Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökite nästa dager?

  • Snökite nästa dager?

    Publicerad av qq-57 på 20 februari, 2007 vid 16:11

    Det kommer att snöa och blåsa mycket från onsdag till lördag, ser ut om jag får fortsätta att snökite i Skåne… :laugh:

    pjoter svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • mjersen

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 17:21

    jag e på om det blir tillräkligt med snö

  • johanw

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 17:37

    jag ska med köra ifall de går… ser ju ut som torsdag e ända chansen nästan..

  • pjoter

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 19:53

    jag e på så fort de blir vitt på gräset.

  • qq-57

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 23:12

    Någon som vet var man hittar en bra spot? There are many huge fields around, but it is definitely an asset when we have some hills to jump off.

  • mjersen

    Medlem
    21 februari, 2007 vid 16:17

    var kör vi imorron?? nån som har rekat nån spot eller? jag har bara kört på ribban innan.

  • pjoter

    Medlem
    21 februari, 2007 vid 17:50

    om dmi visar rätt vindriktning imorrn så funkar ribban. (limhamnsfältet) det är helt ok vind när den kommer från turning torso.
    va där och rekade idag och det verkar som dom håller på att gräva ner nån kabel eller liknande rätt över fältet så det ligger en fin linje med grushögar som man borde kunna shapa till om det bara blir lite snö. man får väl hoppas att dom inte är där och gräver bara. går i vilket fall att köra på båda sidor högarna om dom nu är där eller det råkar ligga ett dike tvärsöver. pallade inte går ur bilen å kolla så noga hur det såg ut.

    Ska försöka sluta vid 3 tiden imorgon så det kan bli några timmar efter jobbet om de nu blir åkbart.

  • qq-57

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 03:47

    Lookslike it dumped a lot, hope it is not blown by the wind. Where is ribban?? Sounds actually pretty good. 3pm sounds good as well!

  • pjoter

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 06:25

    limhamnsfältet ligger nere vid vattnet i malmö. stort fält där det är helt ok att snowkita och köra mountainboard på vid alla vindar utom O-SO-S. så vi får se hur det blir idag. annars vet jag iaf en gräsplan nere i klagshamn som brukar funka på O, dock jäkligt tråkig eftersom det bara är en helt platt fotbollsplan.
    har letat lite men inte hittat något bra ställe som är kulligt men det borde finnas i näeheten.

  • mjersen

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 07:04

    ja o johan tänkte testa åkrarna vid alnarp, som ligger mitt emot blå cafeet när man kör till habo från malmö.

  • pjoter

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 08:03

    kan kanske va nåt..
    ska ni dit framåt eftermiddagen?
    kan väl messa 0708-227750 å säga hur de ser ut. ska försöka komma ifrån senast 15..

  • gogga

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 09:57

    @mjersen 366313 wrote:

    ja o johan tänkte testa åkrarna vid alnarp, som ligger mitt emot blå cafeet när man kör till habo från malmö.

    tänk på att det är skit att köra på en åker om det inte är jätte mycket snö… Man slår igenom hela tiden vilket gör att man måste fixa brädan för en helvetes massa pengar nästa gång man ska iväg…(me know). Bättre att hitta någonstans där det är gräs under

  • nic

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 10:10

    @gogga 366354 wrote:

    tänk på att det är skit att köra på en åker om det inte är jätte mycket snö… Man slår igenom hela tiden vilket gör att man måste fixa brädan för en helvetes massa pengar nästa gång man ska iväg…(me know). Bättre att hitta någonstans där det är gräs under

    word… går inte underskatta…

    nic

  • qq-57

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 10:25

    Gras is definitely a big plus, also when your body hits the ground!

  • pjoter

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 10:51

    å en bräda kostar ju typ 300:- beg om man håller ögonen öppna lite. funkar alldeles utmärkt att köra på här nere å så behöver man inte va rädd om den.
    Å åker man skidor är det ännu lättare att hitta de. mina kostade 30:- å funkar finfint så länge jag inte ska köra så mkt fakie. Då kan man helt skita i underlaget av den anledningen. däremot så ligger det stenar å skit på åkrar som man inte vill slå sig på.

  • gogga

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 10:58

    @pjoter 366360 wrote:

    å en bräda kostar ju typ 300:- beg om man håller ögonen öppna lite. funkar alldeles utmärkt att köra på här nere å så behöver man inte va rädd om den.
    Å åker man skidor är det ännu lättare att hitta de. mina kostade 30:- å funkar finfint så länge jag inte ska köra så mkt fakie. Då kan man helt skita i underlaget av den anledningen. däremot så ligger det stenar å skit på åkrar som man inte vill slå sig på.

    sant, jag har för övrigt en sleten gammal warp bräda typ 148 lång med boots i storlek 43 om någon är intresserad.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökite nästa dager?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.