Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skanör i gryningen
-
Skanör i gryningen
Publicerad av bananen på 30 oktober, 2006 vid 20:55Jag drar till Skanör i morgon tidigt som katten, jag menar jävligt tidigt. Prognosen är SV 15 m/s och över 10 grader. Kanske sista chansen att få smaka vågor i rimliga temperaturer i år.
Hoppas att det finns nån mer knasboll där (fast jag tvivlar :frown: )
jkm75 svarade 18 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
bananen wrote:Jag drar till Skanör i morgon tidigt som katten, jag menar jävligt tidigt. Prognosen är SV 15 m/s och över 10 grader. Kanske sista chansen att få smaka vågor i rimliga temperaturer i år.
Jag hade gärna joinat dig, tyvärr tror jag att det blir rätt sura miner på jobbet om jag ringer och ansöker om semester nu ikväll-de har noll förståelse för sånt! Att ”bli sjuk” är inte min stil dessutom kommer de bli misstänksamma om jag sjukar mig och det blåser över 10m/s…. de känner till min mörka sida… 😀 -
bananen wrote:Jag drar till Skanör i morgon tidigt som katten, jag menar jävligt tidigt. Prognosen är SV 15 m/s och över 10 grader. Kanske sista chansen att få smaka vågor i rimliga temperaturer i år.
Jaha, blev det ngn gryningssurf i skanör??
Sugen på att veta hur det var, för jag tänkte dra dit efter lunch. Ngn annan som e på?Ganska sugen efter ”antiklimax” i fredagskväll vid Ringenäs. ”Bananen” – Jag tror du kan räkna ut vem jag e….
/K. -
Ahhh. Nu är jag tillbaka på jobbet. Var på plats i Skanör 07:15 (ensam så klart – jäkla veklingar 😀 ). Riggade 5.0 och gick ut – saaatan vad det blåste. Körde 30 minuter innan jag riggade om till 4.2 som var lite mer humant (man har ju lite vana av att vara stor med 4.2 sedan i fredags) .
Fin vågridning, höööga hopp. Körde till 10:00 då jag landade ett tappert framåtförsök i seglet och fick bommen i bröstet Fick jäkligt ont i ett revben. Får väl lägga ett par varv med väv och plasta :cool2:
JKM75 wrote:Ganska sugen efter ”antiklimax” i fredagskväll vid Ringenäs. ”Bananen” – Jag tror du kan räkna ut vem jag e….
/K.Haha – jag fattar allt för väl. Din besivkelse är dokumenterad på mitt reality repotage från ringenäs http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45179.
-
bananen wrote:Haha – jag fattar allt för väl. Din besivkelse är dokumenterad på mitt reality repotage från ringenäs http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45179.
Oh yes, jag har sett din rulle – ett minne för livet 🙂
Jag drar ner till skanör nu! Hoppas på mer tur denna gången…
-
Ja, äntligen…
Dock blev det i kämpinge istället för skanör eftersom vinden gått på ssv och minskat.
fin freestyle med perfekt drag i 5.3 ända tills det blev för mörkt (aldeles för tidigt numera…)
Med tanke på dagens snöfall så känns det gött i hela kroppen att det blev seglat igår!
Logga in för att svara.