Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snåljåpar!

• Snåljåpar!

Publicerad av anonym-anvandare på 21 januari, 2003 vid 22:34

Det har varit en massa inlägg om dyra priser i butikerna och att man borde handla direkt hos tex liquid force mfl.
    Det funkar ju säkert för en del men om alla nu gjorde det så fanns det nog inte så många butiker och det kan ju vara lite trist eller? Jag vill iallafall kunna knalla iväg till butiken o spana in dom där grejerna man trånar efter…

Om nu förtjänsten hade varit så mkt bättre i ”brädbranschen” än andra branscher så hade de la poppat upp butiker i varenda hörn ?
    Nu låter jag la j-vligt positiv till alla butiker vilket jag inte riktigt är men alla kan nog hålla med om att det är en lite begränsad marknad att sälja kites jämfört med många andra produkter där metoden att satsa på massförsäljning fungerar. Samma sak gäller för folk som inte förstår att det kan skilja på tusenlappar i pris mellan internetbutiker och ”vanliga affärer”. Personal, hyror, lagerkostnader mm kostar ju en slant.
    Tänk efter en stund innan ni hackar allt för mycket på butiker, privatpersoner, instruktörer mfl…

/Fredrik C, gbg. (kommer aldrig ge mig in i brädbranchen)
    Ps. hacka gärna på mig, jag tål väldigt mkt, fråga polarna…

anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 1 Medlem · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2003 vid 04:15

Jag håller delvis med och tycker att det är värt en slant att kunna känna ock kicka på grejorna, MEN att det ska skilja så mycket som 2000:- eller mer! på en bräda som exempel tycker jag är fel!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2003 vid 09:20

Håller också delvis med. Klart man vill se grejerna. Men det kan ju faktiskt göra på andra ställen än i butiken. Om man befinner sig där det är lite andra kajtare kan man ju lite snällt fråga. Dessutom bör man ju kolla på lite andra saker än just priset när man köper saker, inte minst skärmar. T ex leveranssnabbhet, reklamationsinställning osv. Har haft stora problem både vad gäller tid att få hem grejerna och villighet att erkänna att de sålt en felaktig produkt.

Hade jag vetat lite mer om de båda ställena innan hade jag gärna betalat en tusenlapp extra och vetat att jag kunnat lita på företagen.

/E

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2003 vid 09:51

Snåljåpar? Ja visst! De flesta ungdomar som kitear studerar också säkert någonstans. Och när man går på det förbannade 6.500 i månaden, som ska täcka tydligen alla utgifter, är en tusenlapp jävligt mycket pengar kan jag säga crazy.gif crazy.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA