Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skumgummiplastbelägg på bräda lossnade.

• Skumgummiplastbelägg på bräda lossnade.

Publicerad av fluff på 1 juni, 2005 vid 06:47

Var ute o planade i helgen. Nybörjare som man är så hade jag inte fötterna i forstropparna. Då lossnar delar av skumbelaget uppe på brädan!!! Ringer skidsport o de säger att det är normalt att inte limma fast hela belaget för att spara vikt. (Den var endast limmad i kant o i ”S-form”). Hur som helst – visst borde det vara en garantigrej? Och är det vanligt? Man ser ju att andra kan pyssla med bakåtloopar o brädorna håller – men att plana o grejorna lossnar???

fluff svarade 19 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mickesthlm

Medlem
    1 juni, 2005 vid 06:54

När det hände min JP som jag köpt på Paradise, så fixade dom inte bara med att limma dit dom igen utan helt nya pads då dom gammla hade spruckit lite där dom lossnat.

• styret

Medlem
    1 juni, 2005 vid 07:11

åk dit med brädan så ska dom fixa det. det är inget snack om saken om dom bara lossnade hux flux

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2005 vid 07:38

Inte alls ovanligt att limmet släpper men det är bara att ta brädan till butiken så limmar de fast dem igen. Alt. tar du vanligt kontaktlim och limmar själv

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2005 vid 09:32

Inte helt ovanligt. Hände mig med dock var det ingen garanti kvar på brädan. tog vanligt kontakt lim, sitter fint nu. Obs det var hela min pad som lossnade vilket gjorde det enkelt att laga.

• fluff

Medlem
    1 juni, 2005 vid 09:32

Det var faktiskt så illa att biten revs av o försvann i djupet. Så en ruta på 5*10 cm fattas… Måste alltså byta hela.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skumgummiplastbelägg på bräda lossnade.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.