• gonzo

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 20:47

    yääääääääääää
    verkar som att vinden kickar in i helgen igen. men sydost denna gång jag har nog hittat ett spot som kan funka på öresjön men har ni något annat som funkar bra på sydost

  • brushanen

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 09:54

    Gott, ser ok ut till helgen.
    Tror på Ölvmevalla, norr om Åsa, söder om Tjolöholm.

  • eddman

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 10:24

    fan vad nice med vind.

    e det någon som ska ut i gbg trakten imorgon lördag o har blats i bil så är jag på. är givetvis med på bensinpengar. bor i landala.

    sydost asså… hmm det tål att tänkas på… finn det någon karta på nätet där man kan se exakta väderstreck?

    tjo!

    ed

  • schweinsteiger

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 11:05
    Brushanen;595135 wrote:
    Gott, ser ok ut till helgen.
    Tror på Ölvmevalla, norr om Åsa, söder om Tjolöholm.

    har du varit där och rekat? Vet du något om hur mycket snö det ligger på fälten där omkring?

  • betbangan

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 13:25
    schweinsteiger;595027 wrote:
    någon som provat Lygnern eller vet hur mycket snö det ligger där?

    Kollade lygnern i söndags. Den är helt öppen. Men har du torrdräkt kan du ju prova:wink:

  • betbangan

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 13:28

    Vad tror ni om Nordsjön i Landvetterstrakten. På kartan ser den ju ut att ha lite mer sydostlig sträckning?

  • gonzo

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 13:57

    jag tror på öresjön vinden kommer först över tolken sen över några åkrar å sen över hela öresjön rakt in mot storön så det bör va bra vind och det ligger nog 20-30 cm snö där.
    det e inte långt från där vi körde förra helgen, och det va FETT

  • schweinsteiger

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 14:29

    ligger det mer snö några kilometer in från kusten än vad det gör vid kusten? Isf kanske det är värt att åka in en bit, annars så ser det ju ut att bli mer vind vid kusten än några kilometer in i landet.

  • skotten

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 14:30

    if I feel better this weekend, I am coming up.. hell, maybe I will come up and make you guys all sick anyhow.. anyone got a spare soffa?

  • schweinsteiger

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 14:37
    betbangan;595161 wrote:
    Vad tror ni om Nordsjön i Landvetterstrakten. På kartan ser den ju ut att ha lite mer sydostlig sträckning?

    undrar om den inte ligger lite för inbäddad i skogen och att vindarna därav kan bli byiga.

  • eddman

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 14:43
    betbangan;595161 wrote:
    Vad tror ni om Nordsjön i Landvetterstrakten. På kartan ser den ju ut att ha lite mer sydostlig sträckning?

    japp den kan funka, frågan är bara om det finns snö på den? vi körde ju på landvettersjön förra helgen och det var lite isfäckar där då.

    helgen innan dess körde jag på Surtesjön (Lövgärdet), den hade mkt mer snö. kan kanske funka på denna vindriktningen faktiskt.

  • eddman

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 14:45
    schweinsteiger;595168 wrote:
    undrar om den inte ligger lite för inbäddad i skogen och att vindarna därav kan bli byiga.

    mm, det spelar in jäkligt mkt har jag märkt, om det är höga åsar så tar det rätt många hundra meter innan vinden kommer igång igen…vet dock inte hur det ser ut för den sjön

    ed

  • gonzo

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 15:44

    tony det finns alltid en soffa till dig här uppe.
    jo det ligger mer snö längre in men som sagt vinden är lite sämre. men det märks mest när det är mindre vind nu verkar det ju bli rätt mycket vind så då ska det nog funka.
    kika in på kartan jag tror det funkar det är 5 km som vinden har att bygga på igen
    http://kartor.eniro.se/m/MzaF8

  • _dave

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 17:57
    Brushanen;595135 wrote:
    Gott, ser ok ut till helgen.
    Tror på Ölvmevalla, norr om Åsa, söder om Tjolöholm.

    Yeah – I’ve been eying that spot. looks good. Might see you there…

    Edit: on second thoughts it looks a bit too hilly to the SE. Would work much better in a NE wind.

  • betbangan

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 08:37

    Åker från Gbg om 1 tim, försöker hitta Öresjön utanför Björketorp. Vore kul att träffa lite folk där./Andreas

Sida 8 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.