• tote

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 17:23
    Yann;594565 wrote:
    Morgondagen ser ju fin ut med vind. Går det inte att köra på någon större sjö, typ Aspen eller Mjörn?

    Var vid Aspen och kollade idag men där ligger för lite snö, bara 5-10 cm fluffsnö :frown:.
    Vi drar nog uppåt Vänersborgshållet om det ser ut att blåsa norrut.

  • callekuling

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 17:42

    Vi var o reka en ny sjö idag, ligger Vid Kungsäter, ca 30km fra Varberg. Låg ca 25-30cm orörd fluff på hela sjön. Blir där eller Öresjön imorgon.

  • maackaan

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 18:48

    Vart ska ni åka imorgon söndag? Något tips på nån bra spot i gbg eller i närheten?

  • yann

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 20:32
    Tote;594567 wrote:
    Var vid Aspen och kollade idag men där ligger för lite snö, bara 5-10 cm fluffsnö :frown:.
    Vi drar nog uppåt Vänersborgshållet om det ser ut att blåsa norrut.

    Vilken tid drar ni? Jag vill haka på!

  • nn4an_mike

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 21:14
    Svinet;594551 wrote:
    västra nedsjön sög. såg ngn på landvetter sjön blev det ngn vind där?

    Jag, Hattfan och “Ondskan-Ponti” förnedrade oss på Landvettersjön. Eftersom det inte blåste något så såg vi rätt fåniga ut med våra snowboards ute på sjön…

    När det började bli mörkt började det blåsa lite så vi fick kört i ca 20 min innan det var dags att packa ihop.

    Fördelen med landvettersjön mot västra nedsjön är att det är lite mer och jämnare snö (inga isfläckar), Och när det inte blåser så är det närmare att åka till landvettersjön för att inte kita.

  • chaneuil

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 21:53

    Jag körde på åsunden idag. Jämn och fin vind, ca 20cm löst packad snö. Gick ut vid Hulu typ. Blir bra imorgon med. 🙂 ha de!

  • svinet

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 09:50
    NN4AN_Mike;594590 wrote:
    Jag, Hattfan och “Ondskan-Ponti” förnedrade oss på Landvettersjön. Eftersom det inte blåste något så såg vi rätt fåniga ut med våra snowboards ute på sjön…

    När det började bli mörkt började det blåsa lite så vi fick kört i ca 20 min innan det var dags att packa ihop.

    Fördelen med landvettersjön mot västra nedsjön är att det är lite mer och jämnare snö (inga isfläckar), Och när det inte blåser så är det närmare att åka till landvettersjön för att inte kita.

    Oki bra att veta! frågan är var man skall köra idag?

  • svinet

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 10:01
    djevulen;594564 wrote:
    vi var å tittade vid v nedsjön,men vi drog till ö nedsjön.vinden var rätt kass när vi kom vid 13-tiden men ökade rätt bra efter en timme så jag hade bra drag i 14,har lite svårt å sitta just nu efter en fet assplant så att isen sprack,,
    hoppas det blir bättre i morra

    hur var det med snödjup på ö nedsjön? funderar på att köra ngn av dem idag

  • zilversurfarn

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 10:10

    Nån som kommer köra i Varbergstrakten idag? Hör av er!
    Tobbe 070-188 36 12

  • tote

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 10:51
    Yann;594587 wrote:
    Vilken tid drar ni? Jag vill haka på!

    Drar strax efter 12. Full bil tyvärr men häng gärna på. Ring om du vill veta vart vi är. Reservplanen vid vindstilla är korvgrillning…
    / Tomas 0709-853420

  • gonzo

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 17:29

    fy fan va bra det va på öresjön idag. bra tryck i 8an och 20-30 cm snö jag bara njuter av mattheten som e i kroppen nu efter en hel dag med snökajt

  • zilversurfarn

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 17:43

    Ja det var en höjdare! Nästa gång får man nog inhandla ett par snökedjor, var på håret att vi kom loss allihopa. Blev det några schyssta foton Calle?

  • maackaan

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 18:05

    Måste säga att jag också haft en riktigt go dag med snökite på surtesjön idag. Helt slut efter 4h 😛 med helt okej drag i 9:an!

  • eddman

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 18:06

    Jag o meecrob körde på landvettersjön idag, funkade helt ok men lite mer snö hade varit önskvärt.

    Det perfekta snowkitestället i Gbg återstår att hitta…

  • sj0gren

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 18:08
    Zilversurfarn;594644 wrote:
    Ja det var en höjdare! Nästa gång får man nog inhandla ett par snökedjor, var på håret att vi kom loss allihopa. Blev det några schyssta foton Calle?

    Tacka vet jag volvo v70 xc70 4wd lätt som en plätt 🙂 Mycket bra åk idag, öresjön är en riktigt grym spot!

Sida 6 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.