Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snabba slalombrädor!

  • Knatte

    Gäst
    5 november, 2001 vid 17:36

    Har du någon fungerande internet adress till Pa-sport? Hittar ingen som fungerar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 18:10

    Yepp, jag kan precis som du bara konstarera att de riktigt höga farterna är grymt svåra att komma upp i. RESPEKT!!!

    Har aldrig kommit i närheten av 30knop än vilket jag inte trodde skulle vara alltför svårt. På vanlig liten bräda ca 25-26K. På den tidigare nämnda Allergon kanske lite till dock max 27-28K inte mer, sedan sviktade modet när man inte hade någon kontroll, brädan blåste mer eller mindre bort från vattnet med mej därpå, helt sjukt.

    För att nå 30+ så tror jag att den viktigaste egenskapen är tyngd “fat is fast” sägs det o det stämmer nog bra se bara på de bästa speedsurfarna +100kg samt att de tar på sig viktvästar.

    Mitt tips till dig för att nå högre fart blir att prova någon form av viktväst. Dock tar armarna stryk så man blir snabbt trött med viktväst på ryggen men du kan hänga i riggen längre o komma upp i högre fart med din vanliga utrustning.

    Tänk vad sjukt snabbt Bielak körde när han kom upp i över 45K. Dessutom så var det snittfarten över en sträcka på 500m!!! På The Gorge mäter de över 100m på en speedbana o där har jag sett att de varit uppe över 50K i en amerikansk surftidning!

    /Speedman

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 20:32

    Finns bara en “Mistrals SLE 272” -96-97 30+

  • Knatte

    Gäst
    6 november, 2001 vid 17:12

    Tackar för informationen. Det verkar som att en viktväst behövs. Mina 75 kg kanske inte räcker till. Men jag tror att en snabbare bräda, fixar de få knop behövs för att jag skall bli nöjd för i år.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snabba slalombrädor!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.