Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Skavsår från selen..
-
Skavsår från selen..
Publicerad av honk på 26 november, 2005 vid 23:13Jag undrar ifall någon har lite tips på vad man skall göra när man börjar få saftiga skavsår på höften pga selen. Har rashguard men den gillar att åka upp hela tiden.. borde kanske ha en badräkt som tjejer har?
En kille på kitebeach tyckte jag skulle ha kalsonger på mig som jag kunde dra upp ordentligt så jag får dem under selen, haha kanske funkar.
Någon som har några knep?
honk svarade 19 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
HAHA, DET BETYDER BARA EN SAK!
Du har fett med vind o får kita som fan… njut av smärtan gode Hönkey
-
Köp en Neilpryde Short John, är som en brottardräkt, jäkligt schysst..
-
Haha… vilka lyxproblem egentligen nu när jag tänker efter
.. det är helt sant.
Fifi, jag skall se om jag kan hitta sån spray här, får väl se om det funkar… annars funkar knark som vanligt antar jag
-
Gött att höra om dina lyxproblem honk, jag hadde det jävligt gött i cumbuco med
nic
-
helvete, där har du ju lösningen… jag skippar selen helt.. det är ju massa små localkids här som sticker ut då och då helt utan sele eller någon som helst säkerhet… ta seden dit man kommer
-
Hur menar du? Då måste jag klippa sönder rashguarden för att få ut suicide leashen osv eller?
Skall experimentera litegrann imorgon så får vi se
-
Hej
Nej inte klippa sönder. Jag hade en långärmad som jag lyckades knyta runt. Leachen trädde jag ut genom ena ärmen. Testa dig fram till ett sätt att lyckas knyta fast den. När den väl är på plats funkar det hur bra som helst. Var tvungen att köra med våtdräkt och blev därmed kallad tysken innan jag fick tipset. -
Cool.. tack för tipset, skall testa så snart det blir vind… var bara 40kg-killar och folk med stora surfbrädor som kunde köra idag… vinden teasade hela dagen (lure-mus som norrmännen säger)
Logga in för att svara.