Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Snö"kite i Torkelstorp!

  • "Snö"kite i Torkelstorp!

    Publicerad av virena på 20 januari, 2007 vid 13:59

    Hej hopp!

    Vaknade i morse och tittade ut genom fönstret, snö:mad:. Ja, ja hade ju kompat några timmar från jobbet så det var väl bara att ge sig iväg. Lite kul var ju tanke på att skulla få snökitea på vattnet, eh::wink:. Väl på plats färdig riggad och allt så dog vinden:mad: 😡 :mad:. Jag som va så kite sugen. Efter massa försök kom äntligen kiten vingligt upp i luften, men med 0 gradig tokbyig off shore vind fick Stefan övertalat mig till att gå upp på land igen. Måste väl erkänna att jag inte var så svår övertalad. Och tur var väl det eftersom både han och Pierre med större kites fick göra en walk of shame:wink: – till ostliga vindar:mad: Det mest spännande denna dag var att se om man lyckades hålla sig kvar på vägen i all halka:grin:

    Hur gick det för er grabbar, blåste det upp sen eller fick ni oxå åka hem?

    skye10 svarade 17 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • stebe

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 14:35

    Ha ha fyfaan…vi drog inte långt efter dig. Glömde brädan och fick åka ner och hämta den, då var vinden tillbaka och solen framme.. life is a bitch, nu skall vi dränka sorgerna, bryta ihop och komma igen.

  • snygging

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 15:22

    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm bättre åk har man varit på 90% skillnad mot onsala mätaren. Bäst att du hänger upp baren i köket ikväll och öppnar baren, hahaha

  • snygging

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 15:23

    Goa bilder virena!!!! 🙂

  • fredde-k

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 15:30

    Hårda killar och tjejer som forfarande kör, är det inte jävligt kallt nu med våtdräkt?

    Ha det gott

  • tobas

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 16:46

    Respect!!!

  • stebe

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 17:07

    @Fredde k 361061 wrote:

    Hårda killar och tjejer som forfarande kör, är det inte jävligt kallt nu med våtdräkt?

    Ha det gott

    Inte så illa som jag trodde faktiskt, men visst faan är det kallt,.. särskilt att byta om efteråt. Det får kanske bli en torris tills nästa år.

  • virena

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 17:15

    Lyckades iof inte doppa mig idag, men tyckte att det kändes varmare på något knasigt sätt än igår. Konstigt då det var 6 grader och sol igår och 0 gradigt och snö idag. Men den nordliga vinden brukar va litta kylig.

    Fasen vad avis jag va på er idag även om det inte blev så mycket till åka. Men det e nått visst att bara få komma i vattnet ordentligt. Och nu blåser det som sjutton här på jobbet. Kunde det inte gjort det lite tidigare på dagen:mad: .

    Ta det lugnt med bardrickandet:wink: , själv är jag typ “husvakt” på jobbet.

  • tote

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 17:24

    Gott att det är så många som kör snowkite här nere på västkusten :santa: . Hehehe, ni är fan inte kloka. Måste säga att jag är imponerad :shocked: !

  • wakenils

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 17:39

    Ser att ni hade mer snö där än vad vi körde snowboard på… Var dock inge sugen på att stå o byta om utomhus idag så det fick bli att plåga belaget o stålkanterna lite

  • virena

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 23:12

    @WakeNils 361094 wrote:

    Ser att ni hade mer snö där än vad vi körde snowboard på… Var dock inge sugen på att stå o byta om utomhus idag så det fick bli att plåga belaget o stålkanterna lite

    Hej hopp:smile:!
    Du verkade ha samma otur som jag idag. Ja, ja bättre lycka nästa gång:smile:. Nu blåser det som fasen. Låter som om fönstrerna skall blåsa sönder här på jobbet. Skall du ut och rasta 7an imorn? själv så jobbar jag:mad:

  • arild

    Medlem
    21 januari, 2007 vid 02:07

    Fina bilder!! gött med lite snö kite.:laugh:

  • wakenils

    Medlem
    21 januari, 2007 vid 03:42

    @Virena 361155 wrote:

    Hej hopp:smile:!
    Du verkade ha samma otur som jag idag. Ja, ja bättre lycka nästa gång:smile:. Nu blåser det som fasen. Låter som om fönstrerna skall blåsa sönder här på jobbet. Skall du ut och rasta 7an imorn? själv så jobbar jag:mad:

    Finns risk att jag e bakis i morgon… eller helt enkelt sover länge
    Ser riktigt lovande ut på windguru, varmt (allt e relativt) o regnfritt

  • svinet

    Medlem
    21 januari, 2007 vid 13:22

    @stebe 361089 wrote:

    Inte så illa som jag trodde faktiskt, men visst faan är det kallt,.. särskilt att byta om efteråt. Det får kanske bli en torris tills nästa år.

    Fifan vad gött gubbar att ni har flaggan i topp när jag är utomlands. Surfet här har varit kanon! Gubbhöga vågor och sjukt bra tryck. Bra kite i Saint Augustines inlet.

    Ha det gytt

  • zo0

    Medlem
    21 januari, 2007 vid 13:43

    tur att jag skippa det passet

  • snygging

    Medlem
    22 januari, 2007 vid 08:10

    @Svinet 361196 wrote:

    Fifan vad gött gubbar att ni har flaggan i topp när jag är utomlands. Surfet här har varit kanon! Gubbhöga vågor och sjukt bra tryck. Bra kite i Saint Augustines inlet.

    Ha det gytt

    Ditt svin du bara göttar dig 🙂 Du får berätta sen hur ni hadde det!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Snö"kite i Torkelstorp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.