Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom Fiskebäck imorgon!

• jester

Medlem
    17 april, 2006 vid 15:11

Den där lilla extralattan längst ner känns lite jobbig.. (hade jag ju på mitt gamla NP Wolrd Cup Wave -89… ;)) Men visst ser seglet grymt schysst ut.

Surfan o MGS fick sig oxå en stund på vattnet. Hoppas på vind till helgen, så även jag får premiären överstökad…

• lundvall

Medlem
    17 april, 2006 vid 19:11

Här ser vi ett av de kallade Fiskebäck’s syndromet: Tabou Manta.

SpeedJanne har lyckats fånga in 3 stycken på ett enda kort (koll aupp till höger), är det nån förutom alla i fiskebäck som faktiskt vet att brädan existerar? Det verkar bara som att den finns i fiskebäck, prylhysterin fortsätter…

• lundvall

Medlem
    17 april, 2006 vid 19:15

Här ser vi till och med 5st Tabou Manta brädor! Asså, galet!

• culing

Medlem
    17 april, 2006 vid 19:44

Ja, har man inga pengar får man väl köra på Tabou, Haha!

• fredrik-ygge

Medlem
    17 april, 2006 vid 19:59

Om man INTE har pengar??? En sådan Manta är kanske det första jag skulle köpa om jag HADE pengar! (Det är min gula kanot som syns ovanför Vapor:n.)

• Knatte

Gäst
    17 april, 2006 vid 20:05

Har ingen på sig en GPS under rådande prylhysteri ?? Går alla pengar åt till segel och Mantor :laugh: :smirk:
    Jag vill se GPS-loggor/tracks nu ……:smile:

• mangans

Medlem
    17 april, 2006 vid 20:20

Lägger upp ett par bilder på er speedare som var ute i Fredags… Har inte koll på namnen, men förhoppningsvis känner ni igen er själva…

• mangans

Medlem
    17 april, 2006 vid 20:23

en tetetetetetteetetet

• mangans

Medlem
    17 april, 2006 vid 20:25

eddededededede

• mangans

Medlem
    17 april, 2006 vid 20:28

sosososososoososos

• tobhed

Medlem
    18 april, 2006 vid 07:51

Kanske lite off-topic, men hur många använder vinsch/vev för att rigga sina 6,7or och 5,7or?

• jester

Medlem
    18 april, 2006 vid 08:16

Jag kör vinsch…

• Knatte

Gäst
    18 april, 2006 vid 09:09

Jag har en vinsch, som jag inte har testat ännu. Men kommer definitivt använda vinsch, efter ha knäckt ryggen på mitt Stealth 5.0 förra året 😉

• getwet

Medlem
    18 april, 2006 vid 21:25
    tobhed wrote:
    Kanske lite off-topic, men hur många använder vinsch/vev för att rigga sina 6,7or och 5,7or?

Nä! Inte nu längre. Min erfa är att det kan vara bra med en vev de 10-15 första ggr man riggar seglet. Sedan går det rätt bra ändå utan. En formula räv lärde mig att spruta på lite 5-56 på rullarna, upps vad lätt det gick sedan.
    Underlättar också om det är kullagrat i förlängaren.
    Om man går runt på en formulatävling och sneglar när grabbarna riggar sina 12.5 or och 11.5 så lär man sig MASSOR, och behöver inte knäcka ryggar.

• the_novice

Medlem
    18 april, 2006 vid 22:15

Polstek och hängselekroken är ju bra trix för att spara ryggen men det beror ju lite på segel modell också, RS5 är det värsta jag sett hittills….

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom Fiskebäck imorgon!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.