• gonzo

    Medlem
    6 januari, 2010 vid 22:05
    Svinet;594223 wrote:
    ser nice ut hur djup snö?

    det är väl ca: 30 cm

  • svinet

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 07:16
    gonzo;594225 wrote:
    det är väl ca: 30 cm

    kanon..

  • mat

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 08:01

    ser gött ut! Var på semester i Frankrike men är tillbax i Varberg på fredag kväll. Är det snö kvar? Nån som ska snökajta i helgen runt Varberg???? Var kör ni i så fall???

  • gonzo

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 08:16

    ojoj mat du prickar in det perfekt. ska blåsa på fint i helgen och snön ligger där den ligger i några veckor till i alla fall

  • mat

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 08:42
    gonzo;594254 wrote:
    ojoj mat du prickar in det perfekt. ska blåsa på fint i helgen och snön ligger där den ligger i några veckor till i alla fall

    🙂 toppen!!!!!

    Var ska ni kita???

    //M

  • solomin

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 09:27

    Tänkte köra i Torslanda, fegade och körde på land men avslutade med att gå ut på isen. Den verkade stabil och det blåser bra från nordost.

    http://kartor.eniro.se/m/MtAK3

  • smaskens

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 09:55
    AndersP;594173 wrote:
    Kör ni med era vanliga kites? ingen risk för att de går sönder i kylan/snön? Och tror ni det fungerar bra med vanlig snowboard?

    Det funkar som på vattnet. Det är bara mycket enklare. 🙂

    Det kan komma in lite snö i mellan plastdetaljerna på bar om man krashar mycket men hållbarheten är inget problem. Jag fick en ofrivillig release av kiten en gång då nån gummistropp på quickreleasen frös men allts som allt så fungerar vanliga kiter lika bra på snö som vatten.

    slalomskidor eller snowboard allt fungerar.

    Erik

  • _dave

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 10:44

    Snowboards: In thin snow I feel I have to but the back-plates angled back as far as they go (0 degrees) otherwise it feels terrible. Anyone tried kiting with the back plates removed?

    smaskens;594265 wrote:
    Det funkar som på vattnet. Det är bara mycket enklare. 🙂

    Det kan komma in lite snö i mellan plastdetaljerna på bar om man krashar mycket men hållbarheten är inget problem. Jag fick en ofrivillig release av kiten en gång då nån gummistropp på quickreleasen frös men allts som allt så fungerar vanliga kiter lika bra på snö som vatten.

    slalomskidor eller snowboard allt fungerar.

    Erik

  • mat

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 11:33
    Solomin;594264 wrote:
    Tänkte köra i Torslanda, fegade och körde på land men avslutade med att gå ut på isen. Den verkade stabil och det blåser bra från nordost.

    http://kartor.eniro.se/m/MtAK3

    thx, men inget närmare Varberg?

  • gonzo

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 12:01
    Mat;594275 wrote:
    thx, men inget närmare Varberg?

    jo vi kör runt horred veddige. jag slår en pling innan vi drar ut

  • smaskens

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 12:27
    _Dave;594271 wrote:
    Snowboards: In thin snow I feel I have to but the back-plates angled back as far as they go (0 degrees) otherwise it feels terrible. Anyone tried kiting with the back plates removed?

    Jag ändrade stance till Duckstance (tårna pekar från varandra) och hälstöden (backplates) vinklas ned så mycket det går, annars får man ruskig skoskav på vaderna.

  • emil-2

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 14:24

    Hej! Om någon funderar på att köra kring flygfältet i trollhättan ville dom att man ringer till tornet och kollar att det är ok. Är det stängt är det bara att köra, öppetider finns på http://www.fyrstadsflyget.se Direktnummer till tornet är 0520-429361, dom här även aktuella vinduppgifter.

    Kör hårt, Emil

  • mat

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 14:34
    gonzo;594277 wrote:
    jo vi kör runt horred veddige. jag slår en pling innan vi drar ut

    tack mannen

  • zilversurfarn

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 09:50
    gonzo;594277 wrote:
    jo vi kör runt horred veddige. jag slår en pling innan vi drar ut

    Jaså det var ni som körde norr om Veddige! Körde förbi när ni precis hade riggat, såg inte ut att blåsa nåt men det gjorde det tydligen!

    Slå gärna en signal/SMS:a mig oxå om ni drar ut, är grymt sugen nu!

    /Tobbe
    070-188 36 12

  • skotten

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 11:13

    faaaaaaack…. skåne sucks monkey balls…. we should have a party up there soon.

Sida 4 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.