Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skanör i gryningen

• Skanör i gryningen

Publicerad av bananen på 30 oktober, 2006 vid 20:55

Jag drar till Skanör i morgon tidigt som katten, jag menar jävligt tidigt. Prognosen är SV 15 m/s och över 10 grader. Kanske sista chansen att få smaka vågor i rimliga temperaturer i år.

Hoppas att det finns nån mer knasboll där (fast jag tvivlar :frown: )

jkm75 svarade 18 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • smurff

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 21:15
    bananen wrote:
    Jag drar till Skanör i morgon tidigt som katten, jag menar jävligt tidigt. Prognosen är SV 15 m/s och över 10 grader. Kanske sista chansen att få smaka vågor i rimliga temperaturer i år.

Jag hade gärna joinat dig, tyvärr tror jag att det blir rätt sura miner på jobbet om jag ringer och ansöker om semester nu ikväll-de har noll förståelse för sånt! Att ”bli sjuk” är inte min stil dessutom kommer de bli misstänksamma om jag sjukar mig och det blåser över 10m/s…. de känner till min mörka sida… 😀

• jkm75

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 08:36
    bananen wrote:

Jaha, blev det ngn gryningssurf i skanör??
    Sugen på att veta hur det var, för jag tänkte dra dit efter lunch. Ngn annan som e på?

Ganska sugen efter ”antiklimax” i fredagskväll vid Ringenäs. ”Bananen” – Jag tror du kan räkna ut vem jag e….
    /K.

• bananen

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 11:28

Ahhh. Nu är jag tillbaka på jobbet. Var på plats i Skanör 07:15 (ensam så klart – jäkla veklingar 😀 ). Riggade 5.0 och gick ut – saaatan vad det blåste. Körde 30 minuter innan jag riggade om till 4.2 som var lite mer humant (man har ju lite vana av att vara stor med 4.2 sedan i fredags) .

Fin vågridning, höööga hopp. Körde till 10:00 då jag landade ett tappert framåtförsök i seglet och fick bommen i bröstet Fick jäkligt ont i ett revben. Får väl lägga ett par varv med väv och plasta :cool2:

JKM75 wrote:
    Ganska sugen efter ”antiklimax” i fredagskväll vid Ringenäs. ”Bananen” – Jag tror du kan räkna ut vem jag e….
    /K.

Haha – jag fattar allt för väl. Din besivkelse är dokumenterad på mitt reality repotage från ringenäs http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45179.

• jkm75

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 12:16
    bananen wrote:
    Haha – jag fattar allt för väl. Din besivkelse är dokumenterad på mitt reality repotage från ringenäs http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45179.

Oh yes, jag har sett din rulle – ett minne för livet 🙂

Jag drar ner till skanör nu! Hoppas på mer tur denna gången…

• bananen

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 21:10

Fick du nåt?

• jkm75

Medlem
    1 november, 2006 vid 11:17

Ja, äntligen…

Dock blev det i kämpinge istället för skanör eftersom vinden gått på ssv och minskat.

fin freestyle med perfekt drag i 5.3 ända tills det blev för mörkt (aldeles för tidigt numera…)

Med tanke på dagens snöfall så känns det gött i hela kroppen att det blev seglat igår!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skanör i gryningen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.