Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snacka eller surfa?

  • Snacka eller surfa?

    Publicerad av bodhisattvan på 6 oktober, 2000 vid 18:43

    Jävlar vad det snackas här. Jag måste bara fråga vilka som snackar eller surfar.
    Ofta möter jag killar som tar minst en timme på sig att rigga och byta om, och sedan kör de en vända innan de måste in och klaga på att bommen var för hög eller masten satt för långt bak osv..
    Sedan när de har kört en runda kommer de in och klagar på att vinden är sämre nu även om jag har fullt drag i men 5.0:a.
    Börjar få det intrycket att folk snackar hellre än visar vad de går för.
    Det spelar fan ingen roll om du är bäst eller sämst bara du har intresset.
    På min strand tar vi gärna emot nya surfare med öppna armar men när de sedan bara snackar om sina 6.0 -8.0 segel som är så jävla snabba börjar man tröttna.

    Jag kan lugnt säga att jag gillar inte alls race stilen på surfare. Men det är okej så länge de håller sig på sin kant så håller jag mig på min vågkant.

    anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 oktober, 2000 vid 20:16

    Var är “din” strand, Mr femnoll-som-största-segel?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 oktober, 2000 vid 21:14

    Du borde ju inte snacka om du inte har större segel än 5.0, har du seglat 3ggr i år eller??? Och Race har ju varit stendött i flera år nu ok

    Mvh en som vet

  • bodhisattvan

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 10:10

    Ok det kanske inte kallas race nu förtiden, men ni tävlar väl fortfarande om vem som är snabbast eller hur. Surfing handlar om att rida vågor , det var så det började en gång i tiden.

    Tja jag har ett snitt på ca 5 schyssta dagar här på västkusten per månad.
    Och då snakcar vi året runt surfing.
    Vi är inga mesar som lägger av så fort det börjar kyla på. Det är ju nu på året som vinden kan bli som bäst.

  • christerljung

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 10:23

    rackarns, jag som brukar “rejsa” ibland med mitt freestylekit. hmm får väl sluta med det då…

  • bodhisattvan

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 10:28

    Fan vad personligt ni tar detta!

    Men erkänn att det finns gott om “rejsare”!
    Nu vet jag inte var du surfar men det finns gott om dem i storstan!
    Killar som går runt i sina oneil billabong rusty quicksilver kläder och tycker att de är surfare.
    Freestyle är säkert en kul grej eftersom man kan få lite fler dagar på vattnet men jag förstår inte nöjet med att ligga och rejsa med en 8a nolla på platt vatten.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 10:34

    Är man inte värdig surfarkläder om man bara racar??? De flesta som tävlar seglar wave oxå faktiskt, så det så!!!
    Klanka på alla muppar i hawaii-skjortor istället som tror de är coola och trendiga som inte surfar!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 10:50

    “Ok det kanske inte kallas race nu förtiden, men ni tävlar väl fortfarande om vem som är snabbast eller hur. Surfing handlar om att rida vågor , det var så det började en gång i tiden.”
    så vitt jag vet så var det Jim Drake som uppfann vindsurfingen och han seglade defenitivt inte på några vågor så du får nog lämna din lilla 5.0:a hemma nästa gång du drar på dig “surfkläderna” för att komma ner och se alla andra som har fattat att det är timmarna på vattnet som räknas och inte som på 80-talet att ha så små grejer som möjligt och stå och gnälla över att det inte blåser ordentligt.
    en sista fråga bara Mr äkta surfare har du nån gång provat att segla med segel på 8-10 m2?

    mvh Mr seglar 2-5 ggr/vecka

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 11:05

    Som det låter på dig så blir man förvånad att du överhuvud taget accepterar att man sätter dit ett segel på bräda. Du verkar ju så jävla “tillbaka till rötterna”. Stick och kör dig en bit mahogny och börja shapa så ses vi på stenstrand…
    Vidare skulle vara kul att få veta när man har rätt att bära kläder av surfrelaterade märken. Hur man kan gå och störa sig på sånt är för mig en gåta.

  • christerljung

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 11:23

    ok, Bodhisattvan -segregering är förståss vad du är ute efter. Vi kan dela upp stranden i
    1: racearea: Här får man inte ha annat än märkesklädena du räknade upp.
    2: vågarea: endast för Bodhisattvan och de som kan rida en våg.
    3: vågsurfare: inget segel här inte, mm vad mer ? dreddlocks ?

    NÅDE DIG om du skulle råka blanda kategorierna !!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 17:47

    Vi racers är faktiskt riktiga snobb grabbar. Kolla bara på vad vi seglar med, jag menar vi har grejer för lätt över 50 papp. Röstar på moderaterna och kör mercedes. Lever gott i en villa nära stranden på någon av västkustens guldställen. javisst. Så är det och så kommer det förbli. Och tro mig jag kommer hålla mig på min svindyra lyxiga moderatkant, varför? jo för att man får lots of bitches och har det gött, det står jag för. Inte en chans att jag tar på mig fattigmans kostymen och hänger på din kant, nope. YOU KNOW I JUST BE SAYING THAT TO GET YOU MAD. Och jag njuter av det.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 18:48

    Det är iof jävligt sant, det är inga fattiglappar som tävlar direkt!

  • ben-hogan

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 20:02

    Alla har inte vågförhållanden inom räckhåll, och heller inte tid att lägga ner för att bli duktiga nog att ge sig ut i stora vågor (kan bli dyrt).

    Men vi är alla windsurfare och kan säkert lära oss leva tillsammans…..

    Annars tycker jag det är djävligt kul när det går undan, men kör på alldeles för fet bräda.

    //Ben

  • mats

    Medlem
    8 oktober, 2000 vid 21:05

    Hmm tycker du talar mot dig själv….
    “Jag måste bara fråga vilka som snackar eller surfar.”

    Ehhh? med endast surf 5 ggr per månad så snackar du troligen mer än surfar!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2000 vid 10:11

    Hur mycket vind krävs för att Mr Bodhi skal ha fullt drag i sin 5.0? Nog fan behövs det väl 12-11 sekund. Och dom vindarna har ni alltså MINST 1ggr/vecka på “din” strand. SNÄLLA berätta var du håller hus!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2000 vid 14:10

    Här var det livat

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snacka eller surfa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.