Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Slalombana på plats vid Fituna!

• Slalombana på plats vid Fituna!

Publicerad av jeppe på 3 juni, 2003 vid 18:52

Hello alla Fituna surfers.

Getwets och mitt gjuterievenemang i fredags, har nu resulterat i Fitunas första slalombana.

Det blev tre bojar, två på Fituna sidan och en lite söder om andra ön (halvvägs mot den den stora röda pricken på andra sidan). Tanken är att bojen som ligger lite norr om fituna ”launch”, rundar man vid ren sydsyd väst. Bojen som ligger några hundra meter söder om ”launch”, fungerar förhoppningsvis när vinden vrider mer mot väst.

Så nu läre det bli många race får jag hoppas. cool.gif

Ses på vattnet!

anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • boman

Medlem
    11 juni, 2003 vid 21:21

Har det blivit några rispor runt bojarna ?

• swe-16

Medlem
    11 juni, 2003 vid 21:48

Grymt bra! Får vi Formulanördar låna detta som startlinje/mållinje eller krävs det licens?
    wink.gif

• getwet

Medlem
    12 juni, 2003 vid 05:43

Den enda dagen hittills med bra drag i bitarna var måndagen….och då var det Torö som gällde! Men några av oss har ”övningskört” lite. Banan är lång (med flit wink.gif) och den yttre bojen svår att se, men vet man var den är så tar man landmärke. Om vi kör riktiga race sätter vi på större på den yttre.
    Och visst får ni använda bojarna Per…..bara ni inte går snabbare än oss smile.gif

• jeppe

Medlem
    12 juni, 2003 vid 06:20

Hej!

När jag tänker efter så kan nog de båda bojarna på Fituna sidan fungera rätt bra som startbojar/målbojar för Formula. Blir bra tror jag om man går på kryss mot ön efter start sen några repor uppe vid ön sen en djup slör och målgång igen vid samma bojar nära land.

Vad tror ni?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2003 vid 06:26

kul om det fanns slalomtävlingar där man körde slalom
    tills det blåser tillräckligt för speedmonstren slalom 270
    och skulle man lägga ut en slörbana på 500meter och bara
    köra speed.
    Är det inte bäst med 3 bojar ute som triangel då
    får man nästan alltid halvvindssegling i alla vindriktningar.?

• getwet

Medlem
    12 juni, 2003 vid 07:07

Det där måste ju bli hur hur bra som helst som du skriver, start och mål mellan den södra och norra bojen, upp (söderut mot ”skitön”), runda den och ned igen. Kanske tom kan använda den yttre som ”slörmärke”, och sedan mot start/mål och upp igen. Hoppas att vi nu får se spännande formula och slalom race på Fituna.

• speedjanne

Medlem
    12 juni, 2003 vid 08:07

Fan va kul,lycka till,skall försöka fixa något liknande i Fiskebäck.

Fullcamberhälsn Speedjanne

• zehlertz

Medlem
    12 juni, 2003 vid 11:10

Satt just precis själv i samma tankar… fast Fiskebäck är ju inte idealet för speed…alla satans svallvågor från båtar mm.

För er som undrar så sattte jag fenan stenhårt i stans största grymma igår…föll av o tajtade till för ett försök på bodydrag…o satans va det small…

• swe-496

Medlem
    12 juni, 2003 vid 14:24

Vafan Per. Har du stått på brädan i år??

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2003 vid 18:16

Tycker man borde köra speed i de förhållanden som
    ges vid över 15 m/s, Dunkerbeck seglar väl 40 knop
    i vilka förhållanden som helst bara han har slalomprylar.
    (Har för mig att han seglade dubbelt så snabbt som
    tidigare rekordhållare mellan Gibraltar och marocco och tillbaka.)
    Tror inte att de i racing seglar lika fort som förr
    dock tar de mer höjd och seglar djupare på slör,
    det lär ha funnit ett legendariskt race mellan
    s-10 och e-11 där de snittade 24 knop i courseracing,
    kryss som slör. Ganska imponerande.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2003 vid 21:11

Ja en gång. Lånade bräda av Jimpa och testade min nya 12,5:a förra fredagen….gryyyyyyyymt skönt
    Formula rules!!!

Själv då?
    /Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Slalombana på plats vid Fituna!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.