Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skåne imorgon – var?

  • Skåne imorgon – var?

    Publicerad av bananen på 8 november, 2007 vid 22:25

    Det ser ju ut att bli riktigt hårt imorgon. Frågan är var man skall segla. Vinden verkar ju öka och vrida från SV – NV strax efter lunch.

    Var skall ni köra? Skanörs hamn vid lunch under vridet?

    Locala vikingar, vad säger ni? Har fanimej ingen lust att jaga vågor själv imorgon,,,

    bananen svarade 16 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • alexasu

    Medlem
    8 november, 2007 vid 22:47

    orka köra runt en massa…
    funkar habo kör jag där, blir de för mycket nord, som smhi varnar för, men inte dansken, så drar jag ner till blå caféet istället.
    ska inte skanör va kass på v-nv? har själv bara kört där på v-sv…

  • soulsurferusa

    Medlem
    9 november, 2007 vid 04:42

    verkar som det blir bra mycket vind imorn för er! låt höra hur det var, om ni orkar i kylan…fyyyy…

  • snuffe

    Medlem
    9 november, 2007 vid 06:57

    blå caféet?

  • styret

    Medlem
    9 november, 2007 vid 08:09

    om det är nån som ska köra våger, ring mej, 070 620 63 85. sugen på att fota lite men kan inte köra bil själv, gips frn handled till axel, så om nån vill ha fotograf med sej och har vägarna förbi malmö så är jag på.

  • nlc

    Medlem
    9 november, 2007 vid 08:38

    Var ute en sväng i Habo tidigt imorse. Rejält tryck med 4.7, i princip rak onshore och choppigt.

  • bananen

    Medlem
    9 november, 2007 vid 08:41
    Snuffe;427446 wrote:
    blå caféet?

    Jag såg att det var folk där häromdagen. Själv hoppade jag i vid T-bryggan i Lomma. Var det Alex, Clemens och Company? Är det inte väldigt långgrunt där inne vid Blå Cafet?

    I eftermiddag kommer det att vara NNV 20 m/s. Jag tror inte det spelar så stor roll vart man åker. Det kommer att vara rätt bökigt att surfa. En tanke som har slagit mig är faktist att dra till Ribersborg i Malmö. Köra järnet där så länge man pallar och sedan ta en bastu på kallbadhuset. Rätt kungligt upplägg eller?

    Då kan ju herr fotograf sitta i kafet och dricka latte medans vi jobbar hårt utanför fönstret… :laugh:

  • hampuss

    Medlem
    9 november, 2007 vid 14:22

    Kan ju tipsa om kallbadhuset i bjärred..

  • alexasu

    Medlem
    9 november, 2007 vid 16:06

    Det var jag, Leo å Jonte. vi tänkte ju längre söderut i bukten ju stabilare vind. Man fick gå ca 75 meter i ankel till knädjupt vatten till första revet innan man kunde köra, men väl där var det rätt fint.

    körde habo idag. kom vid 13 körde pungdra i 4.2 och vågbräda ett tag, sedan vred det upp mot nord och blev tokbyigt, så jag sjönk igenom hela tiden, tog freestylen istället och efter ca en halvtimme vred det tillbaka igen och vinden blev åter stabil. gick upp vid 15:30-tiden.

  • alexasu

    Medlem
    9 november, 2007 vid 16:12

    @Snuffe 427446 wrote:

    blå caféet?

    blå caféet ligger längs västkustvägen, en bit efter allén som går mot alnarp (om man kommer från malmö). Det är en samlingplats för truckers å bikers som vill spela en meditativ runda minigolf då och då. ytterligare ett par hundra meter norr om caféet finns en parkering (vi kom dock innifrån lomma och parkerade där strandvägen slutar).
    Detta är ignen bra spot egentligen, varken vågor eller platt, men om vinden är för nordlig för habo så funkar det om man inte vill köra så långt.

  • stormkalle

    Medlem
    9 november, 2007 vid 19:05

    Prova på Fågelviken i Mölle. Riktigt bra i NV. kolla filmen på länken nedan.
    http://www.netzec.se/friavindsurfare/film/molle.html

  • zoffe

    Medlem
    9 november, 2007 vid 19:58

    Det så bra utt.Jag tror att det ligger 3 mil nor om Helsingborg.Jag tror att jag drar dit imorgon mellan 11-12.Hoppas där är många där.Men är det nv som jäller eller?Är det inte där det brukar vara vågsurfingtävlingar sm och sånt?

  • alexasu

    Medlem
    10 november, 2007 vid 01:06

    @stormkalle 427596 wrote:

    Prova på Fågelviken i Mölle. Riktigt bra i NV. kolla filmen på länken nedan.
    http://www.netzec.se/friavindsurfare/film/molle.html

    vågorna ser fina ut, men de verkar va rätt mycket onshore va?

  • surfslusken

    Medlem
    10 november, 2007 vid 01:48

    Blir de inte roligast/säkrast me en kaffe hos Linnea?

  • bananen

    Medlem
    10 november, 2007 vid 07:16

    Igår testade jag att åka till Siabarp (Robban var där och jag behövde handla). Kan bara avslöja att det var världens skitställe. Iofs blåste det apa igår vid tre snåret. Riggade 3.6 och minsta brädan och hoppade i. Seglade väl 100 meter innan jag körde på en sten och förlorade fenan (fanimej andra gången på en månad). Well, in och på med en ny.

    JAg fattar inte varför i hela friden folk seglar här. Inte bara steniget utan även byigt och inga vågor. Sista gången jag åker med sun-trip. Enda pluset var väl bastun efteråt.

  • gurra1978

    Medlem
    10 november, 2007 vid 07:36

    Du skulle varit i Apelviken igår Bananen. Det var bättre än allt jag seglat i Gislövshammar då det erbjöd sinnessjukt bra vågridning och hopp tillsammans. Var glad att min kamera är på service för annars hade du fått äta upp din våtdräkt. Var det inte det du skrev tidigare 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skåne imorgon – var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.