Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing slingshot rpm från 2009

• slingshot rpm från 2009

Publicerad av sir_erken på 23 juli, 2010 vid 10:02

Hej!
    Har försökt läsa på om olika kites på nätet nu men tycker det är svårt att hitta något som man som nybörjare förstår sig på.

Är det någon som har erfarenhet av slingshot rpm 2009års modell?

Vad är för och nackdelarna med den, för en nybörjare?

skotten svarade 14 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dorb

Medlem
    23 juli, 2010 vid 12:33

Hehe jo kite recensioner är oftast hopplöst gödslade med fikonspråk och så överpositva att man nästan kan tro att recensenten i fråga fick kiten skickad till sig från fabrik helt gratis. ;P

Här är min recension av RPM -09 12m:
    Själv har jag kört en 12m rpm i ett år nu och tycker att den är världens bästa kite såklart!
    Tolo killarna från Ystad köpte rpm när dom började kita och jag har inte hört dom klaga.
    Dessutom finns det en man uppe i Hbg som har kitat jättelänge och är så gammal att han kör utan att ha badshorts utanpå våtdräkten som inte heller klagar på sin rpm.
    Slutsats: Alla kör rpm betyg:FYRA SOLAR!****

Men alvarligt talat så visst kan du börja kita med en RPM den är stabil utan att bli tråkig skulle väll jag beskriva den, sen har den 300 inställningar så man kan ställa bomtryck och lite karaktär när du blir varm i kläderna.
    Nackdelen är som med alla kiter att den kan döda dig så dubbel kolla att du har gått kurs.^
    Men ja allt är subjektivt och bara så att jag får ryggen fri kan du ju komma ner till stranden och prova min om du är i närheten av Landskrona, lär åka på JP imorgon. 🙂

• larssa

Medlem
    23 juli, 2010 vid 14:52

Vet inte om det e mig du syftar på som e ”gammal man från Hbg” men det stämmer iaf bra 😉

Jag har också kört min RPM 09 i drygt ett år nu och e supernöjd. Finns ju en uppsjö med kites på marknaden o det bästa e ju att testa o sedan bestämma sig, men RPM tycker jag funkar både för nybörjare (vet flera som köpt som först kites) o avancerade åkare.

Skall ner på kitebeach (Hbg) nu om du e i närheten o vill testa.

• lima-ko

Medlem
    23 juli, 2010 vid 17:36

Den stora fördelen med RPM är att man kan få den jäkligt snäll men den kan även vara rätt hardcore, beroende på hur man fäster fram- och baklinorna.
    Faktum är att en stor del av moderna C-kites är så jävla bra att de passar en bred publik, absolut inte bara de som siktar mot att sno världsmästartiteln från Kevin Langeree.
    Den stora skillnaden på RPM (open C) och andra C-kites är den minimala bridlen som utför magi och ger lite mindre av och på känsla än till exempel Fuel, kraften blir lite mer gradvis.

Men pröva, så får du känna själv.

• skotten

Medlem
    23 juli, 2010 vid 23:01

The slingshot is so good, that I cant not have one. Then maybe Gadget will teach me the tweakpop..?

Follow us on FB and Twitter!!

http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing slingshot rpm från 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.