Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › skön sittsele!?
-
skön sittsele!?
Publicerad av mickemoose på 20 november, 2005 vid 17:35var på nätet kan man enkelt köpa en skön sittsele för vinter bruk men även sommar.
de vore toppen om den var bekväm i ljumskarna, nån ide på modell som skulle passa mig? nån bra sida? /micke
pjoter svarade 19 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
har en mm warrior som jag e jäkligt nöd med! inte provat på vintern än men på sommaren e den kalas! e en waist-seat. kunde inte kita för ryggen höll på att ge upp med en waist å har med denna inte känt av ryggen en gång. rekommenderar starkt!!
går att använda som vanlig waist oxå om man vill.
Den är jäkligt dyr men för mig värd varenda krona!detta är dock bara vad jag tycker, du måste nästan testa selar, så individuellt vad man gillar.
-
Bara att hålla med, har inte hört någon som tyckt annat. Warrior Waist/Seat är en midjesele med påsydd ”byxa”. Vill man inte ha sittdelen kan man bara låta bli att dra åt den runt benen.
Hör med
-
jo men den är väl inte speciellt stark/tålig vid ljumskarna.
när man har kiten över sig ska det kännas skönt i ljumskarna! -
de e inte så gott i ljumskarna med den när man kör i bara shorts men med 1mm neopren märker man inte banden. Å dom gångerna man kan köra i bara shorts i sverige e inte många. iaf inte om man vill köra en hel dag. skulle de inträffa så kan man bara rulla upp sittdelen på ryggen så har du ju precis samma sele som den vanliga warrior, vom av många är den bästa midjeselen.
De som skiljer den här selen från andra sittselar är att här är sittdelen bara en hjälp för att inte selen skall åka upp, inte som på andra som har hela sitt drag i sittdelen.
Men det går inte att snacka sig till bästa selen. ut å PROVA!!
-
ok, uppfattat!
men om man vill ha en skön sittsele(inte en midje+hyfsad sitt möjlighet)nå bra tips på en riktigt skön en?
-
varför vill man ha en blöjja förrutom om man har problem med rygen??—
-
Mystic har sjukt sköna selar har dock inte provat sit selen men vad jag vet så är de mycket populära hos snö åkarna norr ut i detta land.
du hittar dem bla http://www.ontopsports.com/
-
hmm, jag tycker det är skönare med sittsele för att när man har kiten över sig och när man hoppar så kan man liksom sitta istället för på en midje där all krafr kommer i midjan,,svårt att förklara men ja gillar iaf mer sitt.
/micke -
Jag fattar inte heller, varför vill ni se dumma ut? sorry men…Ni får heller inte skönt sexpack som brudarna gillar ju!!! Jag fattar inte…
-
hehe, 6pack har ja redan, lr 8;)
nämen jag trivs bättre mid sittsele..finns det nåt sittsele som går högt upp kanske,,, -
MM Darkrider waist/seat är den sele som regerar på vintern och funkar kanon på sommaren också…
Det är en midjesle med påsydda benstraps. MEN vi tror att OR´s nya sele Session kommer att vara snäppet bättre… -
på mig så sitter warrioren bättre än darkridern. iaf på våtdräkt. har förresten kört mountainboard med den också å då satt den gyttans me. om lite över månaden så kan man säga hur den sitter på vintern.
Logga in för att svara.