Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing små hål i kiten,

  • små hål i kiten,

    Publicerad av mickec på 22 mars, 2009 vid 18:24

    tyvärr har jag hittat två små hål i kiten ,

    jag försökte laga det med sån repair sak man fick till men den trilla av när jag körde,

    undrar om det gör något att det e små hål
    och om det gör det hur lagar man det bäst ? 🙂

    eddie svarade 15 år, 1 månad sedan 16 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • danneee

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 18:42

    Hålen lär bli större om du inte lagar dem. Spinnakertejp funkar kanon och finns i skeppshandlar eller hos segelmakare. Brukar gå att tigga till sig gratis eller väldigt billigt 😉 iom att det inte behövs någon stor bit. Runda av hörnorna på tejpbiten som du limmar på kiten och tvätta av kiten med sötvatten. Brukar funka för min del.

  • skotten

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 18:52

    yeah danneee is right, just get some tape on both sides, and you will be sorted.

  • milkman

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 19:41

    Vissa tillverkare använder dukar bestrukna med silicon på ena sidan. På den sidan fäster ingen lagningslapp. Ofta brukar de vända den sidan upp på kiter, men det finns ingen regel. Om du vill slippa klura ut vilken sida så tejpar du på båda. Om du inte tycker det fäster bra nog kan du värma försiktigt med ett strykjärn. Innan du testar så stryker du på en bit utav laglapparna du fått med kiten, den får absolut inte bli så varm att den ändrar form eller färg.

    Kiter får hål, förr eller senare. Men du måste laga dom så dom inte växer som sagt. Lycka till.

  • nic

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 20:14
    Milkman;536499 wrote:
    Vissa tillverkare använder dukar bestrukna med silicon på ena sidan. På den sidan fäster ingen lagningslapp. Ofta brukar de vända den sidan upp på kiter, men det finns ingen regel. Om du vill slippa klura ut vilken sida så tejpar du på båda. Om du inte tycker det fäster bra nog kan du värma försiktigt med ett strykjärn. Innan du testar så stryker du på en bit utav laglapparna du fått med kiten, den får absolut inte bli så varm att den ändrar form eller färg.

    Kiter får hål, förr eller senare. Men du måste laga dom så dom inte växer som sagt. Lycka till.

    Finns speciell lagningsduk för ripstoptyg med silikon på. Surfa fram en återförsäljare för APCO + skärmflyg.

    nic

  • krillan82

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 20:54

    du kan alltid klippa bort dom till ett stort hål istället

  • mickec

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 21:09

    tack för svaren! 🙂

    jag får vell skaffa sån tejp, någon som vet någon snäll segelmakare i malmö/lund området ?

  • langens_kite

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 21:26

    Du ska INTE värma med strykjärn!
    Risken är för stor att du misslyckas.
    Lägg kiten på ett plant underlag och vulka fast den genom att gnida med tex handen

  • milkman

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 21:41

    Äh. Fegis Peter!

  • mickec

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 21:46

    okej , tror inte jag vågar stryka på kiten ändå 😛

  • nundy

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 22:00

    Jag har hört att det funkar med värmepistol

  • gurra_g

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 22:06

    Det fungerar jätte bra o gnugga tills det blir varmt och det tar inte lång tid.. Sen sitter den kvar! Ingen risk att fucka till det..

  • edorf

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 22:53

    Silvertejp. Billigt, håller bra, ser snyggt ut..

  • pjoter

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 01:06

    japp. min SS fuel 17 -03 hade silvertejp proffsigt ditsatt av ägaren innan (MårtenT) och satt lika fint när jag senare sålde de vidare. Tror nog den sitter där än idag. 🙂

  • rimsson

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 01:28

    du kan laminera hela kiten, da blir det aldrig hal i den!

  • kvabbso

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 06:40

    det var nog det bästa tipset 😉 än så länge

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing små hål i kiten,

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.