Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing smala fenor?

• smala fenor?

Publicerad av walle på 15 november, 2004 vid 22:49

Är det bra med smala fenor?

märker man egentligen nån skillnad om man kör med en riktigt smal fena?

Jag har kommit på ett smidigt sätt att göra smala fenor i kolfiber, jag kan göra dom 2-3mm och ändå få dom att passa ”standard” brädor med hål.
    Jag har sett att en del custom brädor bygger fast fenorna och på så sätt gör smala fenor.

Men e det nån idé med smala fenor?

pjoter svarade 21 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    15 november, 2004 vid 23:36

JA DET GÖR SKILLNAD har 2.7mm o ca 2,5cm höga ingjutna kolfiber fenor på min planka frugan har screwin 4mm man känner fan skillnad. blir ju bra mycke mindre motstånd.

• walle

Medlem
    16 november, 2004 vid 04:19

så då kanske flera e intresserade av smala fenor då?
    Jag kan nog göra smala ”custom” fenor, som passar brädor med hål, till ett rimligt pris smile.gif

• stebe

Medlem
    16 november, 2004 vid 05:15

Jag har lite svart att hitta ett par schyssta pads, du tror inte du skulle kunna gjuta ett par efter mina fotter i lampligt material wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 november, 2004 vid 12:37

jag kommer ej ihag varfor men har last att det ej funkar emd paltta fenor pa kiteboard. ska kolla upp varfor.

• pjoter

Medlem
    16 november, 2004 vid 18:56

man ska väl aldrig ha en platt utstickande del på någonting. blir ju en massa virvlar å skit om det inte är vingformat.

• walle

Medlem
    16 november, 2004 vid 19:18

vem har snackat om platt?
    bara smalt!

• pjoter

Medlem
    16 november, 2004 vid 20:37

haha.. han innan mig.. jag bara följer strömmen. smile.gif
    menade det inte till dig, gissade att du inte skulle göra dom över 2mm breda å platta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA