräda förra sommaren som jag skall ut och köra lite med nu! Det är så satans kul fast lite jobbit när man inte kan jippa ännu
Jag och en polare surfar tillsammans åt jonstorps hållet, lite i farhult och så!
Ha det gett /anders -
Tjena!
är det anders gustavsson från jonstorp typ?
/tobbe -
Hallåja!
Ja ni har missat de riktiga skäldervikssurfarna. Magnarp och vejbysurfarna. Ni är hjärtligt välkommna ut och rippa med oss. Vi är iallafall ett 10 tal.
MVH björn wiqvist
kolla in min hemsida så kan ni se lite gamla bilder ifrån magnarps reef. Riktigt gamla. -
Tjenare tobbe!
Världen är allt bra liten ibland! Hur é allt med dig? Är karin fortfarande ute och reser?
Ser din buss på väg till jobbet vid höganäsbolaget, jobbar du där med?/Anders
p.s du kanske kan lära mig gippa någon dag om du har tid

-
Tjena Anders!
Jo visst kan världen vara liten.
Har du kanske en e-mail eller tele.nr, har lite grejer du kanske kan ha nytta av.
kan maila mig på [email protected]
Ha det bra
/tobbe
Logga in för att svara.