Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skanör…
-
Skanör…
Publicerad av frippe-s på 20 september, 2004 vid 18:11Någon som kan bidraga med en utförlig vägbeskrivning Lund-Skanör?
/fralleanonym-anvandare svarade 20 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Tjena frippe,
Jodå, enklast kör du nog ringvägen mot trelleborg och och av mot Falsterbo, sen är det bara att följa huvudleden genom Höllviken-falsterbo/skanör mot skanörs hamn, mycket enkelt faktiskt när du väl lämnat motorvägen, raka vägen så att säga.Jag och Ponta drar dit imorrn, ring om du slarvar bort dig själv, 0702-105568
/Oscar
-
Är det verkligen bara skanör som gäller!? Borde det inte finnas andra alternativ väster om smygehuk. Har aldrig hunnit ”spotchecka” denna sträcka och än mindre nu när mörkret faller på så snabbt. Jag menar här möter vågorna kusten bättre och har antagligen haft en längre sträck att hinna bygga på. Är det kanske den där lilla viken/bukten som fattas eller vad krävs egentligen. Körde en dag i somras från falsterbo mot ystad och letade efter potentiella platser. Såg bra ut,svårt att säga hur det ser ut när vind och vågor trycker på dock. Men någon måste ju veta!!!
Snälla någon, hjälp mig den som vet!!!
PS. Skanör har ännu inte övertygat mig som ett bra vågställe. DS
Kanske imorgon då…../searcher
-
Har försökt höra mig för tidigare (sök på Löderup tror jag), håller med dig, Typ sv vridande på v borde utifrån en titt på karta ge riktigt bra i tex Löderup. Körde Abbekås förra veckan, bra vinkel(mellan side och cross-on) och vågor men jävligt byigt på vsv.
Om du prövar nåt spot så skriv en rapport!
/Kalle -
Prövade Löderup idag onsdag. Vinkel: väldigt nära side, men inte riktigt. Vågor: Ok,brytande ca 2 meter, en smula rörigt och lite för tätt. Det stora problemet var dock strömmen och vinddroppet innanför bryten, planade inte på vägen ut innanför bryten en enda gång, fick mig dock ett antal spolningar.
Ska väl påpekas att vinden var rakt västlig och det blir säkert bättre på sv.
Summa: Man får kämpa väl mycket för vågridning och inte riktigt värt restiden från Lund
/Kalle
Logga in för att svara.