Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slutsats från mötet(ang. näset)

  • Slutsats från mötet(ang. näset)

    Publicerad av gogga på 5 december, 2004 vid 13:45

    1. Näset kommer att skaffa sig en riktig förening(Näset local kiteboarding)
    2. Jag kommer skicka efter handlingarna från länstyrelsen imorgon.

    Om beslut har tagits:
    3. Vi kommer skriva en överklagan.

    Om inte beslut har tagits:
    4. Vi kommer skriva ett motförslag, exempel på spots vi skulle vilja ha kvar och motivera dem väl.

    5. Namnlista är ute där vi vill ha hjälp av alla att få in så många namn som möjligt.

    Dessa sakerna kommer jag och Jakob att ta hand om.
    Överklagan kommer vi att få hjälp av min far som är advokat.

    Stort tack till Bengt som har hjälpt oss på traven och som förhoppningsvis har fler goda råd att ge!

    Detta är vad som kommer att ske snarast möjligt.
    Fler alternativ mottages gärna.

    Det blev mest snack om näset, är ni intresserade av JP, kontakta Bengt eller Dirk Diggler.

    gogga svarade 19 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • patrikol

    Medlem
    5 december, 2004 vid 14:25

    Mycket bra jobbat säg nu till om ni behöver ytterligare hjälp. Det finns ju massor av olika människor här med alla möjliga tänkbara kontakter.

    Kanske någon som känner någon som jobbar på Länstyrelsen som man kunde prata med innan själva kontakten med Länstyrelsen så att man kan få lite tips om vad som funkar och vad som absolut inte är lämpligt att komma med.

    Eller bara berätta hur det brukar gå till vid olika förhandlingar på Länstyrelsen.

    Eller någon som kan något om fåglar som kan se lite mera opartiskt på det hela inte bara ha skygglappar för ögonen och tro att allt i här världen kretsar kring fåglar.

    Eller någon som …… Osv.

  • luuddee

    Medlem
    5 december, 2004 vid 15:34

    min far jobabr på kustbevakningen. o cill gäran hjälpa oss..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2004 vid 17:29

    jag har engagerat Herr Aspegren ocksa…

  • nilsson

    Medlem
    5 december, 2004 vid 18:30

    Givetvis fortsätter jag att hjälpa till så gott jag kan! JP aktionen startar så smått imorgon, den är inte på långavägar lika omfattande, utan mer en förhandlings situation!
    Angående Länsstyrelsen:
    1. All förhandling är i princip skriftlig
    2. Man kan begära ett förhands besked vilket sen blir vägledande
    3. Sen är det bara att dels titta på ev. skador som sker med beslutet kontra inte beslut ur naturhänseende.
    4. ALLA offentliga organ måste enl. Regerings beslut ta hänsyn till ett barn och ungdoms perspektiv, innan beslut tages. Detta väger väldigt tungt! Vilket kanske är en bra infalls vinkel i denna fråga och som väger tyngre i besluts hänseende än ev. fågel frågor! vilket man ej bör påpeka
    5. givetvis kan man begära muntlig framställan


    Detta lite kort om Länsstyrelsen!

  • wipeout

    Medlem
    6 december, 2004 vid 07:31

    Var finns namnlistan…?

  • patrikol

    Medlem
    6 december, 2004 vid 09:09
  • gogga

    Medlem
    6 december, 2004 vid 14:01

    Svar till:


    jag har engagerat Herr Aspegren ocksa…

    [/ QUOTE ]
    Vem är “jag”?
    Och hur ska han engagera sig?
    Alltid bra med starka personligheter!

  • patrikol

    Medlem
    6 december, 2004 vid 16:29

    Ja och är det positivt eller negativt?

  • gogga

    Medlem
    6 december, 2004 vid 16:51

    självklart positivt!
    Men jag undrar bara om personen som hade talat med Aspegren hade något särskilt i tankarna?

    Nog för att alla vet vem det är, men han har ju inte mer att säga till än någon annan nere på näset….

    Däremot kommer vi att gå på Göran Holm, som är den absolut starkaste personen vi har här nere!

  • nilsson

    Medlem
    6 december, 2004 vid 18:24

    I och för sig skulle jag gärna ha en arbetslunch med Aspergren, om han stod för maten, sen tror jag att det är bra med profiler, i detta sammanhanget, men ni vet vilka som är viktiga//Mvh Bengt N

  • egan

    Medlem
    7 december, 2004 vid 17:35

    Svar till:


    Svar till:


    jag har engagerat Herr Aspegren ocksa…

    [/ QUOTE ]
    Vem är “jag”?
    Och hur ska han engagera sig?
    Alltid bra med starka personligheter!

    [/ QUOTE ]”Jag” e förmodligen herr Hugo. Herr Aspegren är lite smygornitolog om jag har förstått det rätt och känner därigenom många av det släktet. Och det kan ju aldrig va fel med en kändis, som vi trots allt får kalla Herr Aspegren för, som instämmer med oss och som dessutom e ornitolog.

  • gogga

    Medlem
    7 december, 2004 vid 17:38

    Lysande!
    Det var det svaret jag ville ha!

  • nilsson

    Medlem
    7 december, 2004 vid 23:00

    Hur har dagens kommunala skörd varit?

  • nilsson

    Medlem
    7 december, 2004 vid 23:02

    Jag” e förmodligen herr Hugo. Herr Aspegren är lite smygornitolog om jag har förstått det rätt och känner därigenom många av det släktet. Och det kan ju aldrig va fel med en kändis, som vi trots allt får kalla Herr Aspegren för, som instämmer med oss och som dessutom e ornitolog.

    [/ QUOTE ]
    Smygornitolog?? Jag har sett honom presentera smörgåsen på tv, med stort kunnande! så det så! och det är den gås jag är mest intresserad av!

  • patrikol

    Medlem
    8 december, 2004 vid 00:18

    Ja den gåsen är inte dum! smile.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slutsats från mötet(ang. näset)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.