• melker

Medlem
    1 september, 2003 vid 16:31

Mycket bra. Kolla med Pan, han vet allt !!

• patrikol

Medlem
    1 september, 2003 vid 16:46

Tack smile.gif

• gugge

Medlem
    2 september, 2003 vid 07:24

Svårt att säga att dom har den bästa kvalitén på marknaden, det går aldrig att bevisa, men förutom att kitarna är bra, så är det kvalitet dom satsar på mest av allt.

Det är min ringa erfarenhet.

/H

• kitelife

Medlem
    3 september, 2003 vid 08:59

SS var det ja…

Ehhh jag kan inte säga att SS är den bästa draken på marknaden! Den draken som är bäst för dig kan va en hellt annan, det beror hellt på åkstil vikt erfarenhet mm.

Vad jag kan säga är att SS (+North) har en egen fabrik villket ger betydligt bättre kvalle kontroll, ss satsar på det bästa matrialet,sömmarna,arbetet… och dom har gjort sin drake för att hålla för nästan allt! SS är den mest/bäst förstärkta draken på marknaden idag och dom håller en grymt jämn kvalle (vi har inte fått en enda felaktig draken från fabriken i år!) inte heller några reklamationer, förutom folk som kört sin drake i träd och dylikt.
    SS Sverige erbjuder oxå klart överlägsen service och garanti på sina produkter, alltså utbytesgaranti på nästan allt! Vi har oxå grejor hemma för direkt leverans, inget vänta 2 veckor på att kiteshoppen ska få hem grejorna innan du kan få dom…

Så till själva draken, SS är en mellanprestanda draken med mycket bottendrag och go depower, den är mycket stabil och lättflugen men ändå med potensial för dom feta grejorna…
    Alltså lämpad för en total nybörjare och den rätta riggen för att utvecklas och feta duktigt!

Om du känner att du behöver mer info eller bara vill prova lite så kontakta gärna mig här eller på (070-55 44 545)…

Ps. sen kommer 04 drakarna och då blir det en hellt annan sak! totalt nytt koncept! lättaste draken på marknaden, grym profil på vingen, kanske ett riktigt fränt leash system, one pump, jenna J, bla bla bla.

• gugge

Medlem
    3 september, 2003 vid 11:29

Har du några AR siffror att delge?

/H

• kitelife

Medlem
    3 september, 2003 vid 11:40

hmmm det är ingar lätta fårgor du kommer med ; ) har forskat lite men bara hittat ett ställe där det står ”high” villket inte säger så myket…

får be om att få återkomma med detta svaret förhoppningsvis både för 03 och 04 drakarna…

• gugge

Medlem
    3 september, 2003 vid 13:23

Det är bara det att min SS10 är så aggresivt drag i trots hyfsat lågt AR (5.1?) och jag vill skaffa in en 17 eller så
    och alltfler kites på marknaden får högre och högre AR så om 04:orna har högre är det ingen som helst tvekan vilken kite som blir min nästa.

/H

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2003 vid 19:22

Har jag förstått rätt???
    Desto högre ar. Desto högre kan man hoppa eller vad?
    Regält nyfiken?
    henke

• kitelife

Medlem
    3 september, 2003 vid 21:08

alltså du kan inte gämföra 02 & 03 drakar … det är dag och natt! 02 var SS förtsa serie med bra kites (kopior på något, som alla gör i början) 03 är riktigt grymma och gjorda av ss själva… 04 kommer att Regera! med helt ny teknologi och tänkande! samt många nya inovationer som ingen annan har…

Sen stirra dig inte blind på AR ! jag vet inte hur AR på ss drakarna är i gämförelse med andra märken men det spelar ingen roll för där e go kräm i dom!
    Om det är snabb drake du är ute efter så sitter det inte bara i AR förhållandena utan i vingspettsar, skärning, blåsor jag hela skiten… om det är en drake som går långt ut i fönstret som du kan hålla stora storlekar i mycket vind… om du vill ha en drake som är mycket svårare att vatten starta, om du vill ha en drake utan bottendrag…

Välj hög AR…

Ja det är möjligt att man kan hoppa högre med högre AR ? MEN man är inte du utan man är en pilot som har flugit drakar i många många år och piskar skiten ur oss allihopa ; ) en som verkligen vet vad han gör, för oss vanliga dödliga är det bara en sak till att hålla reda på medan vi försöker sätte det där feta tricket som polaren gör hela tiden ; )

*ler*

• gugge

Medlem
    4 september, 2003 vid 08:22

Jag vill ha drag. Sen tror jag att hoppen kommer av sig självt. Den är i alla fall min erfarenhet av min ss10.

Klart AR är intressant. Det vet alla som håller på med drakflygning. Ju smalare och längre drake, ju bättre lyft.
    (drakflygare själv)

/H

• zoolander

Medlem
    4 september, 2003 vid 08:31

liftass?

• gugge

Medlem
    4 september, 2003 vid 08:33

grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA