Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot eller Cabrinha

  • Slingshot eller Cabrinha

    Publicerad av peegee på 12 juni, 2004 vid 15:40

    Tjena!
    Jag ska köpa ett kitepaket och står mellan:
    * Carbrinha, CO2 drake med Icon bräda
    eller
    * Slinghot, Fuel drake med en Fanatic/Slingshot bräda

    Jag är rädd för att det ska vara svårare att få upp draken med Slingshots Fuel drake än med Cabrinhas CO2 drake efter ett fall med tanke på att Carbrinhas CO2 drake har det nya systemet att man bara rycker i ett snöre också kommer draken upp.
    Vilket paket är rent ut sagt bäst?
    PG

    anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • gugge

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 16:03

    Kör nya SS och är skitnöjd.

    Talade med en som sålde Cabrinas och han tyckte att det var enklare att ta upp kiten precis som vanligt utan att använda Recon.

    Ett tips är att prova själv.

    /H

  • fredrik-no1

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 17:05

    Att vattenstarta Fuel:en är inte alls svårt. Om jag hade varit dig hade jag kollat på andra saker än hur olika lätt (för det är det med nya drakar) det är att vattenstarta dem. Testa är ett bra tips! Men iofs om man är helst färsk är det kanske svårt att känna hur man vill ha det. När jag tänker efter så köp Slingshot (helt opartikst då alltså wink.gif).

    /Freddan

  • patrikol

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 17:14

    Båda märkena gör grymt bra grejor ta det som du får till bäst pris!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 18:40

    grin.gifMed tanke på att slingshot har köpt in sig på recon systemet och kommer att ha det på nästa års kite, är valet lätt smirk.gif. fördelar med Recon, no leach, när du är på djupt vatten och vinden är döende, så funkar recon ojämnförbart med någon annan, det finns också en bypass leach för när man kör unhocked, och kan då släppa kiten utan att aktivera något som måste sättas ihop, utan man tar bara upp bommen igen. helt underbart när du kommer till den leveln. Valet är helt enkelt bara ett för en nybörjare…unless du tycker om att bara behöva pumpa upp en strut..då köp en slingslut grin.gif

  • hasso

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 18:43

    recon är dock helt värdelöst under 6m/s …funkar inte

  • hengo

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 19:32

    Svar till:


    Tjena!
    Jag ska köpa ett kitepaket och står mellan:
    * Carbrinha, CO2 drake med Icon bräda
    eller
    * Slinghot, Fuel drake med en Fanatic/Slingshot bräda

    Jag är rädd för att det ska vara svårare att få upp draken med Slingshots Fuel drake än med Cabrinhas CO2 drake efter ett fall med tanke på att Carbrinhas CO2 drake har det nya systemet att man bara rycker i ett snöre också kommer draken upp.
    Vilket paket är rent ut sagt bäst?
    PG

    [/ QUOTE ]

    TEsta båda välj sen. vad du en väljer är jag helt säker på att du kommer bli hur nöjd som hällst.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 19:34

    men hallo, om du nu inte använder en 5th lina, så kan du ju starta den på vanligt viss också, så som ni vattenstarta slingsluts, eller hur era slingslut teamriders? cool.gif

  • skejtar_henke

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 20:56

    Säger som dom andra här. Du blir nog nöjd vad du än väljer. Är det samma pris på grejorna. Sånt spelar ju in om man inte har en rik pappa som betal. Fuel är en lättstartad drake. Den är kort och bred vilket gör det lättare än tex en x3. Lycka till .

  • pepa

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 04:53

    Köp Nitro, inte CO2. Jag hade kurser i Cabarete hela vintern (ok inte heeeeelaaa) med CO2 men när jag väl kom hem provade jag med Nitro istället och det var mycket lättare för eleven iom att den är snabbare men faktiskt lika stabil som CO2.

    Jag fattar inte riktigt diskussionen som säger att man köper Cabrinha bara för att få tillgång till Recon. Jag kör Cabrinha kör att jag gillar kiten som satan, inte för att jag är för lat för att vattenstarta skiten på traditionellt sätt.

  • michel

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 09:27

    Att ta upp en kite i powerzone är farligt, lär dig hur man
    “normalt” tar upp kiten.

    Varför inte ett NAISH paket ?

    Ring Swell på 0705 195990 så ger vi dig ett kanon pris !

    /Michel

  • pepa

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 09:40

    Och vad har detta med diskussionen att göra? Om man hanterar Recon rätt så launchar man inte draken mitt i fönstret. Annars håller jag med dig, Naish är ju faktiskt “måttstocken” på hur riktig kiteutrustning skall vara.
    Bla bla bla…

  • kitelife

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 09:44

    Från LA-surf kan du just nu köpa ett paket med dom NYA slingshot brädorna i valfri storlek och dessutom FÅ en DaKine sittsele på köpet ; )
    allt detta för ordinare paketpris . . .

    Ring för mer info eller en titt på grejorna.

    //Pan
    070-55 44 545.

  • rambo_johnson

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 18:04

    Svar till:


    Och vad har detta med diskussionen att göra? Om man hanterar Recon rätt så launchar man inte draken mitt i fönstret. Annars håller jag med dig, Naish är ju faktiskt “måttstocken” på hur riktig kiteutrustning skall vara.
    Bla bla bla…

    [/ QUOTE ]

    Naish e fan det senaste asså

  • patrikol

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 18:13

    Va faen har ni kommit över ett parti Naish kites eller? wink.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 18:16

    japp en 60 st svinbilligt

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot eller Cabrinha

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.